Veranderingen op het forum
Re: Veranderingen op het forum
Als iedereen zo'n pippo op de negeerlijst zet en er niet meer op reageert stopt het vanzelf. Herinner je calco, nto, weverke, enz, enz.iejoor schreef: ↑20 april 2023, 08:55 Als iemand continu anderen kleineert, bespot en belachelijk maakt en bij iedere bijdrage zich op die manier gedraagt dan wordt dit erg vervelend. Met vrienden onder mekaar ga je zo'n individu uitsluiten. In een gezin zou er klinkende ruzie ontstaan. Maar op een forum ben je machteloos en kun je niets doen tenzij wegblijven.
Vroeger vond ik Spaargids een leuke forum, nu vind ik Spaargids een forum waar velen mekaar uitmaken. Het is alsof sommigen het forum gebruiken om hun gal uit te spuwen, hun frustraties uit te werken op anderen. Sinds een jaar of 2 kom ik amper af en toe een kijkje nemen.
Ik hoop dat de moderators zich herpakken.
Nu, je hebt wel gelijk dat het forum niet meer is wat het vroeger was maar dat is zo'n beetje overal zo. De maatschappij is naar de knoppen en het ziet er niet naar uit dat er snel verbetering op komst is
Die pippo's zijn allemaal al eens verrezen. En hoeveel leden zitten er momenteel met meerdere accounts op dit forum? Het is zoals onkruid maar idd ook a sign of the times. Sad but true.
Het hangt er maar van af door wiens bril je het bekijkt.
Er zijn pipo's die erg snel tegen de sterke arm van de moderator lopen en al eens (al is het voor het minste) een ban krijgen.
Er zijn andere pipo's die al 5 bans verdiend hebben maar er nog nooit een hebben gekregen.
Uiteraard is het minder waarschijnlijk dat die laatste groep reservenicks gaat maken om 'voort te kunnen' in geval van Hagel- of stormschade. Die voelen zich (in groep) erg sterk.
Er zijn zelfs doodbrave leden die nog nooit een ban gekregen of verdiend hebben die zien dat er nogal a la tète du client geband wordt en die daardoor ook reservenicks maken.
Er zijn pipo's die erg snel tegen de sterke arm van de moderator lopen en al eens (al is het voor het minste) een ban krijgen.
Er zijn andere pipo's die al 5 bans verdiend hebben maar er nog nooit een hebben gekregen.
Uiteraard is het minder waarschijnlijk dat die laatste groep reservenicks gaat maken om 'voort te kunnen' in geval van Hagel- of stormschade. Die voelen zich (in groep) erg sterk.
Er zijn zelfs doodbrave leden die nog nooit een ban gekregen of verdiend hebben die zien dat er nogal a la tète du client geband wordt en die daardoor ook reservenicks maken.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
Vorige week de verjaardag van Hitler vieren
Nu het overlijden van Hitler herdenken
Door een pippo die al elvendertig keer verbannen is,
Maar met alweer een nieuwe nickname rustig verder kan doen, open en bloot.
Allemaal prima voor de moderatie op spaargids.
Nu het overlijden van Hitler herdenken
Door een pippo die al elvendertig keer verbannen is,
Maar met alweer een nieuwe nickname rustig verder kan doen, open en bloot.
Allemaal prima voor de moderatie op spaargids.
De enige manier om zo iets te vermijden is verplicht een account aan te maken met identificatie via itsme of zo maar ik denk dat er dan van het forum niet veel meer zal overschieten. Hoeveel zouden er daartoe bereid zijn? Nu kun je hier oneindig terugkomen.
churchill en De gaulle hebben ook grote genocides gepleegd maar wel tegenover de inheemse bevolking van andere continenten die ze als zeer machtige kunnen als echte minderwaardige te verklaren en ook als zeer machtige militaire landen verklaren ze dat ze beschaafd zijn.Samen hebben ze nog minstens 20 kolonies/annexaties...volkeren die nog steeds bezet zijn en nog steeds de bevrijding niet meegemaakt hebben.. ook V.S. ,Australia,Nieuw zeeland,Nouvelle caledonia,Tahiti.. zijn nog steeds annexaties, de inheemse bevolking leven nog steeds als echte minderwaardige mensen onder bezetting ,gestolen van hun homeland....
Een nieuw topic in de Kroeg komt niet direct online maar moet wachten tot er een moderator langskomt die het topic voor publicatie goedkeurt. Die manier van werken is indertijd ingevoerd om spam tegen te gaan. Maar het gevolg is dat de topicstarter soms lang moet wachten waarna het topic niet meer actueel is of door niemand opgemerkt wordt. Een ander gevolg is dat hij bewust een andere rubriek kiest waar het topic wel direct online komt. Dan krijg je reacties als:
Mijn suggestie: verander die moderatieregel zodat alle nieuwe topics van vertrouwde forumleden direct worden gepubliceerd, ook in de Kroeg.
Het lijkt me op technisch vlak (en ook andere vlakken) simpeler om die regel dan gewoon af te schaffen.
'Vertrouwd' of niet nodigt alweer uit tot favoritisme of omgekeerd favoritisme. Of denken we dat dat hier niet bestaat ?
'Vertrouwd' of niet nodigt alweer uit tot favoritisme of omgekeerd favoritisme. Of denken we dat dat hier niet bestaat ?
'Vertrouwd' is niets gevoelsmatigs. Het betekent 'een x aantal berichten gepost hebben' waardoor de poster bewezen heeft geen vreemde spammer te zijn.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Wat is deze gekke nieuwe layout?
Dat is toch wel even wennen aan zoveel whitespace
Dat is toch wel even wennen aan zoveel whitespace
Verandering is zelden verbetering. Vooraleer ik iets lees, wil ik weten wie de auteur is. Nu staat die auteur achteraan, en aangezien we nog steeds van links naar rechts lezen, is dit 'ambetant'. Hopelijk is het een tijdelijke bug.
Ik denk niet dat dat een bug is. Dat is een bewuste verandering. Ik vind het ook maar niks maar het zal even wennen zijn zeker?
Amai, hoewel het maar enkel over de user en zijn gegevens gaat is dit is inderdaad wel even wennen
Wat is de reden van de aanpassing ? Of even als test ?
Wat is de reden van de aanpassing ? Of even als test ?
Er zal wel een reden zijn voor de verandering maar ik vind het maar niets.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
LOL, het is je misschien nog niet opgevallen maar elk bericht begint met "door user", bv door vortex
Vind het beter zo, verbeterde leesbaarheid en bericht is belangrijker dan de poster. Nu nog de volgorde van de berichten omkeren zodat het laatste bericht bovenaan staat