Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
…BRT schreef: ↑25 oktober 2023, 18:26Fast forward, de fed hint op renteverlaging in 2025.Vincent2018 schreef: ↑25 oktober 2023, 16:57 De bubbel begint te barsten .... nog 63 à 67% down te gaan.... lekker aan de zijlijn met veel cash
De zeven aandeeltjes die de bubbel voorlopig nog rechthouden ....
https://businessam.be/zonder-de-magnifi ... rval-zijn/
Je heb het niet gezegdRise schreef: ↑1 november 2023, 23:27Zeg niet dat ik het niet gezegd heb Paypal presteerde in Q3 boven verwachting en verhoogt de winstverwachting voor het volledige jaar. Kleine samenvatting:Rise schreef: ↑25 oktober 2023, 13:54 Uitkijken wat Paypal doet straks na cijfers van Worldline. Iedereen die onder de $50 niet koopt gaat spijt krijgen. Is vanuit alle waarderingsmethodes goedkoop tot extreem goedkoop, maar wordt meegesleurd met alle fintech en heeft extreem slecht sentiment. Blijft wel een mastodont met $5 miljard FCF. Kopen agressief eigen aandelen in. Waar hebben we dat nog gezien? Nobrainer buy.
1 november Q3 resultaten, wie durft?
....
Block overigens ook met een 'beat'. Nu 8november afwachten...
Diageo vandaag in de uitverkoop door zwakke vooruitzichten in Zuid/Midden Amerika. Ingestapt met cost basis van 28,08 GBP.
Wel ik ook, ik heb er naar gekeken en de cijfers zien er goed uit. Zit toch te weinig in drank
Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Idem hier, de positie (° maart 2009) voor het eerst via een aankoop* uitgebreid, aan 27,60 GBP.
+ een degelijk bedrijf,
+ grootste daling in 25 jaar (recent zie je heel vaak buitensporige koersreacties bij publicatie van resultaten)
+ koers staat ook ruim 30% onder de top
+ koers/winst onder de 18 vs. gemiddeld 31+ over de afgelopen 5 jaar
+ dividend stijgt al minstens 25 jaar op rij, maar het zou best 36 jaar kunnen zijn
- nog geen waardering zoals Covid/Financiële crisis
- de kans op verdere globale macro-economische verslechtering lijkt me heel groot
- m'n yield on cost daalt tot netto zo'n 8%
Leesvoer: Nick Train on Diageo’s mission to take tequila around the world
* via dividend reinvestment was ze al 28% groter.
Just Eat Takeaway vandaag weer vlot 4% hoger tot €13,20 op een mooi volume. Ziet er naar uit dat het op korte termijn gaat uitbreken. Zie dit in de loop van volgend jaar minimum de €22 halen. Als ze erin slagen om GrubHub te verkopen kom ik al snel aan €35 a €38. Positie is 33% van mijn port aan gemiddeld €12,22. Een van de grootste kansen op de beurs momenteel.
Laatst gewijzigd door Rise op 14 november 2023, 17:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Ondertussen is het gebleken dat ze in Fortinet zijn gestapt ipv Adyen. De foute keuze lijkt het. Op KT alvast.Umi schreef: ↑16 september 2023, 08:53 Om even terug te komen op Adyen. Het zou wel eens kunnen dat niet enkel Cathie Wood interesse heeft in Adyen...
- Julian Robins (de Charlie Munger bij Fundsmith zeg maar) was bij de jaarvergadering zeer te spreken over de business, maar ze vonden het te duur (Dubbel de prijs van nu) & gingen wachten op een 'glitch'.
https://www.youtube.com/watch?v=PW5bJ7_i05g&t=1567s
(minuut 26-29)
- Terry is positief over de hele sector
https://www.youtube.com/watch?v=SU245eDQ8AA
(8'20'')
- Fundsmith is in augustus begonnen met een nieuwe positie in te nemen. Zou het... ?
https://www.fundsmith.co.uk/factsheet/
"Portfolio Comment for August 2023
We added a holding in Marriott to replace our stake in Estée Lauder and began buying a new position for the fund, the name of which will be revealed when we have accumulated our desired weighting. The top 5 contributors in the month were Novo Nordisk, Visa, Automatic Data Processing, Stryker and Alphabet. The top 5 detractors were Meta Platforms, LVMH, IDEXX, L'Oréal and McCormick."
MLT doelstelling licht verlaagd, maar LT doelstellingen dus niet aangepastUmi schreef: ↑19 september 2023, 21:44 Ondertussen is het mes nog verder gevallen. De markt gelooft het MGMT in de verste versten niet (25à33% groei & +65%Ebitda-marge).
...
Soit 8 november is het investor day. Ik verwacht niet dat het MGMT hun LT doelstellingen zal wijzigingen, gezien ze bij H1 cijfers nog steeds op hun LT doelstellingen hamerden.
De vraag is wat doen we nu na deze stijging van meer dan 40% op KT ? Krijgen we binnenkort een drawback? Is het vertrouwen écht terug? Maakt dit eigenlijk iets uit & moet de blik niet gewoon op 2030 & verder zoals het MGMT aangeeft?
Ik zie wel alleszins nog veel waarde op LT. Als ze hun LT doelstellingen kunnen waarmaken zit hier nog steeds meer dan 25% CAGR in, tot pakweg 2030. Visa had destijds ook een gigantisch groeipad voor zich. Het LIJKT erop dat Adyen dat ook kan hebben. Is dit 'too good to be true' ??
Is dat realistisch of toch misschien maar een swingtrade naar Fortinet?
Maar dat zou weer beteken dat ik uren (of zelfs dagen) moet besteden aan een bedrijf/sector te doorgronden :
Ik kan natuurlijk ook gewoon kopen wat ik reeds ken & ook nog fors ondergewaardeerd is ...
Zoveel vragen
Ik was overigens al weken naar Alfen aan het lonken rond de 30 euro... Helaas in snelheid gepakt
Mogelijk nog steeds koopwaardig aan deze koersen, maar niet zo'n 'no brainer' als onder de 30 uiteraard.
Al sta ik nog steeds sceptisch tov doelstelling van hun 15à20% Ebitda-marge. Enfin, toch de bovenkant van die range. In laadpalen zie ik wel veel concurrentie, maar die markt groeit de komende 10j zo snel, dat er ook dan nog voldoende te rapen valt denk ik.
Mogelijk nog steeds koopwaardig aan deze koersen, maar niet zo'n 'no brainer' als onder de 30 uiteraard.
Al sta ik nog steeds sceptisch tov doelstelling van hun 15à20% Ebitda-marge. Enfin, toch de bovenkant van die range. In laadpalen zie ik wel veel concurrentie, maar die markt groeit de komende 10j zo snel, dat er ook dan nog voldoende te rapen valt denk ik.
Dat denken velen maar wat als Europa erachter komt dat elektrisch rijden toch geen haalbare kaart is en men toch richting waterstof of dergelijke moet gaan ?
Oei, er is nochtans geen weg terug! Ik dacht dat dat 2jaar terug al duidelijk was...
Waarom zou het geen haalbare kaart zijn? Noorwegen loopt al jaren voor & >90% sales zijn EV's daar.
Waterstof gaat em niet worden, toch niet voor LDV's. Misschien wel voor long distance trucks & vrachtschepen.
Batterijtechnologie wordt ook steeds beter, de komende 5j jaar gaat er een gigantische progressie gemaakt worden... Ik zou toch eens naar de CMD van Umicore kijken
deze grafiek.
Ook waterstof wint terrein, naar verwachting zullen groen en rood de rest 'wegduwen' met nog niche toepassingen voor vliegwielen (in UPS systemen en zo).
Voor personenvervoer is de lithium batterij duidelijk de beste keuze, en de 'rode vlek' is doorheen de tijd alleen maar groter geworden in Ook waterstof wint terrein, naar verwachting zullen groen en rood de rest 'wegduwen' met nog niche toepassingen voor vliegwielen (in UPS systemen en zo).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
Ik ben sinds 09/06/2023 een Lithium en battery etf aan het volgen, prijzen zijn intussen wel aardig gedaald.
Misschien wel koopwaardig?
Misschien wel koopwaardig?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
En ja hoor, +9% vandaag. Told youRise schreef: ↑13 november 2023, 18:24 Just Eat Takeaway vandaag weer vlot 4% hoger tot €13,20 op een mooi volume. Ziet er naar uit dat het op korte termijn gaat uitbreken. Zie dit in de loop van volgend jaar minimum de €22 halen. Als ze erin slagen om GrubHub te verkopen kom ik al snel aan €35 a €38. Positie is 33% van mijn port aan gemiddeld €12,22. Een van de grootste kansen op de beurs momenteel.
Laatst gewijzigd door Rise op 14 november 2023, 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Vandaag stevige (inflatie)rebound alleszins in de sector. Ik vond Livent & Albemarle de beste opties voor pure Lithium play. Livent heb ik enkele jaren geleden verkocht rond de 24USD. Ik volg het niet meer zo op, dus moet me eerst weer wat inlezen. Prijzen zijn nu nog steeds héél hoog. Ik denk dat de markt al veel lagere Li-prijzen incalculeert. 10.000 à 12000 USD per ton LCE werd enkele jaren geleden als een LT evenwicht prijs gezien. Daar is de prijs nog niet & al helemaal niet aan de bodems van weleer...
https://tradingeconomics.com/commodity/lithium
Het is nog geen mature markt, dus met wat verschil in vraag & aanbod kan die prijs stevig 'swingen'. Destijds waren er nog niet veel LT prijsafspraken, geen idee hoe dat nu zit.
Daarnaast is nog het feit dat de komende jaren Na-Ion batterijen op de markt zullen komen. Zeker voor energy storage & de zeer kleine EV's ziet er dat zeer interessant uit qua kostprijs. Maar dat zou op termijn geen goed nieuws zijn voor de Lithium-markt.
Over de tracker;
https://www.globalxetfs.com/funds/lit/
Die lijkt zeer gediversifieerd.
Albemarle is alvast de grootste positie. Verder wat Chinese plays, veel batterijfabrikanten & ook EV producers(BYD & Tesla). Als LT belegging lijkt met dat zeker niet slecht. Zal ook veel minder volatiel zijn dan een pure lithium play.
Ik heb alvast een klein beetje cash vrij gemaakt vandaag wat Adyen te trimmen (gezwicht op 1050) & moest het nog verder dalen ben ik zeker geïnteresseerd maar dan wel in een pure play & niet in de ETF.