S&P 500 INDEX
TIP
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: S&P 500 INDEX
Je kan vanalles bedenken en van plan willen zijn en dat alles kan je ook om de haverklap veranderen al naargelang de temperatuur van het water van de Noordzee bv.
Wellicht is het zinvol om een methode vast te leggen en die vervolgens uit te voeren.
Daarin kan gerust ook plaats zijn voor bv. "dip-buying" als je dat wil en hoe je dat dan ook ziet, eender wat kan eigenlijk.
Maar leg alle regels van je (liefst doordachte, uitvoerbare én volhoudbare) methode vast en hou je er dan aan.
Ik leg geen regels vast. Ik wil in vrijheid beleggen en niet aan regels gebonden zijn, ook niet van mezelf.
Op de site kan je gratis registreren en verder blijven gebruiken.
En betreft aankopen, hou het op een paar keer per jaar en bij stevige dalingen doe je eventueel een extra aankoop. Het is vooral op deze dagen dat er extra te verdienen valt maar dat kan je niet op voorhand voorspellen.(wij toch niet)
Je gaat in ieder geval beter af zijn tijdens kopen in een bloedrode markt(extreme fear) dan in een grasgroene(extreme greed)markt.
Intussen ook weer van extreme fear naar fear gegaan dus toch weer iets meer vertrouwen in de markt.
P.S : CSPX staat nu 441
Stel dat je dit jaar 3x zou aangekocht hebben(jan CSPX 394-mei CSPX425-sep CSPX 471) had je gemiddelde aankoop van 430.
En dan heb je nog niet bij extra dalingen bijgekocht.
Laatst gewijzigd door karine op 1 november 2023, 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
In het verleden is dit wel niet de optimale strategie geweest.karine schreef: ↑1 november 2023, 16:54
En betreft aankopen, hou het op een paar keer per jaar en bij stevige dalingen doe je eventueel een extra aankoop. Het is vooral op deze dagen dat er extra te verdienen valt maar dat kan je niet op voorhand voorspellen.(wij toch niet)
Je gaat in ieder geval beter af zijn tijdens kopen in een bloedrode markt(extreme fear) dan in een grasgroene(extreme greed)markt.
Gewoon regelmatig investeren gaf betere resultaten.
https://www.personalfinanceclub.com/how ... he-market/
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Trouwens mooie linkB7H4long schreef: ↑1 november 2023, 17:00 Gewoon regelmatig investeren heeft betere resultaten gegeven
Dat is ook wat ik zelf toepas, x-aantal keren per jaar aankopen maar kan het niet laten om bij serieuze dalingen toch extra aan te kopen en achteraf word ik daar ook voor beloond merk ik ondanks de extra kosten.
Wat ik eigenlijk bedoelde is dat er vaak in rode markten niet meer gekocht durft te worden en mensen zelfs gaan verkopen terwijl er dan vaak mooie kansen liggen.
Ik weet niet wat zijn budget is maar als het heel beperkt is(€100/maand) zou hij eventueel bij Bolero maandelijks kosteloos voor €100 kunnen aankopen bv.
Bolero en kosteloos in dezelfde zin?
Dat zou inderdaad niet kunnen.
Bolero bundelde een selectie van de meest populaire ETF’s in de ETF playlist. U betaalt slechts €2,5 voor orders tot €250 uit de playlist. Voor orders tussen €250 en €1.000 uit de playlist betaalt u €5
Dacht eens een mail gehad te hebben van een actie waar het tot €100 gratis was.
De link geeft aan dat het beter is om dat extra geld gewoon te spreiden over de normale regelmatige verkopen.karine schreef: ↑1 november 2023, 17:20Trouwens mooie linkB7H4long schreef: ↑1 november 2023, 17:00 Gewoon regelmatig investeren heeft betere resultaten gegeven
Dat is ook wat ik zelf toepas, x-aantal keren per jaar aankopen maar kan het niet laten om bij serieuze dalingen toch extra aan te kopen en achteraf word ik daar ook voor beloond merk ik ondanks de extra kosten.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Volledig akkoord, maar in de link is dat ook het ideale scenario doordat zij maandelijks aankoopt. Dus elke serieuze daling die ik af en toe oppik haalt zij er elke maand wel uit.
Dat scenario gebruikte ik vroeger ook bij DeGiro(was perfect en spotgoedkoop) maar door de onheilspellende berichten hier op het forum heb ik mijn portefeuille daar weggehaald.
Fred legt maandelijks 100 in met de bijhorende kosten, dan zal hij met zijn 1.200 opbrengst X hebben.B7H4long schreef: ↑1 november 2023, 17:00 Gewoon regelmatig investeren gaf betere resultaten.
Ik leg éénmaal per jaar 1.200 in aan de laagste koers van dat jaar, conform de setting van mijnheer Schneider, met éénmalige kost, dan zal ik opbrengst Y hebben.
Y zal groter zijn dan X.
En als ik dat trucje 40 jaar jaarlijks doe, nogmaals conform de setting van Schneider, dan zal ik een aanzienlijk grotere opbrengst hebben dan Fred.
En als het zo eenvoudig was, zou iedereen kopen op het dieptepunt en verkopen op de top. Helaas werkt het zo niet, dus kan je beter gewoon kopen wanneer je geld hebt dat je wil investeren.CaesarDL schreef: ↑2 november 2023, 09:18Fred legt maandelijks 100 in met de bijhorende kosten, dan zal hij met zijn 1.200 opbrengst X hebben.B7H4long schreef: ↑1 november 2023, 17:00 Gewoon regelmatig investeren gaf betere resultaten.
Ik leg éénmaal per jaar 1.200 in aan de laagste koers van dat jaar, conform de setting van mijnheer Schneider, met éénmalige kost, dan zal ik opbrengst Y hebben.
Y zal groter zijn dan X.
En als ik dat trucje 40 jaar jaarlijks doe, nogmaals conform de setting van Schneider, dan zal ik een aanzienlijk grotere opbrengst hebben dan Fred.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Daar gaat het over opsparen van een maandelijks bedrag gedurende gemiddeld 5 jaar om dan alles aan te kopen na een crash.
Dat lijkt me toch iets anders dan regelmatig (elke maand of elk kwartaal bv.) aankopen en wat extra aankopen bij een dip.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Zo eenvoudig ? Misschien moet iemand eens uitleggen hoe je zoiets uberhaupt zou kunnen doen ?
Ofwel snapt die zelf niet wat die schrijft, ofwel komt die hier bewust gewoon wat onnozel doen.
Onmogelijk.
- je weet nooit of the de laagste koers van het jaar is? Misschien was vorige maandag wel de laagste koers van de rest van het jaar. Heb je dan belegd?
- je kan het geld dat je de volgende maanden nog moet bijeenwerken nog niet beleggen.
- je kan niet in het verleden beleggen.
Ik volg gewoon de setting en premissen van mijnheer Schneider met zijn groteske theorie op de door U voorgestelde https://www.personalfinanceclub.com/how ... he-market/ en zijn bijhorende excel sheet met maandelijkse dividenden van 4%.B7H4long schreef: ↑2 november 2023, 10:38 Onmogelijk.
- je weet nooit of the de laagste koers van het jaar is? Misschien was vorige maandag wel de laagste koers van de rest van het jaar. Heb je dan belegd?
- je kan het geld dat je de volgende maanden nog moet bijeenwerken nog niet beleggen.
- je kan niet in het verleden beleggen.