Vraag gekregen van Bolero ivm afkomst fondsen
TIP
Re: Vraag gekregen van Bolero ivm afkomst fondsen
Ik heb zonet een telefoontje gedaan naar mijn thuisbank (KBC) voor het overzetten van mijn (huis)fondsen richting Bolero. De persoon in kwestie kon dit niet doen. Er gaat iemand anders mij hiervoor terug bellen.
Centen die van een Kbc rekening komen gaan ze controleren ...........huisjetuintjefiets schreef: ↑25 augustus 2023, 12:00
Madame weet niet dat er wetten bestaan tegen witwassen van geld.
Dit zou willen zeggen dat ze daarvoor hun job niet hebben gedaan.
Och ja over de heilige bank geen slecht woord.
Ja, die huisbank fondsen staan op conto van een kantoor.
En nu gaat het van kantoor naar Bolero (kantoor verliest controle).
Het kantoor kan u na overdracht geen zogezegd betere huisfondsen meer verkopen of laten switchen.
Een klant die zelf beslissingen neemt zonder zijn adviseur hebben ze niet graag bij een kantoor.
De radertjes binnen Kbc.
Ik heb vorig jaar ook van Saxo een hoop dergelijke vragen gehad. Het probleem is: je kunt er niet goed/volledig op antwoorden. Er hangt geen vlaggetje aan iedere euro waar op staat of die uit spaargeld, beleggingswinst, erfenis, bonus op het werk, duur schilderij uit de kringloopwinkel, of wat dan ook, komt.
Als voorbeeld: Stel je hebt 10000 € spaargeld, en krijgt een erfenis van 10000€. Dan heb je 20000€. Dan maak je een dure reis van 11000 €, dan heb je nog 9000€ over. Zeg nu maar eens waar die 9000€ vandaan komt? Spaargeld of erfenis, wie zal het zeggen?
En dat wordt nog erger als je twee verdienende partners hebt: Stel: Een van beide partners in een gezin doet de wekelijkse boodschappen van zijn loon en van het loon van de andere partner gaat iedere maand een sommetje naar de spaarrekening. Waar komt het saldo op die spaarrekening na een paar jaar dan vandaan? Van spaargeld van partner 1, of partner 2, of van gezamenlijk spaargeld?
Uiteindelijk komen al je inkomsten op een grote hoop en gaan al je uitgaven van die grote hoop, en elke dag komt er wel bij of gaat er af. Wat er overblijft heeft geen duidelijke herkomst meer. En je kunt misschien nog enkele jaren terug-reconstrueren, maar geen 20 of 30 of 40 jaar.
De vraag van banken 'wat is de oorsprong van je vermogen' is dan ook een domme, zinloze vraag. Het enige juiste antwoord is: Cumulatief verschil tussen inkomsten en uitgaven, maar daar nemen ze geen genoegen mee.
Daarom zijn er bij KBC ook meerdere antwoorden mogelijk en geldig. Zoals al eerder gesteld: je antwoord moet niet 100% juist zijn.
Mogelijk krijg je de vraag ook sneller als de rekening waarvan je overschrijft niet als eerste of tweede rekening in je profiel werd ingesteld.
[/quote]
De vraag van banken 'wat is de oorsprong van je vermogen' is dan ook een domme, zinloze vraag. Het enige juiste antwoord is:
[/quote]
... mijn geld is afkomstig van drugshandel, illegale wapentrafiek, mensensmokkel en pooierschap.
De vraag van banken 'wat is de oorsprong van je vermogen' is dan ook een domme, zinloze vraag. Het enige juiste antwoord is:
[/quote]
... mijn geld is afkomstig van drugshandel, illegale wapentrafiek, mensensmokkel en pooierschap.
Mijn vrouw enkele weken geleden ook zo een vragenlijst gekregen.
Terwijl ze al meer dan 10 jaar geen klant meer is bij KBC.
Strooien kennelijk kwistig rond met die formuliertjes. Als ze zelfs naar ex-klanten sturen.
2 vraagtekens erop,met "geen klant bij jullie".
Niks meer van teruggehoord,zelfs geen verontschuldiging
Terwijl ze al meer dan 10 jaar geen klant meer is bij KBC.
Strooien kennelijk kwistig rond met die formuliertjes. Als ze zelfs naar ex-klanten sturen.
2 vraagtekens erop,met "geen klant bij jullie".
Niks meer van teruggehoord,zelfs geen verontschuldiging
[/quote]
[/quote]
Ja, ik begrijp je cynische opmerking. Natuurlijk moeten dat soort dingen tegengegaan worden.
Maar de oplossing is niet om aan onschuldigen vragen om te bewijzen dat ze onschuldig zijn.
de Roverheid verplicht om die vragen te stellen daar kunnen de banken niets aandoen
als je schrijft dat het geld van drugshandel afkomstig is, sturen ze misschien het belgisch leger op je af
als je schrijft dat het geld van drugshandel afkomstig is, sturen ze misschien het belgisch leger op je af
Mijn bescheiden vermogen is afkomstig van zeer spaarzaam leven , elke euro 3 keer omkeren voor ik hem uit geef , een paar erfenisjes, schenking , oordeelkundig beleggen en loontrekkende in het verleden waarbij ik steevast de helft van mijn loon kon opzij zetten.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
A young man asked an old rich man how he made his money. The old guy fingered his worsted wool vest and said, "Well, son, it was 1932. The depth of the Great Depression. I was down to my last nickel. I invested that nickel in an apple. I spent the entire day polishing the apple and, at the end of the day, I sold the apple for ten cents. The next morning, I invested those ten cents in two apples. I spent the entire day polishing them and sold them at 5 pm for 20 cents. I continued this system for a month, by the end of which I'd accumulated a fortune of $1.37. Then my wife's father died and left us two million dollars."
QED.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Ik lees op tijd.be het volgende:
Bijeenroeping tot de Bijzondere Algemene Vergadering van Internationaal Obligatiedepot compartiment in vereffening van Horizon.
https://www.tijd.be/financiele-berichte ... 7d40673703
Ik heb dit fonds en sta op -23 % . Ik vraag mij af hoeveel men mij zal terugbetalen.
In de maand mei heeft men reeds een ander fond stopgezet. I.O.D. intern. obligatie depot.Was ook in mijn bezit. Terugbetaling ontvangen maar met een groot verlies.
Ik vraag mij af of dergelijke praktijk zo maar kan,zal wel anders zou het niet gebeuren.
Bijeenroeping tot de Bijzondere Algemene Vergadering van Internationaal Obligatiedepot compartiment in vereffening van Horizon.
https://www.tijd.be/financiele-berichte ... 7d40673703
Ik heb dit fonds en sta op -23 % . Ik vraag mij af hoeveel men mij zal terugbetalen.
In de maand mei heeft men reeds een ander fond stopgezet. I.O.D. intern. obligatie depot.Was ook in mijn bezit. Terugbetaling ontvangen maar met een groot verlies.
Ik vraag mij af of dergelijke praktijk zo maar kan,zal wel anders zou het niet gebeuren.
Opnieuw een vraag gekregen, dit keer moet ik loonbrieven van de voorbije jaren bezorgen.
Hoe ver kunnen ze gaan en moet ik dit effectief doorgeven? GDPR telt niet voor banken?
De volgende documenten kunnen worden gebruikt om de herkomst van de fondsen te verduidelijken:
Voor fondsen die afkomstig zijn van een salarisbetaling: een loonstrook.
Voor tegoeden die afkomstig zijn van een schenking: een kopie van de documenten met betrekking tot de schenking, het economisch profiel van de persoon of personen die de schenking hebben gedaan en, indien van toepassing, hun partner.
Voor tegoeden afkomstig uit een erfenis: een aangifte successierechten met daarop de rekening/portefeuille/verzekeringscontract, het economisch profiel van de overledene en eventueel zijn/haar partner.
Voor fondsen afkomstig van de verkoop van onroerend goed: een kopie van de verkoop- en aankoopakten, evenals bewijsstukken met betrekking tot de aankoop van het onroerend goed, de betrokken fondsen en de datum waarop dit plaatsvond (als de fondsen afkomstig zijn van een verkoop en in het buitenland zijn belegd, moet dit worden aangetoond met rekeningafschriften).
Als er een aanvraag tot regularisatie is ingediend bij de fiscale aangiftedienst van de federale overheid: de begeleidende brief en/of de bijlage bij het certificaat of akkoordverklaring van de belastingdienst.
In elk ander geval vragen we om bewijsstukken die de oorsprong van de fondsen effectief aantonen (een schriftelijke verklaring alleen is niet voldoende).
Wat gebeurt er eigenlijk als je niet antwoordt? Sjotten ze u dan buiten?
Ik hoop dat ik die papierwinkel nooit opgestuurd krijg.. Wat is dit trouwens: “ het economisch profiel van de persoon of personen die de schenking hebben gedaan en, indien van toepassing, hun partner.”
Ik hoop dat ik die papierwinkel nooit opgestuurd krijg.. Wat is dit trouwens: “ het economisch profiel van de persoon of personen die de schenking hebben gedaan en, indien van toepassing, hun partner.”