Equal weight S&P500 ETF
TIP
Equal weight S&P500 ETF
YTD zijn het vooral de big 7 die voor het merendeel van het rendement gezorgd hebben van de S&P500. De 490 minder grote bedrijven zijn achtergebleven en hebben in de meeste gevallen YTD een negatief rendement.
Is het dan nu niet de moment om voor een Equal weight S&P500 ETF te kiezen? Bvb. Invesco Markets S&P 500 Equal - SP2Q - IE00BNGJJT35
Is het dan nu niet de moment om voor een Equal weight S&P500 ETF te kiezen? Bvb. Invesco Markets S&P 500 Equal - SP2Q - IE00BNGJJT35
Re: Equal weight S&P500 ETF
De vraag is of die 490 bedrijven achter gebleven zijn of juist voorop lopen in een correctie, ik denk eerder het tweede. Het idee om wat minder gewicht te geven aan die big 7 is zeker niet slecht wanneer je daar een correctie in verwacht. Of het daarom verstandig is over te stappen naar een equal weight is nog wat anders, met dergelijke ETF investeer je vrij veel in een hele reeks kleine en minder presterende aandelen, die bij een verdere correctie nog meer zullen zakken. Je moet maar eens kijken wanneer zo een equal weight het beter doet dan de index, dat is enkel tijdens herstel rally's (zie bv het corona herstel) op alle andere momenten zit je beter in de index. Vermits we nog lang niet in een herstel rally zitten, zou ik er (nog) niet in investeren.Wimble schreef: ↑29 oktober 2023, 15:05 YTD zijn het vooral de big 7 die voor het merendeel van het rendement gezorgd hebben van de S&P500. De 490 minder grote bedrijven zijn achtergebleven en hebben in de meeste gevallen YTD een negatief rendement.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Equal weight S&P500 ETF
Ik heb in zo'n equal weight etf belegd gewoon omdat ik niet te afhankelijk wil zijn van de Big 7.