Staatsbon met een verlaagde roerende voorheffing op komst
TIP
Re: Staatsbon met een verlaagde roerende voorheffing op komst
Beste Madame, dat u er kent die wel 5 appartementjes verhuren, maakt op mij een diepe indruk en werpt een totaal ander licht op het leven van die pakweg 500.000 à 1.000.000 anderen.
Overigens was ik me er niet van bewust dat ik mijn beklag deed, aangezien ik zelf zeker niet in een te beklagen situatie verkeer.
Overigens was ik me er niet van bewust dat ik mijn beklag deed, aangezien ik zelf zeker niet in een te beklagen situatie verkeer.
Dat is precies het deel dat ik niet begrijp. Opbrengst is voor mij uitgedrukt in koopkracht, niet in nominaal geld.
Gewoon minder onnodige brol kopen dan blijft je koopkracht ongewijzigd.
Dat advies snijdt geen hout. Onnodige brol kopen is sowieso onverstandig.
Koopkrachtbehoud, plus behoud van de waarde van je spaargeld voor later is wel degelijk van belang. Zeker voor een zelfstandige die in zijn eigen pensioen moet voorzien.
Daarom snap ik posts zoals van Madame, en deels van Vortex, ook niet.
Koopkrachtbehoud, plus behoud van de waarde van je spaargeld voor later is wel degelijk van belang. Zeker voor een zelfstandige die in zijn eigen pensioen moet voorzien.
Daarom snap ik posts zoals van Madame, en deels van Vortex, ook niet.
Ha ja, en hoeveel koopkracht zal jouw belegging over pakweg 5 jaar opgebracht hebben? In mijn glazen bol is dat niet zichtbaar, wat ik wel weet is wat mijn obligatie, staatsbon, enz.. over 5 jaar in nominaal geld zal opgebracht hebben, dat is het enige zinnig gegeven waarmee je een keuze kunt maken. Koopkracht of inflatie voorspellen is onzin, zeker over meerdere jaren.
Hoho, er bestaan wel inflatie gerelateerde producten.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik breng ook de inflatie in rekening bij AL mijn beleggingen maar je moet het correct doen: dus het verschil in indexcijfer op vandaag vergelijken met dat van aankoopdatum.
Dat verschil is op VANDAAG -0,3%
De waarde van 100€ inleg dd 4/09/2023 is nu 100,55€ (2,81% netto intrest pro rata dag op dag).
Het REELE rendement (BOVENOP de inflatie dus) is op VANDAAG +0,9%
OK zou ik zeggen
In het Vlaams tussen zelfstandigen zijn er heel grote verschillen.
De ene moet elke maand krabben.
Een andere gaat bij manier van spreken elke dag uit eten.
Mijn broer zelfstandige heeft meer pensioen dan mijn echtgenote na loopbaan 40 j.
Echter, een klein verschil tussen de twee, de ene kan elke dag uit eten gaan.
Wie van de 2 zou dat zijn.
Ja, dat is het bewijs. Je broer en je echtgenote... En dat de een uit eten gaat maakt het bewijs voor die andere miljoen mensen sluitend. Hahaha. Ik kan jou echt niet meer serieus nemen. Maar dat probleem bleken anderen hier ook al te hebben.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dat komt door de te gunstige behandeling van opbrengsten uit onroerend goed.
Vooral omdat huishuren volledig geïndexeerd mogen worden, terwijl minder dan 2/12de ervan besteed wordt aan (grote)herstellingen (waarbij indexatie verantwoord is).
De rest van de huuropbrengst (meer dan 83%) wordt dus TEN ONRECHTE geïndexeerd, want opbrengsten uit kapitaal zijn dat ook niet.
Als gevolg krijg je het pervers effect, dat men netto verdient aan leningen voor onroerende beleggingen en dat wonen erg duur wordt.
Huurprijzen belasten op hun werkelijke grootte (ipv via KI) gaat het alleen maar perverser maken, want zal in nieuwe huurprijzen ingecalculeerd worden.
Veel beter is dus om de huurprijzen maar voor 2/12de te laten indexeren.
En een meerwaardebelasting op de verkoop van onroerend goed in te voeren, zeker als men (opbrengsten uit) kapitaal wel zou verhogen.
Heb jij zelf een huurhuis? Weet je wat dat netto opbrengst is bij een huis/appartement dat je verhuurd? Weet uje wat de problemen zijn als je een huis wilt verkopen en het is verhuurd?
Oei op teentjes getrapt bij een zogezegde sukkelaar.
Nu plots heeft ook meer dan een eigendom. (want verkopen is een probleem)
Madame, u kunt mij echt niet op de teentjes trappen.
Begrijpend lezen is helaas ook moeilijk voor u. Ik heb n.l. nergens gemeld dat ik meer dan 1 eigendom hebt. U bent nogal van de aannames.
Ook grappig dat iemand met de naam "Madame" het heeft over "mijn echtgenote".
U moet haast wel een Trol zijn.
Begrijpend lezen is helaas ook moeilijk voor u. Ik heb n.l. nergens gemeld dat ik meer dan 1 eigendom hebt. U bent nogal van de aannames.
Ook grappig dat iemand met de naam "Madame" het heeft over "mijn echtgenote".
U moet haast wel een Trol zijn.