BITCOIN - wat is jullie mening ?
TIP
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: BITCOIN - wat is jullie mening ?
So what ?
Voor mijn part word je multimiljonair of eindig je in de goot ...
Wat jij doet met je geld is jouw zaak maar aangezien je toch zo zit te pushen denk ik dat je maar al te goed weet dat de cryptomunten enkel naar boven gaan als er genoeg goedgelovigen zijn die aan hoge koersen kopen om ze daarna te zien dalen en uit frustratie ze terug (veel lager uiteraard) verkopen om ze dan aan lage prijzen te zien opgekocht worden door gasten als jij om ze daarna weer te verkopen aan een nieuwe reeks goedgelovigen, enz.
Intussen heb je natuurlijk nog altijd geen antwoord gegeven op al mijn vragen die ik in een vorige post heb gesteld.
Trouwens,ik ben geen "expert" alleen geen goedgelovige die alles gelooft wat men mij wijsmaakt, er zijn genoeg anderen met dollartekens in hun ogen (of moet ik zeggen bitcointekens ?).
We zijn ondertussen meer dan 10j verder zoals hierboven al aangehaald. Leesmateriaal genoeg.
“If you don't believe me or don't get it, I don't have time to try to convince you, sorry.” -satoshi
“If you don't believe me or don't get it, I don't have time to try to convince you, sorry.” -satoshi
Buy bitcoin
-
- Full Member
- Contacteer:
Satoshi ? Wie ? Wat ? Hoe ?
Misschien is Satoshi wel Banksy, van die weten ze ook niet (zogezegd) wie het is !
Anonimiteit maakt interessant, niet ?
“Rendementen uit het verleden geven geen enkele garantie op toekomstige rendementen” - m-peeters
-
- Full Member
- Contacteer:
Terwijl we dan toch bezig zijn met quotes, hier een paar :
Laatst gewijzigd door Abatoetnie op 31 oktober 2023, 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Full Member
- Contacteer:
-
- Full Member
- Contacteer:
-
- Full Member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dit zijn allemaal nieuwe dingen sinds bitcoin of zo ?Abatoetnie schreef: ↑31 oktober 2023, 17:07 Waarom moet een alternatieve munt trouwens op de beurs verhandeld worden, ik kan er toch ook geen euro's kopen en verkopen ?
Waarom wordt die alternatieve munt trouwens uitgedrukt in andere munten ? Mocht die munt worden gebruikt waarvoor ze dient zou ze toch 1 bitcoin waard zijn ?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Wisselkoers
-
- Full Member
- Contacteer:
Mocht het een "munt" zijn dan kan je spreken over een wisselkoers ... dit is geen munt, wat je er ook moge over beweren, (en ja, ik weet dat het in een paar bananenrepublieken wordt aanvaard maar zelfs daar wordt het niet of nauwelijks gebruikt).EarthNvstr1 schreef: ↑1 november 2023, 11:04Dit zijn allemaal nieuwe dingen sinds bitcoin of zo ?Abatoetnie schreef: ↑31 oktober 2023, 17:07 Waarom moet een alternatieve munt trouwens op de beurs verhandeld worden, ik kan er toch ook geen euro's kopen en verkopen ?
Waarom wordt die alternatieve munt trouwens uitgedrukt in andere munten ? Mocht die munt worden gebruikt waarvoor ze dient zou ze toch 1 bitcoin waard zijn ?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Wisselkoers
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Wat je er ook van vindt, in zo ongeveer eender wat kan gehandeld worden.Abatoetnie schreef: ↑1 november 2023, 11:29 Mocht het een "munt" zijn dan kan je spreken over een wisselkoers ... dit is geen munt, ...
Ook dat is niets nieuws sinds bitcoin.
-
- Full Member
- Contacteer:
Klopt maar bij nagenoeg alles wat er verhandeld wordt zit er een "tastbaar" iets achter, bitcoin is een verzameking nullen en eentjes ... een totale blackout en je nullen en eentjes zijn weg, mijn anderhalve kilo goud (I wish) zal er wel nog zijn. Nu ja, jij zal me niet overtuigen en omgekeerd ook niet vrees ik, dus laten we het voorlopig daarop houden, tenzij je natuurlijk het laatste woord wil hebbenEarthNvstr1 schreef: ↑1 november 2023, 11:46Wat je er ook van vindt, in zo ongeveer eender wat kan gehandeld worden.Abatoetnie schreef: ↑1 november 2023, 11:29 Mocht het een "munt" zijn dan kan je spreken over een wisselkoers ... dit is geen munt, ...
Ook dat is niets nieuws sinds bitcoin.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Iemand anders overtuigen hoeft niet. Zelf overtuigd worden eventueel wel.Abatoetnie schreef: ↑1 november 2023, 12:12 Nu ja, jij zal me niet overtuigen en omgekeerd ook niet vrees ik, dus laten we het voorlopig daarop houden, tenzij je natuurlijk het laatste woord wil hebben
Op een beleefde manier van gedachten wisselen is gewoon interessant.
De decentrale eigenschap van iets als Bitcoin zou zo'n totale blackout juist moeten uitsluiten, toch zolang er voldoende ondersteuning is.Abatoetnie schreef: ↑1 november 2023, 12:12 Klopt maar bij nagenoeg alles wat er verhandeld wordt zit er een "tastbaar" iets achter, bitcoin is een verzameking nullen en eentjes ... een totale blackout en je nullen en eentjes zijn weg, mijn anderhalve kilo goud (I wish) zal er wel nog zijn.
Eigenlijk is het wel grappig om vast te stellen dat een argument vaak voor de ene een nadeel is en voor iemand anders juist een voordeel.
Voor velen is Bitcoin veel meer dan "een verzameling nullen en eentjes".
Maar het is niet omdat dat voor velen zo is, dat iedereen dat moet vinden uiteraard.
Bitcoin is net als geld, wie met zijn euro's een bitcoin of dollars gekocht heeft, zal bij een digitale blackout in beide gevallen (tijdelijk) zijn eentjes en nulletjes kwijt zijn. Enkel iets wat je fysiek in handen hebt is in principe veilig voor een digitale blackout, of het daarna nog waarde heeft is nog een andere kwestie. Vermits geld vandaag ook een digitaal middel is (cash geld is totaal onhandig en nog maar beperkt bruikbaar gemaakt), is dat al even vatbaar voor een digitale catastrofe of fraude. Ben het er wel mee eens dat bitcoin geen alternatief voor geld is, daarvoor is het veel te speculatief en is de waarde veel te onzeker.Abatoetnie schreef: ↑1 november 2023, 12:12
Klopt maar bij nagenoeg alles wat er verhandeld wordt zit er een "tastbaar" iets achter, bitcoin is een verzameking nullen en eentjes ... een totale blackout en je nullen en eentjes zijn weg, mijn anderhalve kilo goud (I wish) zal er wel nog zijn. Nu ja, jij zal me niet overtuigen en omgekeerd ook niet vrees ik, dus laten we het voorlopig daarop houden, tenzij je natuurlijk het laatste woord wil hebben