Termijnrekening Belfius
TIP
Re: Termijnrekening Belfius
N.m.m. altijd rek.'n bij verschillende banken aanhouden. Dan kun je nog snel van de 1 naar de ander overmaken als je de bui ziet hangen bij een bank.
Herinner jij je de periode 2009 -2011 niet meer? Wie gingen er onderuit? Dexia/Belfius, ABN/Amro, SNS, Fortis en nog wat kleinere banken in NL. ING moet nu nog heel wat staatssteun van toen terug betalen.
Herinner jij je de periode 2009 -2011 niet meer? Wie gingen er onderuit? Dexia/Belfius, ABN/Amro, SNS, Fortis en nog wat kleinere banken in NL. ING moet nu nog heel wat staatssteun van toen terug betalen.
En wat die staatsgarantie van honderdduizend euro betreft, denk je echt dat die er is?
Op de Belgische spaarrekeningen staat al ruim 300 miljard!
Vergeet het maar dat de Belgische staat die rekeningen tot 100.000 (of 200.000 op 2 namen) kan vergoeden als er 2 of 3 banken omvallen.
Vergeet het maar dat de Belgische staat die rekeningen tot 100.000 (of 200.000 op 2 namen) kan vergoeden als er 2 of 3 banken omvallen.
-
- Verbannen Gebruiker
Is al lang terugbetaald hoor.
Staatssteun ING volledig afgelost
7 november 2014
De Staat heeft de laatste aflossing van 1,025 miljard euro van ING ontvangen. 683 miljoen euro daarvan is staatssteun; het overige deel is premie en rente. Daarmee heeft ING de volledige kapitaalinjectie van 10 miljard euro uit 2008 aan de Nederlandse Staat terugbetaald, wat de staatskas in totaal bijna 3,5 miljard euro heeft opgeleverd.
Over de aflossing van de gehele kapitaalinjectie heeft de Staat een rendement van 12,7% behaald.
-
- Verbannen Gebruiker
Het grootste risico voor een grootbank is het liquiditeitsrisico. Dat komt er als het vertrouwen compleet zoek is, zoals in 2008. Het enige dat de staat (of de ECB) dan moet doen, is zich engageren om onbeperkt liquiditeit te verschaffen. En eventueel de bank overnemen, aan een fractie van de waarde.JOKER247 schreef: ↑3 november 2023, 10:45 En wat die staatsgarantie van honderdduizend euro betreft, denk je echt dat die er is?
Het spaargeld terugbetalen, is dus nooit aan de orde, behalve als het een kleine bank is.
En als het geen spaarbank is, dan kunnen ze die gewoon failliet laten gaan, zoals Lehman Brothers. Dan zijn het alleen de beleggers die zeer veel risico hebben genomen, die hun geld kwijt zijn. Maar dat weet je op voorhand, als je zeer veel risico neemt.
-
- Verbannen Gebruiker
Nog een aanvulling.
Een belegger zou zich veel meer zorgen moeten maken over het feit dat er slechts een garantie is van 20.000 euro op zijn beleggingen.
Dat geldt (voor ons) ook voor buitenlandse brokers waarvoor er in de Angelsaxische landen een garantie van honderdduizenden euro is.
Die garantie zal enkel nodig zijn wanneer er grootschalige fraude is, want effecten worden los van een bank/broker bewaard. Maar toch.
Vandaar dat het nog belangrijker is om beleggingen te spreiden over banken/brokers.
bij ING momenteel weer actie tot eind november aan 4% bruto voor 6 maanden termijnrekening.
Nergens anders hoger te vinden?
https://www.spaargids.be/sparen/termijn ... e=#results
Nergens anders hoger te vinden?
https://www.spaargids.be/sparen/termijn ... e=#results
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik ben daar weggegaan toen hun Lion zichtrek betalend werd.
Jammer voor hen, want ik ben met een ton naar Belfius gegaan
Jammer voor hen, want ik ben met een ton naar Belfius gegaan
-
- Hero Member
- Contacteer:
Die liggen daar niet van wakker. Ik heb er 250k weggehaald en die hebben daar geen traan voor gelaten. Twijfel nu wel met hun 4% op 6 maand om terug te keren. Maar die hun werkwijze staat me echt niet aan. Ben bij verschillende kantoren langsgeweest. Hun medewerkers denken enkel aan hun bonus, dus heel kortzichtig.
Ze hebben er misschien geen traan voor gelaten maar mochten ze nog ruim genoeg spaargelden hebben zouden ze als grootbank zeker geen 4% geven Dit zijn middelen om op korte termijn vers geld aan te trekken, in de wetenschap dat een groot deel daarna toch blijft staan.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Vandaar dat ik het triestig vind dat ze voor een bestaande klant niets doen.vortex schreef: ↑5 november 2023, 07:46 Ze hebben er misschien geen traan voor gelaten maar mochten ze nog ruim genoeg spaargelden hebben zouden ze als grootbank zeker geen 4% geven Dit zijn middelen om op korte termijn vers geld aan te trekken, in de wetenschap dat een groot deel daarna toch blijft staan.
Hun directie zegt: Mannen, we moeten dringend vers geld aantrekken. Ze geven dan een dikke procent om mensen te lokken, in de hoop dat ze nadien blijven idd. En de bankbediende krijgt zijn premie als hij voldoende mensen kan overtuigen vers geld aan te brengen. 10k hier, 20k ginder. En hij krijgt zijn 50 EUR bonus op het einde van het jaar.
Dat ze dan iemand die er een paar 100k heeft staan een belachelijk procent aanbieden met de uitleg dat ze enkel voor vers geld een beter procent kunnen geven... Dan hebben ze het doel van de directie toch niet goed begrepen, denk ik.
Die 4% was onlangs enkel voor vers geld. En ik heb toen gevraagd of ze iets konden doen. Hoefde geen 4% te zijn. Maar toch iets beter dan wat ze me toen voorstelden. Ik weet het niet meer exact hoeveel het was, maar het was 2,7% of zoiets. Echt compleet belachelijk. Ik heb er dan direct 250k weggehaald. Die debiele bankbediende zei dan nog dat ik altijd mocht terugkeren, dat hij dan wel iets kon doen. Enerzijds zou ik nu wel voor die 4% kunnen gaan, want nu is het weer 'vers' geld. Maar ik haat dat soort verkopers. Ik krijg het al als ik ze zie afkomen in hun kostuumke.
-
- Verbannen Gebruiker
Waar jij van wakker ligt. Ga gewoon waar het meest opbrengt.Orakel van Brakel schreef: ↑5 november 2023, 13:07 Vandaar dat ik het triestig vind dat ze voor een bestaande klant niets doen.
"Ik was nochtans een goede klant ..."
"Hoe is het mogelijk ..."
Daar koop je niets voor.
Dit kost alleen maar energie.
Ga gewoon waar het meest opbrengt.
Ik ben klant bij 8 banken. Mijn geld gaat waar het meest opbrengt. Met voldoende spreiding.
Je moet alle emoties uitschakelen als je belegt.
Als je denkt dat een bank wakker ligt omdat je weggaat met 200.000, 500.000, ... , denk dan nog eens.
Als je weggaat met 100 miljoen, dan gaan ze denken waar ze verkeerd geweest zijn. Maar dat zal nooit gebeuren. Voor dergelijke bedragen houden ze de vinger voldoende aan de pols.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dat heb ik toch gedaan. Heb mijn geld direct overgeschreven naar andere banken. Ik ben niet getrouwd met mijn bankier ze...
Ik vind het gewoon een triestige manier van zaken doen.
-
- Verbannen Gebruiker
Zij liggen daar niet wakker van dat je weggaat.Orakel van Brakel schreef: ↑5 november 2023, 13:20 Dat heb ik toch gedaan. Heb mijn geld direct overgeschreven naar andere banken. Ik ben niet getrouwd met mijn bankier ze...
Stop met denken dat jij belangrijk bent.
Jamesken schreef: ↑2 november 2023, 21:38
1 MAANDENKELVOUDIGE INTERESTEN OP EINDVERVALDAG2,6300 %
2 MAANDENKELVOUDIGE INTERESTEN OP EINDVERVALDAG2,7770 %
3 MAANDENKELVOUDIGE INTERESTEN OP EINDVERVALDAG2,9270 %
4 MAANDENKELVOUDIGE INTERESTEN OP EINDVERVALDAG2,9690 %
5 MAANDENKELVOUDIGE INTERESTEN OP EINDVERVALDAG3,0080 %
6 MAANDENKELVOUDIGE INTERESTEN OP EINDVERVALDAG3,0490 %
9 MAANDENKELVOUDIGE INTERESTEN OP EINDVERVALDAG3,1290 %
12 MAANDENKELVOUDIGE INTERESTEN OP EINDVERVALDAG3,1080 %
interesten% is bruto
-> Nu iets lager. Ook opmerkelijk heel korte termijn van 1 week is ietsie hoger dan 2 weken:
1 WEEKENKELVOUDIGE INTERESTEN OP EINDVERVALDAG2,5160 %
2 WEKENENKELVOUDIGE INTERESTEN OP EINDVERVALDAG2,5140 %
1 MAANDENKELVOUDIGE INTERESTEN OP EINDVERVALDAG2,6080 %
2 MAANDENKELVOUDIGE INTERESTEN OP EINDVERVALDAG2,7700 %
3 MAANDENKELVOUDIGE INTERESTEN OP EINDVERVALDAG2,9300 %
4 MAANDENKELVOUDIGE INTERESTEN OP EINDVERVALDAG2,9560 %
5 MAANDENKELVOUDIGE INTERESTEN OP EINDVERVALDAG2,9800 %
6 MAANDENKELVOUDIGE INTERESTEN OP EINDVERVALDAG3,0060 %
12 MAANDENKELVOUDIGE INTERESTEN OP EINDVERVALDAG3,0380 %
Kun je een termijnrekening bij Belfius gewoon online openen? Of moet je ervoor langs kantoor.