Vraag gekregen van Bolero ivm afkomst fondsen
TIP
Re: Vraag gekregen van Bolero ivm afkomst fondsen
Ik heb ook een vraag gekregen van KBC omdat ik zulke grote bedragen van MeDirect naar KBC en verder naar Bolero had overgeschreven. Ze wilden alle verrichtingen op mijn zichtrekening van MeDirect zien vanaf het begin tot nu. Ik heb ze die als pdf gegeven maar ben er niet gelukkig mee. Waar moeien ze zich mee? Welk recht hebben ze om al je verrichtingen bij een andere bank te mogen inkijken?
Volgens mij gaan ze te ver en zou ik een klacht indienen.
Zeker als de gelden van je (belgische) spaarrekening komen en je kan eenvoudig laten zien, zeker als de gelden al langere tijd op die spaarrekening stonden.
Ja ze moeten geld van dubieuze oorsprong nachecken op witwassen, maar je hele hebben en houden overhandigen om iemand daar blij te maken hoeft ook weer niet.
Ik heb de vraag nog nooit gehad en ik maak hele grote sommen over tussen KBC, Argenta en Bolero.
Overijverig iemand bezig? Of zijn de fondsen niet traceerbaar? Cash gestort?
Neem gewoon eens contact op met de bank en vraag om uitleg waarom ze zo moeilijk doen, want zij moeten ook kunnen uitleggen waarom ze zoveel info nodig hebben.
Het werkt wel twee kanten op.
Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Geen cash stortingen, gewoon geld dat spaarrekeningen van MeDirect en Santander kwam. Bedoeling was om iets meer rendement te halen via 0% coupon obligaties.Bassie schreef: ↑13 november 2023, 15:32Volgens mij gaan ze te ver en zou ik een klacht indienen.
Zeker als de gelden van je (belgische) spaarrekening komen en je kan eenvoudig laten zien, zeker als de gelden al langere tijd op die spaarrekening stonden.
Ja ze moeten geld van dubieuze oorsprong nachecken op witwassen, maar je hele hebben en houden overhandigen om iemand daar blij te maken hoeft ook weer niet.
Ik heb de vraag nog nooit gehad en ik maak hele grote sommen over tussen KBC, Argenta en Bolero.
Overijverig iemand bezig? Of zijn de fondsen niet traceerbaar? Cash gestort?
Neem gewoon eens contact op met de bank en vraag om uitleg waarom ze zo moeilijk doen, want zij moeten ook kunnen uitleggen waarom ze zoveel info nodig hebben.
Het werkt wel twee kanten op.
Na het bezorgen van de pdf met de verrichtingen ga je nog de vraag krijgen om de herkomst van deze fondsen te bezorgen.Yaris schreef: ↑13 november 2023, 15:28 Ik heb ook een vraag gekregen van KBC omdat ik zulke grote bedragen van MeDirect naar KBC en verder naar Bolero had overgeschreven. Ze wilden alle verrichtingen op mijn zichtrekening van MeDirect zien vanaf het begin tot nu. Ik heb ze die als pdf gegeven maar ben er niet gelukkig mee. Waar moeien ze zich mee? Welk recht hebben ze om al je verrichtingen bij een andere bank te mogen inkijken?
Absurd hoe ver ze gaan, met als reden "Europa" legt dit op.
Als die banken niet meewerken aan de oorsprong van je geld, dan zal je het moeten bewijzen.
Maar je kan toch bv laten zien waar het geld vandaan kwam doordat je het hebt overgemaakt naar rekeningen bij die banken?
Lijkt me niet zo moeilijk.
Mijn geld komt gewoon via traceerbare banken en transacties, dan krijg je die vragen niet.
Denk dat je beter eens een afspraak maakt bij de bank met een persoon en gewoon laat zien hoe dat geld bij die banken kwam, als dat van een Belgische rekening daarheen gestort is, dan is er normaal geen enkel probleem.
Groeten Bas.
Ik heb mijn loonbrieven dan maar doorgestuurd van de voorbije 4 jaren, weten ze tot op de cent hoeveel ik verdiende afgelopen jaren.Bassie schreef: ↑13 november 2023, 15:43Als die banken niet meewerken aan de oorsprong van je geld, dan zal je het moeten bewijzen.
Maar je kan toch bv laten zien waar het geld vandaan kwam doordat je het hebt overgemaakt naar rekeningen bij die banken?
Mijn geld komt gewoon via traceerbare banken en transacties, dan krijg je die vragen niet.
Denk dat je beter eens een afspraak maakt bij de bank met een persoon en gewoon laat zien hoe dat geld bij die banken kwam, als dat van een Belgische rekening daarheen gestort is, dan is er normaal geen enkel probleem.
Daarnaast ook de verkoopovereenkomst van onze woning in 2021 doorgestuurd.
Aan je loonbrieven hebben ze niets, je moet bewijzen dat er overschrijvingen van je loon naar die banken is gegaan waardoor je nu grote sommen geld daar hebt staan.TrX schreef: ↑13 november 2023, 15:48Ik heb mijn loonbrieven dan maar doorgestuurd van de voorbije 4 jaren, weten ze tot op de cent hoeveel ik verdiende afgelopen jaren.Bassie schreef: ↑13 november 2023, 15:43
Als die banken niet meewerken aan de oorsprong van je geld, dan zal je het moeten bewijzen.
Daarnaast ook de verkoopovereenkomst van onze woning in 2021 doorgestuurd.
Je loonbrief bewijst helemaal niets. Iets zegt me dat je daar geld cash bent gaan storten en dan heb je een probleem.
Groeten Bas.
Mijn loon komt op mijn Argenta zichtrekening dat toen werd doorgestort naar MeDirect en Santander spaarrekeningen. Dus niets cash.Bassie schreef: ↑13 november 2023, 15:52Aan je loonbrieven hebben ze niets, je moet bewijzen dat er overschrijvingen van je loon naar die banken is gegaan waardoor je nu grote sommen geld daar hebt staan.
Je loonbrief bewijst helemaal niets. Iets zegt me dat je daar geld cash bent gaan storten en dan heb je een probleem.
Kan hen die uitreksels van Argenta ook nog bezorgen, dan hebben ze ineens alles.
Btw, de stortingen naar Bolero kwamen van mijn Argenta zichtrekening, niet rechtstreeks van MeDirect of Santander.
Wat lopen ze dan te zeuren? Het is dan gewoon aantoonbaar. Lijkt me verstandig als je hun eens opbeld en gewoon vraagt waar het probleem nu zit.TrX schreef: ↑13 november 2023, 15:59Mijn loon komt op mijn Argenta zichtrekening dat toen werd doorgestort naar MeDirect en Santander spaarrekeningen. Dus niets cash.Bassie schreef: ↑13 november 2023, 15:52
Aan je loonbrieven hebben ze niets, je moet bewijzen dat er overschrijvingen van je loon naar die banken is gegaan waardoor je nu grote sommen geld daar hebt staan.
Kan hen die uitreksels van Argenta ook nog bezorgen, dan hebben ze ineens alles.
Btw, de stortingen naar Bolero kwamen van mijn Argenta zichtrekening, niet rechtstreeks van MeDirect of Santander.
Groeten Bas.
Fout! Enkel de rekeninguittreksels van de andere bank(en) zijn geen voldoende aantoonbare bewijzen dat er geen witwas-operaties plaatsvonden.Bassie schreef: ↑13 november 2023, 15:43
Ik heb zelf dit meegemaakt met Santander-Bank: de rekeninguittreksels van de andere banken waren een onvoldoende bewijs; ik moest verder nog bewijzen aantonen hoe ik aan die grote bedragen kom, door opsturen van belastingsaanslagen van 3 jaar, loonfiches, etc. Alle regeltjes van GDPR vervallen als er witwas-onderzoek opgestart wordt (zelfs bij aanvang), en men draait de zaken om (de betrokkene mag niet verwittigd worden als er een melding door de bank van wit-waspraktijk gedaan wordt.)
Regelmatig werden de banken in een recent verleden nog geconfronteerd met serieuze boetes, bijvoorbeeld kreeg Santander UK een boete in 2022 van 108 miljoen pond wegens onvoldoende ant-witwas-maatregelen. Ik begrijp dan ook dat de banken deze onprettige vragen stellen: ze zijn verplicht door de toezichthouder (de overheid).
Ik zou maar braafjes antwoorden op hun vragen.
Als hij kan aantonen dat zijn loon gestort is en hij het vervolgens heeft overgemaakt en ze kunnen de bedragen traceren dan is dat voldoende.Leontje schreef: ↑13 november 2023, 16:24Fout! Enkel de rekeninguittreksels van de andere bank(en) zijn geen voldoende aantoonbare bewijzen dat er geen witwas-operaties plaatsvonden.Bassie schreef: ↑13 november 2023, 15:43
Banken krijgen inderdaad boetes als ze niets doen tegen witwassen, maar als je de bron kan aantonen en het is traceerbaar dan moet de bank ophouden met zeuren.
Dan zou ik een klacht gaan indienen tegen de bank dat ze hun boekje te buiten gaan.
Banken moeten inderdaad zaken navragen, maar ze kunnen ook hun boekje te buiten gaan.
Groeten Bas.
Ondertussen heb ik al het nodige gedaan:Leontje schreef: ↑13 november 2023, 16:24Fout! Enkel de rekeninguittreksels van de andere bank(en) zijn geen voldoende aantoonbare bewijzen dat er geen witwas-operaties plaatsvonden.Bassie schreef: ↑13 november 2023, 15:43
Ik heb zelf dit meegemaakt met Santander-Bank: de rekeninguittreksels van de andere banken waren een onvoldoende bewijs; ik moest verder nog bewijzen aantonen hoe ik aan die grote bedragen kom, door opsturen van belastingsaanslagen van 3 jaar, loonfiches, etc. Alle regeltjes van GDPR vervallen als er witwas-onderzoek opgestart wordt (zelfs bij aanvang), en men draait de zaken om (de betrokkene mag niet verwittigd worden als er een melding door de bank van wit-waspraktijk gedaan wordt.)
Regelmatig werden de banken in een recent verleden nog geconfronteerd met serieuze boetes, bijvoorbeeld kreeg Santander UK een boete in 2022 van 108 miljoen pond wegens onvoldoende ant-witwas-maatregelen. Ik begrijp dan ook dat de banken deze onprettige vragen stellen: ze zijn verplicht door de toezichthouder (de overheid).
Ik zou maar braafjes antwoorden op hun vragen.
- Loonbrieven laatste 4 jaren doorgestuurd
- Verkoopakte van onze woning in 2021
Telefonisch zei men mij dat dit voldoende was.
En kreeg je nu weer vragen of is het stil?
Ik zou in iedergeval een bevestiging per email vragen aan ze dat het voldoende is.
Zo heb je iets in handen als ze weer beginnen.
Groeten Bas.
Persoon aan de lijn zei me dat dit voldoende is. Hij zei me ook dat ze dit regelmatig doen bij grotere transacties van andere banken.
Ik zal nog een mail nasturen dat ze kunnen bevestigen dat dit voldoende is.
Bespaar je de moeite. Als het niet voldoende is zullen ze vanzelf wel bijkomende vragen stellen. Mij hebben ze drie keer een mail gestuurd, de curieuzeneuzen.