De 3 aandelen van " Geldexpert " Paul D'Hoore - HLN - 03.03.2023
TIP
Re: De 3 aandelen van " Geldexpert " Paul D'Hoore - HLN - 03.03.2023
Opgepast Bas.... Atenor,Wereldhave,nbb, proximus,bpost,Bassie schreef: ↑26 oktober 2023, 17:47 Lotus keert maar 45 euro uit op een koers van 7000 euro.
Had je voor dat bedrag Ageas gekocht dan stond je al veel verder om iets te noemen![]()
Leuke aan Paul is dat hij het steeds weet te vertellen, maar als die het zo goed weet, wat zit die daar dan nog te prutsen bij VTM, hij zou dan toch allang moeten rentenieren van zijn 'enorme' winsten.
Wie Ageas op 8 euro kocht heeft er nu 40 op koerswinst alleen, om maar de zwijgen over de hoge dividend uitkeringen.
Lotus doet het dan gewoon slecht.
enz...,betaalden ook hoog dividend...
Ik ben het er 100% mee eens dat Estee-Lauder een goed bedrijf is en een wereldspeler.Divi schreef: ↑26 oktober 2023, 16:03 Deze Amerikaanse producent (Estee-Lauder) van verzorgingsproducten voor huid en haar en make-up is samen met L'oreal de 2 grootste spelers in dit segment.(waar L'oreal wat breder zit in product gamma).
De ellende is begonnen met de covid-pandemie ,en het lang op slot gaan van China in het bijzonder.Daardoor is de winst beginnen afkalven en steeds verder blijven afkalven.En aangezien een ongeluk nooit alleen komt,is het bedrijf begin dit jaar ook getroffen door een cyberaanval. Verder heeft Leonard Lauder beslist om te stoppen als bestuurder. Doet allemaal geen deugd aan een al sterk overgewaardeerde beurskoers.
Het bedrijf communiceert ook dit jaar geen margeherstel te zien. Die ligt nu op ongeveer 10% van de omzet. Waar we de afgelopen 10 jaar met een operationele winstmarge van 15 tot 20% !! zaten.
Verder nog een schuldenpositie van 4x EBITDA (vanaf maal 3 wordt als ongezond aanzien).
Voila,dit is zowat alle ellende van Estee-Lauder op een rijtje...
Pro's :
Het bedrijf laat weten zeker te zijn van een bescheiden groei voor het fiscale jaar 2024 .
Verder voldoende cash aan boord om de schulden zonder problemen verder af te betalen.
Volgens mijn berekeningen kom ik op een intrinsieke waarde van 177$ (we noteren onder de 140$)
Een hele sterke dividendgroeibeleid al elf jaar lang.Wel met een hoge pay-out ratio van 94%.
Een plukje Estee-Lauder nu aankopen lijkt mij wel degelijk te verantwoorden. Je haalt hiermee een wereldspeler en een onverwoestbare merknaam in je portefeuille.Wel rekening mee houden,het is voor een lange rit!
Verder denk ik ook wel dat het al zeker koopwaardig is, maar ik vraag me af: gaat het nog niet verder blijven zakken de komende maanden? Gelet op de huidige situatie ook?
Anderzijds, zoals je al aangaf: uiteindelijk is het idd voor de lange rit en dan zal de komende daling misschien ook niet zo belangrijk zijn.
Hier stel ik mij al jaren vragen bij: al die 'beursexperten' die zeggen hoe het moet, waarom werken die nog na 10-15 jaar? Die zouden toch al binnen moeten zijn?Bassie schreef: ↑26 oktober 2023, 17:47 Lotus keert maar 45 euro uit op een koers van 7000 euro.
Had je voor dat bedrag Ageas gekocht dan stond je al veel verder om iets te noemen![]()
Leuke aan Paul is dat hij het steeds weet te vertellen, maar als die het zo goed weet, wat zit die daar dan nog te prutsen bij VTM, hij zou dan toch allang moeten rentenieren van zijn 'enorme' winsten.
Wie Ageas op 8 euro kocht heeft er nu 40 op koerswinst alleen, om maar de zwijgen over de hoge dividend uitkeringen.
Ik zou wel eens concreet willen weten wat die nu eigenlijk verdienen/Verliezen.
Heeft iemand ooit al eens al hun voorspellingen bijgehouden en bij elkaar gezet en de rekensom gemaakt?
-
- Verbannen Gebruiker
De daling is gestart aan 370. Staat nu aan 134.
Wil het weer 370 worden, dan moet het 176% stijgen vanaf nu. En dan sta je nog maar break-even.
Met een dividend yield van 2% is dat niet echt denderend.
En die dividend yield is ten opzichte van de huidige koers. Wie kocht aan 370 heeft een dividend yield van 0,7%. Wie kocht aan 200 heeft een dividend yield van 1,3%. Wie kocht toen D'Hoore zijn aandeel aanraadde (253) heeft een dividend yield van 1%.
Aangezien het aandeel een pay-out ratio van meer dan 90% heeft, en er geen groei voorspeld wordt door het bedrijf zelf, moet je dus rekenen op een bruto rendement van 2%. Terwijl de risicovrije rentevoet 3,5% is. De correcte koers is dus eerder 80 of 85. Dat de koers nog hoger ligt, heeft dus te maken met beleggers die erop gokken dat het snel weer beter zal worden.
Ja, ik ga voorlopig ook niet kopen, ik wacht nog af, zeker gezien het huidige klimaat.huisjetuintjefiets schreef: ↑27 oktober 2023, 12:37De daling is gestart aan 370. Staat nu aan 134.
Wil het weer 370 worden, dan moet het 176% stijgen vanaf nu. En dan sta je nog maar break-even.
Met een dividend yield van 2% is dat niet echt denderend.
En die dividend yield is ten opzichte van de huidige koers. Wie kocht aan 370 heeft een dividend yield van 0,7%. Wie kocht aan 200 heeft een dividend yield van 1,3%. Wie kocht toen D'Hoore zijn aandeel aanraadde (253) heeft een dividend yield van 1%.
Aangezien het aandeel een pay-out ratio van meer dan 90% heeft, en er geen groei voorspeld wordt door het bedrijf zelf, moet je dus rekenen op een bruto rendement van 2%. Terwijl de risicovrije rentevoet 3,5% is. De correcte koers is dus eerder 80 of 85. Dat de koers nog hoger ligt, heeft dus te maken met beleggers die erop gokken dat het snel weer beter zal worden.
Onverwoestbaar?Jonaske schreef: ↑27 oktober 2023, 12:30Ik ben het er 100% mee eens dat Estee-Lauder een goed bedrijf is en een wereldspeler.Divi schreef: ↑26 oktober 2023, 16:03 Deze Amerikaanse producent (Estee-Lauder) van verzorgingsproducten voor huid en haar en make-up is samen met L'oreal de 2 grootste spelers in dit segment.(waar L'oreal wat breder zit in product gamma).
De ellende is begonnen met de covid-pandemie ,en het lang op slot gaan van China in het bijzonder.Daardoor is de winst beginnen afkalven en steeds verder blijven afkalven.En aangezien een ongeluk nooit alleen komt,is het bedrijf begin dit jaar ook getroffen door een cyberaanval. Verder heeft Leonard Lauder beslist om te stoppen als bestuurder. Doet allemaal geen deugd aan een al sterk overgewaardeerde beurskoers.
Het bedrijf communiceert ook dit jaar geen margeherstel te zien. Die ligt nu op ongeveer 10% van de omzet. Waar we de afgelopen 10 jaar met een operationele winstmarge van 15 tot 20% !! zaten.
Verder nog een schuldenpositie van 4x EBITDA (vanaf maal 3 wordt als ongezond aanzien).
Voila,dit is zowat alle ellende van Estee-Lauder op een rijtje...
Pro's :
Het bedrijf laat weten zeker te zijn van een bescheiden groei voor het fiscale jaar 2024 .
Verder voldoende cash aan boord om de schulden zonder problemen verder af te betalen.
Volgens mijn berekeningen kom ik op een intrinsieke waarde van 177$ (we noteren onder de 140$)
Een hele sterke dividendgroeibeleid al elf jaar lang.Wel met een hoge pay-out ratio van 94%.
Een plukje Estee-Lauder nu aankopen lijkt mij wel degelijk te verantwoorden. Je haalt hiermee een wereldspeler en een onverwoestbare merknaam in je portefeuille.Wel rekening mee houden,het is voor een lange rit!
Verder denk ik ook wel dat het al zeker koopwaardig is, maar ik vraag me af: gaat het nog niet verder blijven zakken de komende maanden? Gelet op de huidige situatie ook?
Anderzijds, zoals je al aangaf: uiteindelijk is het idd voor de lange rit en dan zal de komende daling misschien ook niet zo belangrijk zijn.
Hoeveel van hun merken ken je?
https://www.elcompanies.com/en/our-brands
Wat weet je verder van dit bedrijf? Er zitten weinig gekende merken bij. Gezien de problemen met koopkracht van veel mensen, is deze sector het eerste dat zal dalen de komende tijd.
Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
De beurs is een bijverdienste voor de analisten, er van leven gaat niet.Jonaske schreef: ↑27 oktober 2023, 12:32 Hier stel ik mij al jaren vragen bij: al die 'beursexperten' die zeggen hoe het moet, waarom werken die nog na 10-15 jaar? Die zouden toch al binnen moeten zijn?
Heeft iemand ooit al eens al hun voorspellingen bijgehouden en bij elkaar gezet en de rekensom gemaakt?
Ik heb in de tijd van orders plaatsen met een fax nog eens een aankooporder doorgegeven toen Corona-Lotus aan 40,50 euro stond, maar mijn limiet was helaas enkele centen te scherp... Alleszins had ik er nu een yield on cost van meer dan 100% op gehad, los van de geweldige koerswinst. Je moet m.a.w. niet enkel naar het huidige dividendrendement kijken, maar dit in perspectief plaatsen (historisch & toekomst).Bassie schreef: ↑26 oktober 2023, 17:47 Lotus keert maar 45 euro uit op een koers van 7000 euro.
Verder ben ik niet zo'n fan van Lotus: de producten vind ik te duur en veel vervallen te snel, en ze noemen hun speculaas... speculoos of Biscoff. Komaan zeg.
Idem iemand als een Danny Reweghs die ook al decennia meedraait.Jonaske schreef: ↑27 oktober 2023, 12:32Hier stel ik mij al jaren vragen bij: al die 'beursexperten' die zeggen hoe het moet, waarom werken die nog na 10-15 jaar? Die zouden toch al binnen moeten zijn?Bassie schreef: ↑26 oktober 2023, 17:47 Lotus keert maar 45 euro uit op een koers van 7000 euro.
Anderzijds doen mensen ook dingen als hobby, ze zien dat niet meer als werken.
Wat mij meer verbaast is waarom deze personen niet in de lijst van Rijkste Belgen staan... Maar ja, er ontbreken nog wel meer mensen, zoals die Paul “Is mijn leven eigenlijk veranderd nadat ik EuroMillions heb gewonnen?”.