Wat is uw YTD?
TIP
Re: Wat is uw YTD?
YTD +1.67%
Portefeuille:
- aandelen 44%
- obligaties 31%
- cash 18%
- edelmetalen 7%
Portefeuille:
- aandelen 44%
- obligaties 31%
- cash 18%
- edelmetalen 7%
-
- Full Member
- Contacteer:
YTD +0,40 % (ben 3 weken bezig en stond de eerste 2 weken op serieus verlies)
Portefeuille:
- aandelen 63%
- obligaties 36%
- cash 1%
Portefeuille:
- aandelen 63%
- obligaties 36%
- cash 1%
YTD (vanaf 15 sep) - 3,1 %
ASML
CSPX
IWDA
2 ETFs AI
ASML
CSPX
IWDA
2 ETFs AI
+22,6%
MSCI World € Net Returns: +11,7%
De meeste aandelen in mijn universum (*) vind ik voor mezelf nog altijd te duur om tot een aankoop over te gaan.
(*) software, informatie, cybersecurity, TIC, verzekeringsmakelaars, uitrusting voor industrie, uitrusting voor labo's, consumer selectief
Gisteren van de koersval bij Fortinet gebruik gemaakt om opnieuw in te stappen aan $45,7. Tegenover mijn naar beneden herziene koersdoel tegen 2025 betekent dit een potentiële koers-CAGR van een voor mij vereiste 15%.
Woendag opnieuw in Trimble gestapt aan $40, na op 9 oktober te zijn uitgestapt aan ruim $51. Potentiële koers-CAGR van ongeveer 15% tot 2025.
Vorige maand heb ik een positie genomen in GlobalData aan £1,41. Deze Britse leverancier van marktonderzoeksinformatie heeft een gunstig profiel: hoge organische groei, veel recurrente omzet, hoge en stabiele vrijekasstroommarges en degelijke returns on capital op lange termijn. Potentiële koers-CAGR van ongeveer 15% tot 2025.
In september en oktober opnieuw ingestapt in Intertek aan een gemiddelde van £39,6. Potentiële koers-CAGR van eveneens ongeveer 15% tot 2025.
QuidelOrtho rapporteerde gunstige kwartaalresultaten. De vrije kasstromen worden wel zwaar gedrukt door integratiekosten (Quidel+Ortho) en rentelasten. Ik ga ervan uit dat dit de komende twee jaar zal verbeteren en dat een vrije kasstroom van $450 mio in 2025 mogelijk moet zijn.
WTW heeft de aandeelhouders verwend met heel mooie kwartaalresultaten, en dat werd beloond op de beurs.
IVU komt op 22 november met cijfers naar buiten. Intertek volgt de dag nadien.
MSCI World € Net Returns: +11,7%
De meeste aandelen in mijn universum (*) vind ik voor mezelf nog altijd te duur om tot een aankoop over te gaan.
(*) software, informatie, cybersecurity, TIC, verzekeringsmakelaars, uitrusting voor industrie, uitrusting voor labo's, consumer selectief
Gisteren van de koersval bij Fortinet gebruik gemaakt om opnieuw in te stappen aan $45,7. Tegenover mijn naar beneden herziene koersdoel tegen 2025 betekent dit een potentiële koers-CAGR van een voor mij vereiste 15%.
Woendag opnieuw in Trimble gestapt aan $40, na op 9 oktober te zijn uitgestapt aan ruim $51. Potentiële koers-CAGR van ongeveer 15% tot 2025.
Vorige maand heb ik een positie genomen in GlobalData aan £1,41. Deze Britse leverancier van marktonderzoeksinformatie heeft een gunstig profiel: hoge organische groei, veel recurrente omzet, hoge en stabiele vrijekasstroommarges en degelijke returns on capital op lange termijn. Potentiële koers-CAGR van ongeveer 15% tot 2025.
In september en oktober opnieuw ingestapt in Intertek aan een gemiddelde van £39,6. Potentiële koers-CAGR van eveneens ongeveer 15% tot 2025.
QuidelOrtho rapporteerde gunstige kwartaalresultaten. De vrije kasstromen worden wel zwaar gedrukt door integratiekosten (Quidel+Ortho) en rentelasten. Ik ga ervan uit dat dit de komende twee jaar zal verbeteren en dat een vrije kasstroom van $450 mio in 2025 mogelijk moet zijn.
WTW heeft de aandeelhouders verwend met heel mooie kwartaalresultaten, en dat werd beloond op de beurs.
IVU komt op 22 november met cijfers naar buiten. Intertek volgt de dag nadien.
Aandelenportefeuille netto met 1296% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,8% (tem 31 dec '24)
Momenteel: 29% Rapid7, IVU, WTW; 71% cash
1.86%
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Neen, mijn YTD is inclusief de cash.
Die cashpositie is eerder op het jaar een pak lager geweest (28% eind januari, 39% eind februari, 23% eind maart, 21% eind april, 37% eind mei,...). Die cashposities zijn ook niet beïnvloed door bijkomende stortingen of afnames.
En van de 18 aandelen die ik dit jaar in port gehad heb of die er momenteel toe behoren, zijn er slechts 2 waarop ik een heel duidelijk verlies heb: IVU (-6,2%) en QuidelOrtho (-9,8% gewogen gemiddeld)
Mooie winst behaald met SAP, Oracle, Kering, Splunk, Alfa, Salesforce, Adobe, Palo Alto Networks en GlobalData
Beperkte winst met Fortinet
Minieme winst met WTW, LSEG, Zebra en Trimble
Miniem verlies met Intertek en Alphabet
Die cashpositie is eerder op het jaar een pak lager geweest (28% eind januari, 39% eind februari, 23% eind maart, 21% eind april, 37% eind mei,...). Die cashposities zijn ook niet beïnvloed door bijkomende stortingen of afnames.
En van de 18 aandelen die ik dit jaar in port gehad heb of die er momenteel toe behoren, zijn er slechts 2 waarop ik een heel duidelijk verlies heb: IVU (-6,2%) en QuidelOrtho (-9,8% gewogen gemiddeld)
Mooie winst behaald met SAP, Oracle, Kering, Splunk, Alfa, Salesforce, Adobe, Palo Alto Networks en GlobalData
Beperkte winst met Fortinet
Minieme winst met WTW, LSEG, Zebra en Trimble
Miniem verlies met Intertek en Alphabet
Aandelenportefeuille netto met 1296% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,8% (tem 31 dec '24)
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ah ok, "aandelenportefeuille" bij mij is incl. cashpositie.
15Sep(start)TD +2,1%
ASML +6,9%
CSPX -0,2%
IWDA -0,1%
WTI2(AI) +4,0%
XMLD(AI) +6,1%
ASML +6,9%
CSPX -0,2%
IWDA -0,1%
WTI2(AI) +4,0%
XMLD(AI) +6,1%
+18,09%
Saaie maand al bij al, maar toch mooi op mijn ATH
Saaie maand al bij al, maar toch mooi op mijn ATH
+13,94% puur op basis van ETF
Groeigedeelte van de portefeuille +15,4% ongeveer wat IWDA me opbracht (edit: en vandaag nog een percentje erbij)
Volledige portefeuille +10,0%
Volledige portefeuille +10,0%
Code: Selecteer alles
1Week 1Mnd 3Mnd 6Mnd #YTD# 1Jr/Jr 3Jr/Jr 5Jr/Jr
0,3 4,9 0,5 3,7 10,0 5,7 5,3 6,2 Mijn volledige portefeuille: 60 aandelen/30 vastrentend/10 Cash
Waarvan
0,3 7,0 0,6 5,5 15,4 8,8 9,8 9,8 Mijn groei portefeuille : Wereld aandelen met tilt naar Value en SC
Waarvan
1,4 -5,3 -8,9 2,5 26,5 23,2 13,6 19,4 Het B7H4long-A-aandelen fonds
Code: Selecteer alles
0,3 7,4 -0,3 x 8,0 6,1 8,0 6,4 SPDR® MSCI Europe Sm Cap Val Wtd ETF ...
1,0 6,2 -3,5 x 6,0 -1,9 15,2 9,9 SPDR® MSCI USA Small Cap Val Wtd ETF ...
0,0 5,8 0,6 x 15,7 8,8 10,5 10,9 IWDA – MSCI world – wereld aandelen – ~75% van het geld dat wereldwijd in vrij verhandelbare aandelen belegd is
1,2 2,9 1,1 x 3,6 -0,1 -5,9 -1,6 IEAG – Barclays Euro Aggregate bonds 0,5
0,9 3,5 0,4 x 1,4 0,1 -5,6 - VAGF – Wereld Aggregate Hedged Bonds
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.