S&P 500 INDEX
TIP
Re: S&P 500 INDEX
Ik heb het nu gezien en het was allemaal relatief goed nieuws en heb dus alzo de "dip" gemist om te kopen (ondanks advies van B7H4long), maar ok ik heb intussen begrepen dat mijn "dip buying" inderdaad niet evident zal zijn.
Het is de "real estate" (+3,01%)die het hoogst gescoord hebben en "technology" (+0,11%)het zwakst.
Grappig, intussen staan we 2% hoger wat op termijn 20-30 jaar niets uitmaakt.
Ik heb eergisteren wel gekocht. Zelfs een pakketje Japan en India erbij gedaan.
Kopen kan nog altijd MAAR het kan nog steeds 20% lager ook.
Ik heb eergisteren wel gekocht. Zelfs een pakketje Japan en India erbij gedaan.
Kopen kan nog altijd MAAR het kan nog steeds 20% lager ook.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Verkopen kan nog altijd MAAR het kan nog steeds 20% hoger ook.
@CaesarDL: bij iedere nieuwe etf waar je aan begint ga je dezelfde vragen hebben:
- Is het nu het goede moment om in te stappen? Is het niet te vroeg of al te laat?
- Stap ik ineens voor het volle bedrag in of gespreid? Indien gespreid, met welke frequentie, bedragen en wanneer?
- Zal die nieuwe etf beter presteren dan degene die ik al heb? Is het een meerwaarde in mijn portefeuille?
Ja Yaris, dat is idd een heel mooi overzicht van de vragen die te stellen zijn bij nieuwe ETFs maar ook bij bijkopen. Maar ik leer nu vliegensvlug bij, ook oa dat ik dat proberen te dip buy niet moet overdrijven. Ik moest maandag bvb CSPX en IWDA bijgekocht hebben, maar ik twijfelde omdat ze misschien nog lager konden dacht ik. En nu ja....
Maar met ASML heb ik nu mijn eerste groene cellen in mijn excel à 2,52% en dat maakt mij blij.
Maar ik ben idd ook van plan om nieuwe domeinen aan te snijden en ja ik zal al uw gestelde vragen moeten in beschouwing nemen maar toch moeten een beslissing nemen om ervoor te gaan, ook al met het idee wat Karine zegt dat een percent meer of minder op 5 jaar geen groot verschil zal maken.
Jij zegt dat je geen regels wil in beschouwing nemen, ja dat maakt je wel een stuk "vrijer".
Maar met ASML heb ik nu mijn eerste groene cellen in mijn excel à 2,52% en dat maakt mij blij.
Maar ik ben idd ook van plan om nieuwe domeinen aan te snijden en ja ik zal al uw gestelde vragen moeten in beschouwing nemen maar toch moeten een beslissing nemen om ervoor te gaan, ook al met het idee wat Karine zegt dat een percent meer of minder op 5 jaar geen groot verschil zal maken.
Jij zegt dat je geen regels wil in beschouwing nemen, ja dat maakt je wel een stuk "vrijer".
Vergeet niet dat (forse) dalingen veel sneller gaan dan stijgingen. Uiteraard is alles wat in het verleden gebeurd is geen harde garantie voor de toekomst.
Dit vind ik een handig overzicht.
https://finviz.com/map.ashx?t=sec
Dit vind ik een handig overzicht.
Ja, ik had die al en is idd zeer interessant.Indalo schreef: ↑4 november 2023, 12:29 Dit vind ik een handig overzicht.
en op deze site, die wel zeer elementair is en eenvoudig, kan je zien welke sectoren voor de winst/verlies zorgden:
https://www.marketscreener.com/quote/in ... 5/heatmap/
Denk eraan bij ASML
(+28,70%)afgelopen jaar
(+15,63%)jaar tot nu toe
Ik had trouwens nog een derde etf gekocht ook, namelijk XWDH.(World Health Care index)
Ik vind dat vele van de farma bedrijven a la JNJ, Pfizer, enz teveel zijn afgestraft de laatste maanden.
XDWH is het...ja daar ga ik zeker eens over nadenken.
Die indier vind ik op zich ook wel iets...India zit boordevol groeicapaciteit...
ASML is mijn "eerste prille liefde"..daar geloof ik echt in...
Die indier vind ik op zich ook wel iets...India zit boordevol groeicapaciteit...
ASML is mijn "eerste prille liefde"..daar geloof ik echt in...
Karine, je zei dat je japanners had gekocht. Ik heb daarnet z nieuws van vrijdag gekeken, die beursman zei daar dat Japan in de toekomst toch verplicht zou zijn om hun nu heel lage rente te moeten opkrikken en dat dat niet zo goed zou zijn. Misschien eens kijken.
Maakt niet uit, beperkt bedrag, zeer lange termijn.CaesarDL schreef: ↑5 november 2023, 11:33 Karine, je zei dat je japanners had gekocht. Ik heb daarnet z nieuws van vrijdag gekeken, die beursman zei daar dat Japan in de toekomst toch verplicht zou zijn om hun nu heel lage rente te moeten opkrikken en dat dat niet zo goed zou zijn. Misschien eens kijken.
Vorig jaar -16%, zag het als een mooi instapmoment met heel mooie bedrijven erin.
Ik heb nu toch CSPX (en IWDA) bijgekocht weliswaar beperkt. Men spreekt van een komend fenomeen zijnde een eindejaarsrally. Daar heb ik natuurlijk geen ervaring mee maar uit het verleden blijkt toch dat dit veel voorkomt.