Obligaties voor meerderjarige kinderen kopen ?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Obligaties voor meerderjarige kinderen kopen ?
Ik ben aan het bekijken om enkele obligaties voor mijn kinderen te kopen i.p.v. op een spaarrekening te laten staan.(1 20 jarige en 1 18 jarige)
Maar wat is de beste manier om dit te doen ?
Ik dacht om bij één of andere broker/bank een account voor hen aan te maken en via die weg dan eventuele aankopen te doen of zijn er andere manieren ?
Ik dacht om bij één of andere broker/bank een account voor hen aan te maken en via die weg dan eventuele aankopen te doen of zijn er andere manieren ?
-
- Verbannen Gebruiker
Re: Obligaties voor meerderjarige kinderen kopen ?
Ze zijn 18 of meer. Laat ze zelf een rekening openen. Doe een schenking via overschrijving. Geen mededeling !!!!! Laat ze enkel een bericht sturen: bedankt! Laat ze zelf de obligatie kopen (of jij logt in met hun naam).karine schreef: ↑5 november 2023, 12:51 Ik ben aan het bekijken om enkele obligaties voor mijn kinderen te kopen i.p.v. op een spaarrekening te laten staan.(1 20 jarige en 1 18 jarige)
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Enige voorkeur, bank, broker ? (dacht zelf aan MeDirect)huisjetuintjefiets schreef: ↑5 november 2023, 13:05 Ze zijn 18 of meer. Laat ze zelf een rekening openen. Doe een schenking via overschrijving. Geen mededeling !!!!! Laat ze enkel een bericht sturen: bedankt! Laat ze zelf de obligatie kopen (of jij logt in met hun naam).
Laatst gewijzigd door karine op 5 november 2023, 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Verbannen Gebruiker
Ik houd van Bolero omdat hun aanbod heel groot is, ze obligaties toevoegen wanneer ik dat vraag (ik ben een zeer goede klant; ik gun het hen dat ze veel verdienen aan mij; zij gunnen mij de extra service), omdat ze kosten terugbetalen wanneer ik een order gegeven heb dat in 2 of 3 keer opgevuld wordt (ze zeggen altijd dat het zeer uitzonderlijk is dat ze mij terugbetalen ... yeah right ... in 100% van de gevallen hebben ze mij terugbetaald ...), omdat hun website heel goed is.karine schreef: ↑5 november 2023, 13:19Enige voorkeur, bank, broker ?huisjetuintjefiets schreef: ↑5 november 2023, 13:05 Ze zijn 18 of meer. Laat ze zelf een rekening openen. Doe een schenking via overschrijving. Geen mededeling !!!!! Laat ze enkel een bericht sturen: bedankt! Laat ze zelf de obligatie kopen (of jij logt in met hun naam).
-
- Verbannen Gebruiker
Saxo? Dat is toch die bank die Binckbank overgenomen heeft? Ik lees er de laatste tijd toch veel negatieve ervaringen over dat het allemaal niet zo vlot werkt zoals met Binckbank destijds.
-
- Verbannen Gebruiker
Saxo moet de shit van Binckbank in Nederland en België opkuisen. Binckbank lag al lang onder vuur bij de Nationale Bank en de FSMA omdat Binckbank met niets in orde was qua wetten en regulering in België (en ook in Nederland). Na de overname moest Saxo alle shit oplossen in België en Nederland en mochten ze aanvankelijk niets meer verkopen. Stap voor stap komt het in orde. Op een bepaald moment mochten ze weer ETF verkopen, dan obligaties, etc.