Belastingen op T-bills
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
-
- Newbie
- Contacteer:
Belastingen op T-bills
Ik vroeg me af of er iemand ervaring heeft met het aankopen van T-Bills en de fiscaliteit hieromtrent. Via Mexem (Interactive Brokers) kan je T-bills kopen; dit zijn zero coupon staatsobligaties die onder pari worden verkocht. Zoals ik het zie is er ook op T-bills geen RV van toepassing, omdat je niet meer dan de face value ontvangt op de maturty date. De T-bill op een jaar kan nu voor 95 gekocht worden. Enige risico in mijn optiek is sterke bewegingen in de prijs van de dollar. Maar ik hoor graag jullie mening, en nog liever, ervaring!
-
- Verbannen Gebruiker
Re: Belastingen op T-bills
Ik heb geen ervaring, maar ik wil graag een misverstand rechtzetten. In het algemeen is RV verschuldigd op het verschil tussen uitgifteprijs en wat je krijgt op vervaldag. Aangezien T-bills onder pari worden uitgegeven, betaal je RV op het volledige rendement. Dus niet interessant.Jazzchills schreef: ↑8 november 2023, 12:04 Zoals ik het zie is er ook op T-bills geen RV van toepassing, omdat je niet meer dan de face value ontvangt op de maturty date.
Er kan nog een 2e adder onder het gras zitten. Iemand als Tycoon weet dit beter dan ik. Als T-bills niet als aparte uitgifte beschouwd worden (dat weet ik dus niet), maar "on tap" dan geldt niet de specifieke uitgifteprijs van de T-bill die je koopt, maar als het ware de referentie van de T-bills.
Weet jij precies hoe het zit, Tycoon? Bedankt alvast.
Beter US government bonds kopen op de secundaire markt met lage coupon. Dan zijn er geen onaangename verrassingen mogelijk.Tycoon schreef: ↑7 november 2023, 15:46
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Verbannen Gebruiker
Vb US912828ZT04
United States of America 0,25% 20/25
5% netto als je die koopt aan lage kosten