Ervaringen met Deutsche Bank
TIP
Re: Ervaringen met Deutsche Bank
Ik overweeg een termijnrekening bij DB, ben er nog geen klant. De recensies hierboven doen me twijfelen, iemand goede raad of advies ? Ik zou er enkel een zichtrekening en een termijnrekening nodig hebben.....
Is er iemand al in geslaagd om ZELF vanuit zijn DBank-portefeuille een fonds te VERKOPEN ? Hoe gaat dat dan wel?
Ja natuurlijk. De knop "verkopen" dient daar voor.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Mijn ervaringen bij Deutsche bank zijn erg goed. Ik werk er met termijnrekeningen.
Alleen jammer dat ik die knop op geen enkele manier te voorschijn kan toveren.
Eigenaardig. Normaalgezien, als je op een "lijn" klikt, in jouw geval de naam van dat fonds in je portefeuille, dan krijg je een venster met 2 opties, namelijk "aankopen" en "verkopen".
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Verwarring is opgelost: Deutsche Bank toont mijn posities op 2 manieren: via "details" een lijst posities in zwarte letter lay-out , waarin via een klik alleen info getoond wordt,
en via "overzicht" bv "groei"/"posities tonen" waar je dan kan klikken op een fonds om de knoppen "aan/verkoop"te zien.
Weer wat wijzer!
en via "overzicht" bv "groei"/"posities tonen" waar je dan kan klikken op een fonds om de knoppen "aan/verkoop"te zien.
Weer wat wijzer!
DB is me vooral bekend van de interessante termijnrekeningen, maar zijn er ook andere vlakken waar Deutsche Bank uitblinkt?
-
- Verbannen Gebruiker
Ik ben zelf tevreden van DB. Ze zijn aan de dure kant qua kosten, maar ze zijn zeer correct, en er is een goede service. Ik heb er een persoonlijk contact dat zeer snel reageert. Ze hebben een redelijk aanbod aan obligaties, en je kunt er laten toevoegen.
Ze communiceren ook pro-actief:
- ik heb de lijst van mijn obligaties gekregen waarop op vervaldag rv over de meerwaarde (tussen uitgifte en terugbetaling) zal ingehouden worden. De uitgifteprijs is nooit lager dan 99,5% maar het is toch attent.
- weken op voorhand word ik verwittigd wanneer een termijnrekening zal vervallen
Ze maken ook zeer goede economische en algemene financiele analyses die ik gratis krijg.
Omdat ze duur zijn, gebruik ik DB zeer gericht: termijnrekeningen en obligaties.
Ik weet niet hoe ze zijn op andere gebieden.
Ik ben een luie hangmatbelegger en daarom koop ik geen individuele aandelen. Ik heb alleen IWDA/SWRD maar die koop ik goedkoper elders.
Als ik het juist zie volgen beiden dezelfde MSCI World Index. En SWRD heeft beetje lagere TER. De reden dat je beiden hebt, is dat enkel omwille van risico spreiding? Of wegens andere reden?huisjetuintjefiets schreef: ↑21 maart 2024, 12:15 Ik heb alleen IWDA/SWRD maar die koop ik goedkoper elders.
Ik ben er vorig jaar juist weggegaan omdat ik niet tevreden was. Mijn portefeuille was aandelen + ETFs +enkele obliogatieshuisjetuintjefiets schreef: ↑21 maart 2024, 12:15Ik ben zelf tevreden van DB. Ze zijn aan de dure kant qua kosten, maar ze zijn zeer correct, en er is een goede service. Ik heb er een persoonlijk contact dat zeer snel reageert. Ze hebben een redelijk aanbod aan obligaties, en je kunt er laten toevoegen.
Ze communiceren ook pro-actief:
Ik ben een luie hangmatbelegger en daarom koop ik geen individuele aandelen. Ik heb alleen IWDA/SWRD maar die koop ik goedkoper elders.
Ze zijn inderdaad aan de dure kant, maar nu ook weer niet zo exorbitant duur dat je ze daarvoor aan de kant zou moeten schuiven. Maar goed scoren ze zeker niet qua kosten. Ik zou zeggen: aan de slechte kant van gemiddeld. Ze hadden wel bewaarkosten als ik me goed herinner, dat was niet weinig (maar dat was in mijn herinnering een vast bedrag per lijn, dus of dat dan veel of weinig is ten opzichte van je hele portefeuille ligt aan hoe veel waarde je per lijn hebt staan)
Het belegginsplatform is slecht. Het geeft weinig info en is traag. Veel transacties, vooral verkoop, kun je niet doen en daar moet je voor bellen (vreemd... je kunt wel online aankopen, maar niet online verkopen).
En dan begint de ellende, vooral ivm met wachttijden. 20-30 minuten wachten voordat je iemand aan de lijn hebt is/was geen uitzondering. (Die iemand kwam dan eigenlijk altijd wel bekwaam over, daar had ik geen klachten over)
En een aantal keren per jaar een papieren infomagazine zonder info met marketing voor hun eigen (dure, zoals alle banken) fondsen.
Het enige voordeel dat ik zag is dat ze kantoren hebben, zodat je in geval van problemen/vragen desnoods altijd daar kunt binnenstappen.
In het geheel genomen: Net acceptabel goed genoeg, duur maar net niet te duur, maar ze gaven mij vooral de indruk dat ze mij zoveel mogelijk naar dure adviesdiensten of dure eigen fondsen wilden sturen, niet dat ze tegen een correcte kost basic beleggingsdiensten wilden aanbieden. Dus toen het tijd was om het aantal brokers terug te brengen, stonden zij onderaan.....
Dus eigenlijk: DB was slecht passend bij mijn wensen eerder dan echt objectief slecht.
Maar als je meer advies wilt, misschien ook over vermogensplanning en geldbeheer over generaties heen, zijn ze misschien wel goed.
-
- Verbannen Gebruiker
Alleen voor spreiding risico.benny1 schreef: ↑21 maart 2024, 14:39Als ik het juist zie volgen beiden dezelfde MSCI World Index. En SWRD heeft beetje lagere TER. De reden dat je beiden hebt, is dat enkel omwille van risico spreiding? Of wegens andere reden?huisjetuintjefiets schreef: ↑21 maart 2024, 12:15 Ik heb alleen IWDA/SWRD maar die koop ik goedkoper elders.