Nieuwe Vlaamse regering
Re: Nieuwe Vlaamse regering
Tja, je zult maar je best doen in een job en dan komt er iemand die zegt: "Trap het maar af, ik neem jouw job over."
Het is gewoon plat opportunisme. Wie dat niet ziet heeft dringend een nieuwe bril nodig.
Weer goed voor de geloofwaardigheid van de politiekers, als er nog iets van over was.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Denk dat de antipolitiek de krant leest al popcorn etende 

Jong VLD zou eigenlijk moeten opkomen als aparte partij, want die zeggen echt wel vaak zinnige dingen vind ik, daar zou ik nog op stemmen...
Jammer van dat "volwassenen" gedeelte dat eraan vasthangt
Jong VLD zou een hogere verkiezingsscore halen dan Open VLD, zonder twijfel
Jong VLD zou een hogere verkiezingsscore halen dan Open VLD, zonder twijfel

-
- Full Member
- Contacteer:
Bij OpenVLD is het woord "beschamend" zelfs niet meer van toepassing.
Hoe kan iemand die zo opzichtig aan de kant is geschoven, daaruit zelf besluit om de nationale politiek vaarwel te zeggen omdat "ze geen respect hebben voor mij", op haar stappen terugkeert omdat ze haar een post aanbieden die ze eigenlijk alleen maar geven omdat het misschien electoraal een paar stemmen kan opbrengen.
Mocht ik eerst iets geweigerd worden en het daarna toch aangeboden krijgen dan zou ik hen de dikke middelvinger tonen ipv het te aanvaarden, zo zie je maar dat het "postje" het belangrijkst is, hoe ze aan het "postje" geraken maakt hen allemaal blijkbaar niet veel uit.
Zowel Somers als Rutten als alle blauwgekleurden maken zich hier (nog maar eens) vierkant belachelijk. Zet Q daar ook maar bij want die heeft een "Somerstje" gedaan voor Somers het zelf heeft gedaan, hij heeft de aanslag in Brussel mis/gebruikt om terug naar Kortrijk te trekken om daar zijn postje voor volgend jaar veilig te stellen.
Hoe kan iemand die zo opzichtig aan de kant is geschoven, daaruit zelf besluit om de nationale politiek vaarwel te zeggen omdat "ze geen respect hebben voor mij", op haar stappen terugkeert omdat ze haar een post aanbieden die ze eigenlijk alleen maar geven omdat het misschien electoraal een paar stemmen kan opbrengen.
Mocht ik eerst iets geweigerd worden en het daarna toch aangeboden krijgen dan zou ik hen de dikke middelvinger tonen ipv het te aanvaarden, zo zie je maar dat het "postje" het belangrijkst is, hoe ze aan het "postje" geraken maakt hen allemaal blijkbaar niet veel uit.
Zowel Somers als Rutten als alle blauwgekleurden maken zich hier (nog maar eens) vierkant belachelijk. Zet Q daar ook maar bij want die heeft een "Somerstje" gedaan voor Somers het zelf heeft gedaan, hij heeft de aanslag in Brussel mis/gebruikt om terug naar Kortrijk te trekken om daar zijn postje voor volgend jaar veilig te stellen.
Ja, nu gaat het zelfs zo ver dat een nieuwe minister al begint te liegen voordat ze is beëdigd.
Ook niet te vergeten: het gaat om een post waar ze in 2019 eerst nog voor bedankte. Toen heeft ze het aanbod om vice minister-president in de vlaamse regering te worden nog weggewuifd. Ze wou premier worden.
Ja, nog meer graaiers, is dat waar we op wachten.Aerolla schreef: ↑7 november 2023, 21:45 Jong VLD zou eigenlijk moeten opkomen als aparte partij, want die zeggen echt wel vaak zinnige dingen vind ik, daar zou ik nog op stemmen...
Jong VLD zou een hogere verkiezingsscore halen dan Open VLD, zonder twijfel![]()
Neen, meer klagers en zagers … daar wachten we op.Madame schreef: ↑8 november 2023, 08:17Ja, nog meer graaiers, is dat waar we op wachten.Aerolla schreef: ↑7 november 2023, 21:45 Jong VLD zou eigenlijk moeten opkomen als aparte partij, want die zeggen echt wel vaak zinnige dingen vind ik, daar zou ik nog op stemmen...
Jong VLD zou een hogere verkiezingsscore halen dan Open VLD, zonder twijfel![]()

Nog een woord dat mij mateloos irriteert: graaiers
Te pas en te onpas gebruikt, naast het woord "experten"
Een graaier is soms iemand die 50 uur per week meer werkt dan jou, en dan 1000€ per maand meer verdiend.
Maar meer verdienen dan het minimumloon is blijkbaar een misdaad en dan ben je een graaier.
Laten we dit woord aub verbannen? het draagt nooit iets bij tot een discussie, en is gewoon pure jaloezie.
(los van het feit dat er excessen bestaan, maar niet zo vaak dan dat dit woord wordt gebruikt)
Een graaier is soms iemand die 50 uur per week meer werkt dan jou, en dan 1000€ per maand meer verdiend.
Maar meer verdienen dan het minimumloon is blijkbaar een misdaad en dan ben je een graaier.
Laten we dit woord aub verbannen? het draagt nooit iets bij tot een discussie, en is gewoon pure jaloezie.
(los van het feit dat er excessen bestaan, maar niet zo vaak dan dat dit woord wordt gebruikt)
-
- Full Member
- Contacteer:
Wat denken jullie van het volgende alternatief : een land "bestuurd" door niet-verkozen technocraten (gekozen op basis van hun capaciteiten, diploma's, toegangsexamens, vergelijkende testen, die na x-aantal jaar plaats moeten maken voor nieuwe technocraten, ...) die gecontroleerd worden door een deel verkozenen van alle politieke strekkingen en een deel niet-verkozenen (door loting aangeduide) "staal van de bevolking", wetten worden gestemd door die laatste twee groepen.
Gedaan met beroepspolitici die vasthangen aan de macht en alles zouden doen om hun "postje" te verdedigen, gedaan met politici die vandaag "minister van x" en morgen plots "minister van y" zijn en praten over hun departement alsof ze het vanaf dag één beter weten dan mensen die zelf in het vak staan van departement x of y.
Gedaan met beroepspolitici die vasthangen aan de macht en alles zouden doen om hun "postje" te verdedigen, gedaan met politici die vandaag "minister van x" en morgen plots "minister van y" zijn en praten over hun departement alsof ze het vanaf dag één beter weten dan mensen die zelf in het vak staan van departement x of y.
-
- Full Member
- Contacteer:
Een graaier is niet iemand die 50 uur meer werkt dan jij ... een graaier is iemand die 50 uur minder werkt dan jij maar wel 1000 euro meer verdient dan jij.Aerolla schreef: ↑8 november 2023, 08:45 Nog een woord dat mij mateloos irriteert: graaiers
Van mij - en vele anderen - verdient het woord "graaier" zeker een plaats in onze woordenschat. Best dat dat woord bestaat, zolang het maar in de juiste context wordt gebruikt.
Iemand die 50 uur meer per maand werkt voor 1000 euro extra verdient in mijn ogen een ander woord dan graaier ... het begint met domme... en eindigt op ...oot, nu ja, ieder daarover zijn eigen mening.
Omgekeerd gebeurt ook. Ik word op het werk soms eens een profiteur genoemd omdat ik af en toe eens een paar maanden halftijds werk. Wat ze er wel bij vergeten is dat ik dan ook minder verdien, minder vakantiegeld en minder eindejaarspremie krijg en dat mijn verlof natuurlijk ook pro rato wordt verminderd.
Meestal komen dergelijke reacties voor uit jaloezie want zij hebben veel meer geld nodig dan ik om hun levensstijl te kunnen aanhouden en kunnen het zich niet permitteren om hetzelfde te doen dus gaan ze je maar bekijken als een profiteur.
Meestal komen dergelijke reacties voor uit jaloezie want zij hebben veel meer geld nodig dan ik om hun levensstijl te kunnen aanhouden en kunnen het zich niet permitteren om hetzelfde te doen dus gaan ze je maar bekijken als een profiteur.
Ik ben in principe voorstander van technocraten, maar laatst ging het erover op TV, en de tegenargumenten vond ik wel zeer veel steek houden.
Er werd toen verwezen naar Corona, toen we eigenlijk de facto werden geregeerd door technocraten.
En het beleid was toen ook niet bepaald fantastisch...
Je pleit er eigenlijk voor dat type's zoals Marc Van Ranst het land gaan leiden. (technocraten zijn ook mensen met een eigen politieke overtuiging)
Er zijn goede en slechte technocraten, denk ik dan.
En controle door mensen vaak zonder diploma is ook niet bepaald efficient.
Je hebt politici nodig die geen angst hebben van verkiezingen, en gewoon zeggen: ik doe wat ik moet doen voor het algemeen goed, als jullie daarna allemaal boos zijn, kan het me niet schelen.
Maar dat is politieke moed, en dat ontbreekt.
Er werd toen verwezen naar Corona, toen we eigenlijk de facto werden geregeerd door technocraten.
En het beleid was toen ook niet bepaald fantastisch...
Je pleit er eigenlijk voor dat type's zoals Marc Van Ranst het land gaan leiden. (technocraten zijn ook mensen met een eigen politieke overtuiging)
Er zijn goede en slechte technocraten, denk ik dan.
En controle door mensen vaak zonder diploma is ook niet bepaald efficient.
Je hebt politici nodig die geen angst hebben van verkiezingen, en gewoon zeggen: ik doe wat ik moet doen voor het algemeen goed, als jullie daarna allemaal boos zijn, kan het me niet schelen.
Maar dat is politieke moed, en dat ontbreekt.