Portfolio Performance software
TIP
Portfolio Performance software
Gebruikt er hier iemand Portfolio Performance software (https://www.portfolio-performance.info/en/) voor het opvolgen van alle beleggingen? Ik gebruik het al een hele tijd voor aandelen en etf's. En dat werkt goed. Nu ben ik recent begonnen met obligaties aan te kopen op de secundaire markt. Als ik die zoek in PP met de isin code, dan worden die wel gevonden. Maar er zijn geen historische koersen beschikbaar van die obligaties. Waarschijnlijk is dit op te lossen door een nieuwe data provider toe te voegen. Heeft iemand hetzelfde probleem recent gehad en kunnen oplossen? Op het forum van PP vind ik niet direct iets (maar misschien zoek in gewoon verkeerd daar ).
thx
Wim
thx
Wim
Re: Portfolio Performance software
Niemand? Ik dacht nochtans dat er hier wel wat gebruikers van die software zijn.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik ben gebruiker, maar individuele obligaties (alsook spaarrekeningen en termijnrekeningen) voeg ik niet toe. Indien het je bedoeling is de obligaties tot vervaldatum aan te houden, volstaat het mogelijks om enkel de aankoop en terugbetaling op vervaldatum handmatig in te geven? Of eventueel kun je tussentijdse koersen elk kwartaal handmatig invoeren, mocht je een realistischer beeld willen van kwartaalresultaten.
Het is in principe inderdaad de bedoeling om die obligaties tot vervaldatum bij te houden. Maar als de ECB de rente de volgende jaren terug laat dalen, dan stijgen die obligaties in waarde en is het mogelijk wel interessant om die tussentijds al te verkopen. Daarom dat het gemakkelijk zou zijn om dat te kunnen opvolgen in PP zoals je aandelen opvolgt. Ondertussen heb ik dit wel gevonden (artikel is blijkbaar eergisteren nog aangepast geweest): https://help.portfolio-performance.info ... lio/bonds/