De Beurs vandaag part 2
TIP
Re: De Beurs vandaag part 2
Voorlopig toch alweer een kleine 12% extra kunnen meepikken over 2 dagen tijd. Misschien toch wel eens gaan verzilveren binnen een paar weken.
de (co)CEO maakt vermoedelijk al beloftes sinds +- 2010 toen er voor het eerst extern kapitaal ingestapt is. Ik denk wel dat hij iets bewezen heeft
Daarnaast is het vertrouwen toch zeer snel terug vind ik... +55% in no time.
Ik heb vandaag een klein pakketje verkocht aan 1050, vooral om wat cash achter te hand te hebben in deze wispelturige markt. Hopelijk heb ik véél te vroeg verkocht
- Vincent2018
- Full Member
Bloedrood Belgisch tekort zakt dit en volgend jaar niet onder 4,9 procent
https://www.tijd.be/politiek-economie/e ... 1700045712
https://www.tijd.be/politiek-economie/e ... 1700045712
"ik ben lief voor mijn medebeleggers, ik koop als iedereen ze weg doet en verkoop als ze die allemaal willen hebben"
En maar geld uitgeven Het kan niet op!
We gaan mooie tijden tegemoet.
We gaan mooie tijden tegemoet.
De Belgische staat is eigenlijk allang failliet. Alleen is de regering er nog niet achter.
Ik heb het gezien, maar ik heb er genoeg aan verdient....natuurlijk doet het zeer, maar per aandeel 125 netto verdienen op iets waar ik anders nooit ingestapt was, is toch lekker meegenomen.
Ondertussen zit ik in Italiaanse en Spaanse banken en die stijgen ook enorm, bovendien keren die dividenden uit van rond de 10%.
Wel gezien dat alles op de beurs aan het stijgen is, ook in de USA, zou het dan gedaan zijn met de rente stijgingen en gaan we sneller dan verwacht dalen?
Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Ja het blijft altijd gokken wanneer je best verkoopt uiteraard. Het is altijd balen.
Ofwel stijgt het toch nog door richting 1500 a 2000€. Ofwel zakt het terug in elkaar.
Ik ben wel geneigd om dit jaar alles te verkopen en even af te wachten wat begin 2024 zal doen op de beurs.
Ofwel stijgt het toch nog door richting 1500 a 2000€. Ofwel zakt het terug in elkaar.
Ik ben wel geneigd om dit jaar alles te verkopen en even af te wachten wat begin 2024 zal doen op de beurs.
Dan maak je een grote fout, juist omdat veel aandelen zo laag liggen.Converse schreef: ↑15 november 2023, 20:23 Ja het blijft altijd gokken wanneer je best verkoopt uiteraard. Het is altijd balen.
Als je het enkel over Adyen hebt, ja dat is koffiedik kijken.
Maar het is nu echt wel het moment om aandelen te kopen, want vrijwel alles staat laag en rood, eens de rente zakt zijn de mensen die nu kochten de lachende derden.
Groeten Bas.
Als alle aandelen zo laag staan, waarom staan de indexen dan zo hoog? Zowel S en P, Aex etc.
Je moet weten dat een index maar een maatstaf is van een beperkt aantal aandelen.
Veel heb je niet aan de index, de AEX en de Bel20 staan helemaal niet hoog, terwijl de aandelen het beter doen dan vele anderen.
Geen idee welke index jij bedoelt, maar bv de Nasdaq is technologie aandelen en dat zijn chips, waarvan veel het goed doen.
Vergeet ook niet dat geldontwaarding = inflatie, de indexen doet stijgen, maar wil niet zeggen dat het goed gaat.
Ik kijk gewoonlijk niet naar indexen, verspilling van tijd, die door beursanalisten wordt bestempeld als heel belangrijk.
Gebruik je verstand, beleg in waar je iets van kent. Gewoonlijk doe je het dan beter dan de analisten
Veel heb je niet aan de index, de AEX en de Bel20 staan helemaal niet hoog, terwijl de aandelen het beter doen dan vele anderen.
Geen idee welke index jij bedoelt, maar bv de Nasdaq is technologie aandelen en dat zijn chips, waarvan veel het goed doen.
Vergeet ook niet dat geldontwaarding = inflatie, de indexen doet stijgen, maar wil niet zeggen dat het goed gaat.
Ik kijk gewoonlijk niet naar indexen, verspilling van tijd, die door beursanalisten wordt bestempeld als heel belangrijk.
Gebruik je verstand, beleg in waar je iets van kent. Gewoonlijk doe je het dan beter dan de analisten
Groeten Bas.
Technologie-aandelen zijn chipsBassie schreef: ↑15 november 2023, 21:52 Je moet weten dat een index maar een maatstaf is van een beperkt aantal aandelen.
Geen idee welke index jij bedoelt, maar bv de Nasdaq is technologie aandelen en dat zijn chips, waarvan veel het goed doen. :
Indexen zijn een verspilling van tijd, die door beursanalisten als heel belangrijk wordt bestempeld
Gebruik je verstand … eindelijk zeg je ook iets zinnig maar misschien moet je zelf je eigen raad eens opvolgen
Iemand hier die Elia volgt/bezit? Zoals enkele dagen geleden aangekondigd zullen de transmissietarieven in de periode 2024-2027 met 77% (!) stijgen. Hoe vertaal je dit naar de winst/dividenduitkeringen voor Elia?
Heb er zelf geen verstand van, maar een gereguleerde monopolist die 77% tariefstijging in het vooruitzicht legt wekt wel enige interesse.
Heb er zelf geen verstand van, maar een gereguleerde monopolist die 77% tariefstijging in het vooruitzicht legt wekt wel enige interesse.
Ik heb me dezelfde bedenking ook gemaakt enkele dagen geleden, maar ik vrees dat die 77% vooral dient om hun nieuwe projecten te betalen, zoals Ventilus etc. (waar de tender momenteel lopende is, dus ze hebben zelf nog geen idee van de totale kostprijs)
Dus het is misschien minder fantastisch dan het op het eerste zicht lijkt, vermoedelijk zal de winststijging eerder beperkt zijn.
De overheid zal nooit 77% stijging toestaan als dat pure winst is, dat zal verantwoordt zijn geweest door stijgende kosten.
Dus het is misschien minder fantastisch dan het op het eerste zicht lijkt, vermoedelijk zal de winststijging eerder beperkt zijn.
De overheid zal nooit 77% stijging toestaan als dat pure winst is, dat zal verantwoordt zijn geweest door stijgende kosten.
Elia gebruikt dat geld om de staat van dividend te voorzien, gewoon verborgen belastingen.
Lees dit en je weet genoeg:
https://www.dividendnieuws.be/2023/03/a ... -2022.html
Wie is de grootste aandeelhouder? Precies.
https://investor.eliagroup.eu/en/elia-g ... -structure
https://nl.wikipedia.org/wiki/Publi-T
Lijkt me duidelijk voor die het extra geld bestemd is.
Lees dit en je weet genoeg:
https://www.dividendnieuws.be/2023/03/a ... -2022.html
Wie is de grootste aandeelhouder? Precies.
https://investor.eliagroup.eu/en/elia-g ... -structure
https://nl.wikipedia.org/wiki/Publi-T
Lijkt me duidelijk voor die het extra geld bestemd is.
Groeten Bas.
Die 77 % is niet eens genoeg om de komende kosten te dekken .Rise schreef: ↑16 november 2023, 10:42 Iemand hier die Elia volgt/bezit? Zoals enkele dagen geleden aangekondigd zullen de transmissietarieven in de periode 2024-2027 met 77% (!) stijgen. Hoe vertaal je dit naar de winst/dividenduitkeringen voor Elia?
Er is geen sprake van extra winst .
Weet niet waar jij dit uithaalt ?
Verlies ja maar winst zullen deze projecten niet opleveren de eerste 10 jaar .