Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Ik vind het model van Adyen interessanter dan dat van Paypal ondanks de hogere en nog steeds hoge waardering voor Adyen. Heb er onlangs een positie ingenomen voor 3% van mijn portefeuille, blijkbaar dus te vroeg. GAK 687.
Ik geloof dus wel nog in de fintech sector en verwacht de komende jaren ook nog serieuze groei.
Ik geloof dus wel nog in de fintech sector en verwacht de komende jaren ook nog serieuze groei.
Fast forward, de fed hint op renteverlaging in 2025.Vincent2018 schreef: ↑25 oktober 2023, 16:57 De bubbel begint te barsten .... nog 63 à 67% down te gaan.... lekker aan de zijlijn met veel cash
De zeven aandeeltjes die de bubbel voorlopig nog rechthouden ....
https://businessam.be/zonder-de-magnifi ... rval-zijn/
2024, zo ergens rond januari of februari.....want als het langer duurt is Legarde haar baan kwijt.BRT schreef: ↑25 oktober 2023, 18:26Fast forward, de fed hint op renteverlaging in 2025.Vincent2018 schreef: ↑25 oktober 2023, 16:57 De bubbel begint te barsten .... nog 63 à 67% down te gaan.... lekker aan de zijlijn met veel cash
De zeven aandeeltjes die de bubbel voorlopig nog rechthouden ....
https://businessam.be/zonder-de-magnifi ... rval-zijn/
Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Ik was ook te vroeg, kocht in tegen 760 euro.....rustig wachten, ze komen wel terug, het is een gezond bedrijf.simonvb schreef: ↑25 oktober 2023, 17:47 Ik vind het model van Adyen interessanter dan dat van Paypal ondanks de hogere en nog steeds hoge waardering voor Adyen. Heb er onlangs een positie ingenomen voor 3% van mijn portefeuille, blijkbaar dus te vroeg. GAK 687.
Enkel vergeet de CEO daar dividend uit te keren en voert die een beleid dat niet echt beleggers vriendelijk is.
Geef het nog een paar maanden en die zal wel veranderen in beleid. Het komt wel goed, maar de man moet wat meer naar winst gaan kijken
Groeten Bas.
Ingestapt in Paypal op $50,8. Overmorgen Q3 resultaten. Forward PE <10, alle metrics zeggen strong buy. Can't go wrong here.
Tevens Just Eat Takeaway-positie gak verlaagd tot €11,2. Grootste positie momenteel Complete nobrainer imo.
(&stoploss QDEL geraakt , geherinvesteerd in Fortinet.)
Tevens Just Eat Takeaway-positie gak verlaagd tot €11,2. Grootste positie momenteel Complete nobrainer imo.
(&stoploss QDEL geraakt , geherinvesteerd in Fortinet.)
Gevaarlijk zinnetje. Elk bedrijf heeft z'n risico's uiteraard.
Zoals ik het begrepen heb; (geen deep dive gedaan)
High margin ->de Paypal button.
Low margin -> Braintree. Net die moet voor de grote groei zorgen...
Optisch ziet het er spotgoedkoop uit.
Ik zie wel een forward P/E van 12,3? Of bereken je op TTM basis?
Imo is grote groei (of groei überhaupt) zelfs niet nodig voor een interessante return aan deze koersen. $5 miljard buybacks per jaar op een market cap van $56 miljard, voor de marktleider in een structureel groeiende markt? Sign me up. Het "Paypal has no moat"-argument is imo zwaar overroepen. Mensen gebruiken wat ze kennen, ApplePay heeft Paypal als betaaloptie, Paypal heeft als enige een buyer protection systeem, 6 maand interestvrij lenen via 'buy now pay later' en voor heel wat subscriptions (voor mezelf Spotify & Netflix) is Paypal de enige betaaloptie als je geen creditcard hebt/wil gebruiken.
Heb geen gedetailleerde berekeningen (ben absoluut geen fan van DCF modellen oid), want in de huidige economische context voor deze sector voorspellingen doen is onbegonnen werk. Vind dat sowieso maar wat natte vinger werk zodra je verder dan een jaar probeert te kijken.
Reken zelf op basis van $4,95 EPS voor 2023 en 5% EPS-groei voor volgend jaar (0% groei, 5% share reduction), maw $5,19 en dus PE ~9,8. Naar alle waarschijnlijkheid gaat dit in realiteit hoger uitvallen.
Heb geen gedetailleerde berekeningen (ben absoluut geen fan van DCF modellen oid), want in de huidige economische context voor deze sector voorspellingen doen is onbegonnen werk. Vind dat sowieso maar wat natte vinger werk zodra je verder dan een jaar probeert te kijken.
Reken zelf op basis van $4,95 EPS voor 2023 en 5% EPS-groei voor volgend jaar (0% groei, 5% share reduction), maw $5,19 en dus PE ~9,8. Naar alle waarschijnlijkheid gaat dit in realiteit hoger uitvallen.
Trimble rapporteert record recurring revenue, record brutomarge en ebidta marge en hogere FCF. Aandeel wordt 'beloond' met een afstraffing van -15%. Enorme koopkans volgens mij, maar heb zelf jammer genoeg geen cash momenteel.
Logica is vaak ver te zoeken.
Caterpillar beter dan verwachte resultaten en toch nog een afstraffing
Lijkt mij een hele mooie koopkans.
Caterpillar beter dan verwachte resultaten en toch nog een afstraffing
Lijkt mij een hele mooie koopkans.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ik ben het met je eens, want ze keren ook mooi dividend uit.
Tis dat ik even geen geld vrij had want dan kocht ik ze.
Heb ze vroeger wel gehad en ze doen het gewoon goed.
De afstraffingen komt gewoon door de rente die de FED aanhoud, tegen volgend jaar gaat het gedaan zijn met de koopjes want dan gaan de rentes weer dalen en de koersen stijgen.
Dit zie je al in Europa omdat de ECB de rente niet verhoogd heeft.
Er zijn nu gewoon goede koopjes te pakken, en jij hebt er een gevonden
Groeten Bas.
Ik weet niet of er hier mensen het bedrijf Realty Income Corporation (O) volgen maar naar mijn bescheiden mening lijkt dit momenteel wel een ultra koopwaardig aandeel.
Ze hebben net Spirit Realty overgenomen en dat gaat altijd gepaard met een koersdaling. Hun koers heeft ook te leiden gehad onder de verhoogde rente maar qua fundamenten zitten ze nog steeds goed. Hun Adjusted Funds for Operations (AFFO) neemt ook jaarlijks toe (te vergelijken met de Free Cash Flow bij 'gewone bedrijven'). Het dividend is nog steeds veilig. O heeft een totale schuld van 19 miljard en een eigen vermogen van 31 miljard (volgens Simply Wallstreet).
Hun yield bedraagt momenteel bijna 7%.
Ze hebben net Spirit Realty overgenomen en dat gaat altijd gepaard met een koersdaling. Hun koers heeft ook te leiden gehad onder de verhoogde rente maar qua fundamenten zitten ze nog steeds goed. Hun Adjusted Funds for Operations (AFFO) neemt ook jaarlijks toe (te vergelijken met de Free Cash Flow bij 'gewone bedrijven'). Het dividend is nog steeds veilig. O heeft een totale schuld van 19 miljard en een eigen vermogen van 31 miljard (volgens Simply Wallstreet).
Hun yield bedraagt momenteel bijna 7%.
Ik ben vandaag wél (opnieuw) ingestapt. Op 9 oktober mijn positie verkocht omdat het opwaarts potentieel wat te weinig werd voor mij, vandaag is het een ander verhaal.
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Analisten kijken vooruit hé. Reden van de daling zou zijn dat de verwachtingen voor volgend jaar wat lager kunnen zijn.
Bij het minste negatieve nieuws een afstraffing, bij slecht nieuws(mindere resultaten) een afslachting zoals we vandaag zien bij Estée Lauder Companies
106,88 USD
−21,99 (-17,07%)vandaag
Idem voor Sanofi enkele dagen geleden.
86,85 EUR
-13,73 (-13,65%)afgelopen 5 dagen
Lijkt me trouwens ook een mooie koopkans met hun blockbuster Dupixent.(omzet van meer dan 5 miljard €)
Had het beter ook gedaan, maar is een kleine positie hier, dus vond het de moeite niet ivm transactiekosten. Als ik het goed begrijp is het toch enkel de lichte verlaging vd omzetverwachting die slecht valt in de markt? Heb nog niet deftig gekeken maar voor de rest lijkt alles daar uitmuntend te lopen?
Ze hebben ook nog geen enkel aandeel teruggekocht zag ik, hopelijk beginnen ze die $300mio vd joint venture nu snel aan het werk te zetten.
Zeg niet dat ik het niet gezegd heb Paypal presteerde in Q3 boven verwachting en verhoogt de winstverwachting voor het volledige jaar. Kleine samenvatting:Rise schreef: ↑25 oktober 2023, 13:54 Uitkijken wat Paypal doet straks na cijfers van Worldline. Iedereen die onder de $50 niet koopt gaat spijt krijgen. Is vanuit alle waarderingsmethodes goedkoop tot extreem goedkoop, maar wordt meegesleurd met alle fintech en heeft extreem slecht sentiment. Blijft wel een mastodont met $5 miljard FCF. Kopen agressief eigen aandelen in. Waar hebben we dat nog gezien? Nobrainer buy.
1 november Q3 resultaten, wie durft?
- Total payment volume +15%
- Omzet +8%
- Full-year EPS wordt nu geschat op $4,98: +21% y/y
- Free cash flow $1,1 miljard. (5,2 miljard TTM)
- Shares outstanding -5% y/y, met nog een dik miljard te gaan dit jaar en de uitgesproken intentie om dit te blijven doen
- Operating expenses -12%
- Nieuwe CFO, werkte hiervoor als CFO bij consultancybedrijf EY
Hoe je het ook draait of keert, dit zijn zeer sterke cijfers. Desondanks wordt Paypal gewaardeerd alsof het een bank is. Aandeel gaat after hours een magere 3,5% hoger. Het is nog niet te laat om nog op de trein te springen voor wie nog niet mee is
Edit: premarket +6,5%