Splitsing Solvay
TIP
Splitsing Solvay
De BAV over de splising vindt op 8/12/2023 plaats. Lees het volledige persbericht hier: https://live.euronext.com/en/markets/br ... e-12243328
Daarnaast koopt Solvay de 300M€ 2018-Perp-NC5.25 op 4/12/2023 (1st call date) vervroegd terug. Solvay verwacht dat de 5-jarige rente op eerste herzieningsdatum (4/3/2024) hoger staat dan 4.25%. Lees het persbericht hier: https://live.euronext.com/en/markets/br ... e-12251054Brussel, 18 oktober 2023, 8u00 CEST
De Raad van Bestuur van Solvay NV (“Solvay”) heeft vandaag beslist dat de buitengewone algemene vergadering die zal stemmen over het voorstel om Solvay te splitsen in twee onafhankelijke beursgenoteerde bedrijven zal plaatsvinden op 8 december 2023. Dit is een sleutelmoment in het project om twee marktleiders te creëren: Syensqo, een leider in speciale chemicaliën gefocust op groei dat de markt overstijgt, innovatie en duurzaamheid, en Solvay, een leider in essentiële chemicaliën gefocust op het genereren van cash, operationele uitmuntendheid en duurzaamheid.
Re: Splitsing Solvay
Zal deze splitsing administratieve kosten meebrengen bij brokers? Ik denk maar aan Bolero bvb...die rekenen nogal snel eens graag administratieve kosten aan...
mvg,
mvg,
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Zo staat het in de tarieflijst, maar Keytrade heeft hier nog nooit kosten aangerekend voor een corporate action/keuzedividend/...
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
https://www.solvay.com/en/press-release ... -companies
Solvay SA/NV held its Extraordinary General Shareholders’ Meeting in Brussels with record shareholder participation. All proposed resolutions were massively approved by shareholders, including the company’s partial demerger. With this clear and positive outcome, the separation of Solvay into two independent companies, the new Solvay and Syensqo, is now confirmed and will be effective at midnight.
En ineens deel van de BEL20 die dan gedurende 4 dagen 21 componenten zal bevatten.Syensqo’s listing on Euronext Brussels and Euronext Paris (under ticker “SYENS”) will begin at market opening at 9:00 a.m. (CET) on Monday, December 11, 2023.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik heb nu een extra lijn met Syenqo. De som van Syensqo en Solvay zou ongeveer 110 moeten zijn. Maar is bij mij 200. Dus ik heb vandaag 9k extra vermogen. Foutje uiteraard, maar wel heel verwarrend. En ik had ook een geschreven call op Solvay. Waar die nu op slaat, geen idee... normaal word ik aangewezen want strike was onder laatste koers Solvay. Ik vermoed dat ik dan zowel Syenqo als Solvay kwijt ben. Terwijl alleen Solvay beter zou zijn, want dan is mijn verlies op die positie kleiner.
Ik hang nu met Saxo aan de lijn. Daar vallen ze uit de lucht wanneer ik het over de splisting heb.
Ik hang nu met Saxo aan de lijn. Daar vallen ze uit de lucht wanneer ik het over de splisting heb.
Laatst gewijzigd door Orakel van Brakel op 11 december 2023, 09:21, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
= omdat Solvay nog geen nieuwe koers heeft gevormd.Orakel van Brakel schreef: ↑11 december 2023, 09:16 Ik heb nu een extra lijn met Syenqo. De som van Syensqo en Solvay zou ongeveer 110 moeten zijn. Maar is bij mij 200. Dus ik heb vandaag 9k extra vermogen. Foutje uiteraard, maar wel heel verwarrend. En ik had ook een geschreven call op Solvay. Waar die nu op slaat, geen idee...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ok, dat klinkt idd aannemelijk. Blijft nog de vraag wat er met de geschreven call gebeurt. Ik had een paar honderd euro winst op die optie. Winst niet genomen. Solvay schoot dan omhoog en meteen een paar honderd euro verlies.
Ik heb ooit iets gelijkaardigs meegemaakt met Holcim. Toen die van beurs veranderden, zat ik ook nog met een geschreven optie. Is toen afgehandeld aan een heel slechte prijs. Was wel maar een paar tientallen euro toen. En die stond zelfs op winst. Die van Solvay gaat om honderden euro. Ben dus wel benieuwd wat ze er gaan van maken.
Ik heb ooit iets gelijkaardigs meegemaakt met Holcim. Toen die van beurs veranderden, zat ik ook nog met een geschreven optie. Is toen afgehandeld aan een heel slechte prijs. Was wel maar een paar tientallen euro toen. En die stond zelfs op winst. Die van Solvay gaat om honderden euro. Ben dus wel benieuwd wat ze er gaan van maken.
-
- Hero Member
- Contacteer:
En ja, idd dom om met een geschreven optie die splitsing af te wachten... ik zal het zelf maar zeggen, want die reactie mag ik hier wel verwachten
-
- Sr. Member
- Contacteer:
opties worden normaal verrekend (som der delen), ik zou met niet al te ongerust maken.Orakel van Brakel schreef: ↑11 december 2023, 09:26 Ok, dat klinkt idd aannemelijk. Blijft nog de vraag wat er met de geschreven call gebeurt.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dus die optie wordt terug gekocht? Dat is minder, want ik wou eigenlijk aangewezen worden.
En het is strike februari. Wordt dan de laatste koers gebruikt van vorige vrijdag? Of de theoretische koers van februari?
Saxo kennende, gaan ze er een slag in geven.
Edit: van 9000 euro in de plus naar 400 in de min nu. Dus er is iets aangepast. Al heeft Solvay nog geen nieuwe koers.
En het is strike februari. Wordt dan de laatste koers gebruikt van vorige vrijdag? Of de theoretische koers van februari?
Edit: van 9000 euro in de plus naar 400 in de min nu. Dus er is iets aangepast. Al heeft Solvay nog geen nieuwe koers.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
a package of (1 Solvay share + 1 Syensqo share) and will be referred to by Euronext as Solvay ex-event package contracts.Orakel van Brakel schreef: ↑11 december 2023, 09:32 Dus die optie wordt terug gekocht? Dat is minder, want ik wou eigenlijk aangewezen worden.
Klopt de huidige en nieuwe opties worden als "Solvay ex-event package" op Euronext verhandeld. Deze omvatten per contract 100 aandelen Solvay en 100 aandelen Syensqo totdat Euronext ze aanpast en de afzonderlijke verhandeling van Solvay en Syensqo opties toelaat. Zie de SOL Solvay package opties in Brussel https://live.euronext.com/nl/product/st ... s/SOL-DBRU en de SL1 Solvay package opties op Parijsdoorwinterd schreef: ↑11 december 2023, 09:28opties worden normaal verrekend (som der delen), ik zou met niet al te ongerust maken.Orakel van Brakel schreef: ↑11 december 2023, 09:26 Ok, dat klinkt idd aannemelijk. Blijft nog de vraag wat er met de geschreven call gebeurt.
https://live.euronext.com/en/product/st ... s/SL1-DPAR
De behandeling van de opties zou ook in de aangepaste prospectus staan, zie www.syensqo.com/en/investors/spinoff
Volgens Euronext bericht van 22/9/2023, gevonden via Google, https://www.google.com/url?sa=t&source= ... ZFGPIesT6l
PS: Er zijn momenteel nog geen Syensqo opties en geen afzonderlijke Solvay opties. Uw geschreven calls zijn packet opties met beide aandelen erin aan die strike. Wordt je aangewezen verkoop je 100 Solvay en 100 Syensqo aan die strike. Wil je dat niet koop je uw packet nu terug.22 sep 2023 — on a package of (1 Solvay share + 1 Syensqo share) and will be referred to by Euronext as Solvay ex-event package contracts. □ Lot Size: No ...
Edit: Koers Syensqo https://live.euronext.com/en/product/eq ... 64977-XBRU
Koers Solvay https://live.euronext.com/en/product/eq ... 70755-XBRU
-
- Hero Member
- Contacteer:
Merci voor de reacties. Is nu duidelijker.
In de optie is geen handel momenteel.
Saxo heeft zoals gewoonlijk nog niet gereageerd op mijn vragen.
In de optie is geen handel momenteel.
Saxo heeft zoals gewoonlijk nog niet gereageerd op mijn vragen.