Zonnepanelen
Re: Zonnepanelen
Laat ze maar doen met hun dak vol te leggen met dure zonnepanelen, warmtepompen, zonneboilers en thuisbatterijen te kopen. Tegen de tijd dat ze het terug verdiend hebben liggen ze ofwel onder de zoden ofwel mogen ze herbeginnen omdat er vanalles stuk gegaan is.
In mijn alleenstaande 4 slaapkamerwoning betaal ik maandelijks 80 euro voor gas en electriciteit. Douchen doe ik gratis op mijn werk of in de fitness inbegrepen in mijn abonnement.
Ondertussen heb ik iemand gevonden die een volledige oplegger pellets rechtstreeks uit Litouwen laat komen a 2.65 euro per zak en ze dan aan zijn klanten door levert a 3.65 euro per zak. Hier kosten ze minstens 7 euro per zak.
Mijn pelletkachel is by the way 14 jaar oud en draait nog als een tierelier. Onderhoud doe ik zelf
In mijn alleenstaande 4 slaapkamerwoning betaal ik maandelijks 80 euro voor gas en electriciteit. Douchen doe ik gratis op mijn werk of in de fitness inbegrepen in mijn abonnement.
Ondertussen heb ik iemand gevonden die een volledige oplegger pellets rechtstreeks uit Litouwen laat komen a 2.65 euro per zak en ze dan aan zijn klanten door levert a 3.65 euro per zak. Hier kosten ze minstens 7 euro per zak.
Mijn pelletkachel is by the way 14 jaar oud en draait nog als een tierelier. Onderhoud doe ik zelf
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
En het fijn stof van de niet gekeurde pellets en oude kachel dat ademen ik en mijn kinderen in.....
Een tip GRATIS en VOOR NIKS: geef de mensen correcte informatie en realistische cijfers in plaats van jouw nonsens.
Ik zal je een handje helpen:
- Een warmtepompboiler is helemaal geen batterij.
- Gratis groene energie bestaat niet. Kijk maar eens naar je elektriciteitsfactuur (geldt ook voor bezitters van zonnepanelen).
- We kunnen de eerstkomende jaren niet zonder kernenergie en/of fossiele brandstoffen, tot spijt van wie het benijdt.
Ik heb al ruim 14 jaar zonnepanelen - je kan dus niet zeggen dat ik er tegen hen - maar stop met goedkope groene prietpraat en kom met goede argumenten af, correcte cijfers en realistische verwachtingen.
Als het een troost is: hij ademt die zelf ook inJulusCesar schreef: ↑6 november 2023, 19:37 En het fijn stof van de niet gekeurde pellets en oude kachel dat ademen ik en mijn kinderen in.....
Tiens, ik wist niet dat mijn buurman ook op dit forum zit.JulusCesar schreef: ↑6 november 2023, 19:37 En het fijn stof van de niet gekeurde pellets en oude kachel dat ademen ik en mijn kinderen in.....
Ik denk trouwens dat de uitstoot van mijn kacheltje maar klein bier is vergeleken met de uitstoot van oa. het verkeer.
"Ruim de helft van het fijnstof is van natuurlijke oorsprong. Het gaat daarbij om bijvoorbeeld zeezout en bodemstof. Menselijke activiteiten veroorzaken de andere helft (de zogenaamde 'antropogene bijdrage'). Het verkeer (weg en water) is de grootste bron van fijnstof, vooral door het gebruik van diesel.
Mijn autootje rijdt op lpg en rijdt zelden want ik doe zoveel mogelijk met de fiets. Hoeveel km rij jij per jaar met de auto?
Tijdens de winter wordt tot 40% van het fijnstof veroorzaakt door houtkachels en palletkachels.
In het huis zelf is het effect van een houtkachel of palletkachel op het fijnstof nog veel groter.
Een slecht geventileerde woning bevat heel wat fijnstof.
In het huis zelf is het effect van een houtkachel of palletkachel op het fijnstof nog veel groter.
Een slecht geventileerde woning bevat heel wat fijnstof.
400000 doden/jaar door (niet zo) fijn stof alleen al in Europa. Vortex is trots dat hij ook nog plastiek in zijn kachel stookt...
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Je vertelt er wel niet bij dat verbranding in fabrieken, kolencentrales, auto's en vrachtwagens en in de intensieve veehouderij de grootste oorzaak van fijnstof is. Ook maar verbieden dan.
Het gaat er gewoon om dat als je thuis een houtkachel of palletkachel hebt, je in eigen huis veel fijn stof produceert.
En door te kiezen voor een houtkachel breng je je eigen gezondheid in gevaar.
En dat gevaar is groter dat het fijn stof in de buitenlucht.
Trouwens slecht geventileerde huizen zijn ook slecht voor de gezondheid. En dat gebeurt steeds vaker doordat de huizen steeds beter geïsoleerd zijn. Dan moet je die actief ventileren, maar het ventilatiesysteem werkt in heel wat huizen niet meer zoals het hoort. En op die manier blijft de ongezonde lucht in de eigen woning hangen. En dan is de buitenlucht gewoon beter dan de lucht in het huis.
Trouwens slecht geventileerde huizen zijn ook slecht voor de gezondheid. En dat gebeurt steeds vaker doordat de huizen steeds beter geïsoleerd zijn. Dan moet je die actief ventileren, maar het ventilatiesysteem werkt in heel wat huizen niet meer zoals het hoort. En op die manier blijft de ongezonde lucht in de eigen woning hangen. En dan is de buitenlucht gewoon beter dan de lucht in het huis.
JulusCesar schreef: ↑6 november 2023, 19:37 En het fijn stof van de niet gekeurde pellets en oude kachel dat ademen ik en mijn kinderen in.....
... en daar sterven jullie van?
Mijn woning is van 2000 dus dan was er van ventilatiesystemen nog niet veel sprake.Tissik9 schreef: ↑7 november 2023, 07:18 Het gaat er gewoon om dat als je thuis een houtkachel of palletkachel hebt, je in eigen huis veel fijn stof produceert.
Het ventilatiesysteem in mijn woning is dagelijks de ramen een kwartier open zetten.
Met dat fijn stof binnen zal het nog wel meevallen denk ik. Ik moet ook niet veel afstoffen, dat zie ik aan de bovenkant van mijn meubels.
De kachel brandt zelden een hele dag, zelfs wanneer we thuis zijn gaat ie 's morgens een uurtje of 2 aan om dan de rest van de middag uit te gaan en 's avonds opnieuw aan voor een uur of drie. Ook alleen de living wordt erdoor verwarmd. Boven gaat de verwarming nooit aan of het zou al echt stukken uit de grond moeten vriezen. We zijn niet zo'n koukleumen.
Maar tegenwoordig zou je bang zijn om überhaupt nog iets te doen. Doodgaan doe je toch, de een iets vroeger dan de ander. Dan ga ik liever vroeger dood na een leven te hebben gehad dat voldoening heeft gegeven dan 100 jaar te worden maar je hele leven hebt moeten opletten en besparen. Je kunt ook morgen verongelukken of een hartaanval krijgen.
Tegenwoordig zijn ze goed in mensen bang maken en allerhande regeltjes op te leggen. Nog en paar decennia en het is hier net zoals Noord-Korea. Het enige verschil is dat ze het daar open en bloot doen en hier de mensen proberen wijs te maken dat het voor hun eigen goed is.
En niet te vergeten ik ben ook trots op het feit dat ik geen zonnepanelen, geen warmtepompboiler, geen airco's, geen thuis batterij en geen elektrische auto heb. Al die dingen kosten een massa geld en zitten vol milieu schadelijke chemicaliën en metalen. Nee dan liever wat CO2 neutraal hout stoken, anders branden die bossen toch maar nutteloos af door de klimaat opwarming en komt er nog veel meer fijn stof vrij
Haha, idem hier. Van de zeven huizen in mijn straat ben ik de enige zonder zonnepanelen. En ik betaal het minst voor mijn energie
Het gaat erom waar het meest fijn stof is: binnen of buiten. Als je een houtkachel hebt dan is het binnen.Trivium schreef: ↑7 november 2023, 09:26Mijn woning is van 2000 dus dan was er van ventilatiesystemen nog niet veel sprake.Tissik9 schreef: ↑7 november 2023, 07:18 Het gaat er gewoon om dat als je thuis een houtkachel of palletkachel hebt, je in eigen huis veel fijn stof produceert.
Het ventilatiesysteem in mijn woning is dagelijks de ramen een kwartier open zetten.
Met dat fijn stof binnen zal het nog wel meevallen denk ik. Ik moet ook niet veel afstoffen, dat zie ik aan de bovenkant van mijn meubels.
De kachel brandt zelden een hele dag, zelfs wanneer we thuis zijn gaat ie 's morgens een uurtje of 2 aan om dan de rest van de middag uit te gaan en 's avonds opnieuw aan voor een uur of drie. Ook alleen de living wordt erdoor verwarmd. Boven gaat de verwarming nooit aan of het zou al echt stukken uit de grond moeten vriezen. We zijn niet zo'n koukleumen.
Maar tegenwoordig zou je bang zijn om überhaupt nog iets te doen. Doodgaan doe je toch, de een iets vroeger dan de ander. Dan ga ik liever vroeger dood na een leven te hebben gehad dat voldoening heeft gegeven dan 100 jaar te worden maar je hele leven hebt moeten opletten en besparen. Je kunt ook morgen verongelukken of een hartaanval krijgen.
Tegenwoordig zijn ze goed in mensen bang maken en allerhande regeltjes op te leggen. Nog en paar decennia en het is hier net zoals Noord-Korea. Het enige verschil is dat ze het daar open en bloot doen en hier de mensen proberen wijs te maken dat het voor hun eigen goed is.