BNP Fortis nieuwe tarieven 1/1/24
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: BNP Fortis nieuwe tarieven 1/1/24
Jouw (wellicht 20 euro of meer kostende) Visa kan je perfect vervangen door een Beobank Visa die 5 euro kost, maar waar je tot 100 euro per jaar 1% cashback KRIJGT op je aankopen. Je moet geen zichtrekening hebben bij Beobank en je krijgt drie weken de tijd om je uitgavenstaat geheel (of gedeeltelijk, maar niet aan te raden) betaalt aan Beobank vanaf je eigen zichtrekening.
Ik heb gebeld naar het contactcenter en heb gezegd dat ik hun voorstel niet wens te aanvaarden, maar wil overstappen naar het gratis Hello Pack. Een week later hebben we onze nieuwe kaarten en is alles omgezet.
Hoewel ik me erg stoorde aan hun werkwijze om ons automatisch op het duurste pakket te zetten, ben ik wel tevreden over deze vlotte omzetting.
Ik heb meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om de visa credit-kaart die ik toch niet gebruikte, te annuleren. Dus nu kost die zichtrekening me ook niks meer.
Hoewel ik me erg stoorde aan hun werkwijze om ons automatisch op het duurste pakket te zetten, ben ik wel tevreden over deze vlotte omzetting.
Ik heb meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om de visa credit-kaart die ik toch niet gebruikte, te annuleren. Dus nu kost die zichtrekening me ook niks meer.
Ik belde BNP vandaag en dit is wat ze me vertelden: als je kiest voor de €2 easy go, kun je niet verwachten dat je je zaken ergens anders kunt regelen dan op het postkantoor. Toen ik hen erop wees dat dit niet de informatie op de BNP-website was, namelijk dat je nog steeds een afspraak kunt maken bij een plaatselijk BNP kantoor voor bepaalde zaken die je niet op het postkantoor kunt/wilt afhandelen, vertelden ze mij dan dat dit in de werkelijkheid niet zo zal zijn en dat zelfs als een "easy go klant" b.v. een lening bij de postbank zal kunnen vragen, een "easy guide" profiel betere voorwaarden tijdens een afspraak bij de plaatselijke BNP kantoor zal krijgen ... .
En dat het dus zich loont voor bepaalde profielen (investering, lening, etc...) een "beetje" meer te betalen omdat het zeker snel en vele malen terugbetaald zal worden.
En dat het dus zich loont voor bepaalde profielen (investering, lening, etc...) een "beetje" meer te betalen omdat het zeker snel en vele malen terugbetaald zal worden.
Die laatste zin :
Heb je dat al eens berekend ?
Voor mijn profiel en de producten die ik bij BNP heb gaat dat 1000 procent zeker niet op.
Als BNP voor een product dat ik bij hen nog niet heb ineens niet concurrentieel is (Ahum Ahum - stel je voor !) heb ik nog altijd 7 andere banken waar ik klant ben en waarmee ik kan vergelijken.
Mij klinkt die info die je kreeg als wat ik al eerder in bankkantoren hoorde :
Trut in pakjes.
De (bijna met pensioen) kantoordirecteur probeerde me ooit een bnp zichtrekening aan te smeren en zei daarbij dat ik met een betalende zichtrekening bij bnp veel meer kon doen dan de gratis rekening van Belfius.
Hij wist niets te antwoorden op mijn vraag wat je daar dan wel meer kan mee doen.
Voor mijn profiel en de producten die ik bij BNP heb gaat dat 1000 procent zeker niet op.
Als BNP voor een product dat ik bij hen nog niet heb ineens niet concurrentieel is (Ahum Ahum - stel je voor !) heb ik nog altijd 7 andere banken waar ik klant ben en waarmee ik kan vergelijken.
Trut in pakjes.

De (bijna met pensioen) kantoordirecteur probeerde me ooit een bnp zichtrekening aan te smeren en zei daarbij dat ik met een betalende zichtrekening bij bnp veel meer kon doen dan de gratis rekening van Belfius.
Hij wist niets te antwoorden op mijn vraag wat je daar dan wel meer kan mee doen.

Ik vraag mij af hoeveel klanten er spontaan het goedkopere Easy Go Pack aangeboden kregen in plaats van het veel duurdere Easy Guide Pack.
Geen enkele, om de service te behouden van de huidige packs is Guide de enige optie. Dit is met andere woorden kiezen voor zeer sterke prijsverhoging of zich tevreden stellen als tweederangsklant. Niet kiezen, is automatisch de prijsverhoging slikken, en daar rekenen ze op, kiezen is niet echt gemakkelijk toegankelijk gemaakt.
Ha ja je kan die rekening gebruiken om uw kosten betalen natuurlijkhaelewyn schreef: ↑15 november 2023, 21:48 Die laatste zin :
Trut in pakjes.![]()
Hij wist niets te antwoorden op mijn vraag wat je daar dan wel meer kan mee doen.![]()
Op de www staat duidelijk:
Zal ik als houder van een Easy Go Pack op dezelfde manier geholpen worden door de bpost-medewerkers als door de adviseurs van BNP Paribas Fortis?
Het personeel van bpost had de gewoonte om de klanten van bpost bank te bedienen en te adviseren. Ze beschikken dus over de nodige bankexpertise. Uiteraard hebt u ook toegang tot Easy Banking Web, Easy Banking App en het Easy Banking Centre om uw verrichtingen uit te voeren wanneer en waar u maar wilt. Dankzij ons partnership met bpost bank bieden we onze klanten vanaf januari 2024 het grootste kantorennet van het land aan. Zo krijgt u een dienstverlening op basis van persoonlijk contact, zonder afspraak en toegankelijk tijdens ruime openingsuren.
Als ik dat lees zou zie niet in waarom men dan toch het veel duurdere pack voorstelt.
Zal ik als houder van een Easy Go Pack op dezelfde manier geholpen worden door de bpost-medewerkers als door de adviseurs van BNP Paribas Fortis?
Het personeel van bpost had de gewoonte om de klanten van bpost bank te bedienen en te adviseren. Ze beschikken dus over de nodige bankexpertise. Uiteraard hebt u ook toegang tot Easy Banking Web, Easy Banking App en het Easy Banking Centre om uw verrichtingen uit te voeren wanneer en waar u maar wilt. Dankzij ons partnership met bpost bank bieden we onze klanten vanaf januari 2024 het grootste kantorennet van het land aan. Zo krijgt u een dienstverlening op basis van persoonlijk contact, zonder afspraak en toegankelijk tijdens ruime openingsuren.
Als ik dat lees zou zie niet in waarom men dan toch het veel duurdere pack voorstelt.
Het bestaat. Mijn moeder kreeg het voorstel voor een rekening van 2 euro.
Ik heb het veranderd (telefonisch) naar een Hello pack.. en dat hebben ze aanvaard.

Dat van hierboven : Het personeel van bpost ... etc etc
Man, man, man.
Ik heb de indruk dat, hoe ouder ik word, des te meer er bij bedrijven met spek geschoten wordt.
Tegenwoordig schieten ze met hele varkens zelfs.
Je weet wat ze bij BNP gezegd hebben : die kosten verdienen "sommige profielen" vele malen terug

Niet tevreden van Fortis 
Niets belet U om naar een andere bank over te stappen .... Toch
??
Is de sop de kool niet waard

Niets belet U om naar een andere bank over te stappen .... Toch

Is de sop de kool niet waard

Daar moet ik eens over nadenken, Ludo. Want ik was zelf op dat idee nog niet gekomen.
Nu er een bank verdwijnt uit mijn pakket, nl. BPOST bank heb ik er binnenkort misschien toch al een tekort.
Of ik Fortis dan nog wil missen....
Banken zijn zoals het begrafenissen. Er zijn alleen vormen van slecht en de minder slecht.
Nu er een bank verdwijnt uit mijn pakket, nl. BPOST bank heb ik er binnenkort misschien toch al een tekort.

Banken zijn zoals het begrafenissen. Er zijn alleen vormen van slecht en de minder slecht.
Ja heb berekend en gezien mijn "profiel" helaas zit ik een beetje gevangen in dit hogere tarief.
Dit is ongetwijfeld een van de redenen waarom ik binnenkort mijn "profiel" bij BNP zal herzien en elders zal diversifiëren.
Ik ben klant bij Fortis - Dexia - ING - Argenta - KBChaelewyn schreef: ↑17 november 2023, 12:12 Daar moet ik eens over nadenken, Ludo. Want ik was zelf op dat idee nog niet gekomen.
Fortis vindt ik het beste qua online banking en gebruik ik voor alledaags. Op kantoor kom ik omzeggens nooit( 1 x op 5 jaar misschien )
De andere staat alleen geld geparkeerd en gebruik ik omzeggens niet.. ..
Ik vraag me af wat er gaat gebeuren met huidige BNP klanten die geen betaalrekening hebben, maar wel andere producten .Het is goed mogelijk, ik heb een kennis in deze situatie: een beleggingsrekening met effectenportefeuille en een spaarrekening om geld op te nemen of te storten. Ik ben benieuwd of ze naar de bpost-kantoren of de BNP-kantoren wordt doorverwezen als ze haar beleggingen op kantoor zou moeten wijzigen vanaf 2024.
Zijn er Hello klanten die vandaag problemen hadden met Apple pay?
(Hiervoor wou ik geen nieuw onderwerp starten dus hopelijk is het OK dat ik hier de vraag stel)
(Hiervoor wou ik geen nieuw onderwerp starten dus hopelijk is het OK dat ik hier de vraag stel)