DBI aftrek met IWDA
TIP
Re: DBI aftrek met IWDA
KOSTEN
Instapkosten (max.) 2,12%*
Instapkosten (eff.) -
Uitstapkosten (max.) 0,08%
Uitstapkosten (eff.) -
Jaarlijkse beheerskosten 0,50%
Lopende kosten in % per jaar 0,69% (31/12/2021)
Aankoopkosten is max 2,12% hangt dat af de hoeveelheid die je belegt per storting of is dat percentage onderhandelbaar?
Instapkosten (max.) 2,12%*
Instapkosten (eff.) -
Uitstapkosten (max.) 0,08%
Uitstapkosten (eff.) -
Jaarlijkse beheerskosten 0,50%
Lopende kosten in % per jaar 0,69% (31/12/2021)
Aankoopkosten is max 2,12% hangt dat af de hoeveelheid die je belegt per storting of is dat percentage onderhandelbaar?
Als ik me niet vergis is de behandeling van de dividenden ook alles behalve ideaal door de registratie in België….
Ook bij Belfius :
Candriam Business Equities Global Income volgt Referentie-index (benchmark): MSCI World (Net Return). volgt: Referentie-index (benchmark): MSCI World (Net Return).
Wat betreft Plato: dit kan je best vergelijken met IWDA maandelijks of 3 maandelijks zelf kopen met uw account van de vennootschap, maw je moet een broker hebben een LEI en op de eventuele winst belastingen volgens vennootschapstarief.
DBI winst betaal je geen belastingen: wel meer kosten. Die kosten die je hier aanhaalt zijn niet fix, afhankelijk van welk bedrag je erin steekt of formule (vermogensbeheer fix bedrag en halve kosten).
Candriam Business Equities Global Income volgt Referentie-index (benchmark): MSCI World (Net Return). volgt: Referentie-index (benchmark): MSCI World (Net Return).
Wat betreft Plato: dit kan je best vergelijken met IWDA maandelijks of 3 maandelijks zelf kopen met uw account van de vennootschap, maw je moet een broker hebben een LEI en op de eventuele winst belastingen volgens vennootschapstarief.
DBI winst betaal je geen belastingen: wel meer kosten. Die kosten die je hier aanhaalt zijn niet fix, afhankelijk van welk bedrag je erin steekt of formule (vermogensbeheer fix bedrag en halve kosten).
Dit is volgens mij de niet DBI variant, of vergis ik me? Ik kom op de KBC fondsenzoeker verschillende ISIN codes tegen voor de DBI versie, het lijkt dat er voornamelijk een zeer groot verschil zit op de TER… heeft iemand hier een verklaring voor? Iets voor institutionele, afhankelijk van vermogen of … ?
https://www.kbc.be/corporate/nl/product ... oeker.html
Die informatie vind je in de prospectus bij de aandelenklassen van het compartiment World DBI-RDT op blz 138 en volgende.
Wat een "institutionele" of een "in aanmerkimg komende belegger" is mag je zelf opzoeken.
Wat een "institutionele" of een "in aanmerkimg komende belegger" is mag je zelf opzoeken.
Het lijkt het op het eerste zicht op dat je mits registratie als "in aanmerking komende belegger" via FSMA zou kunnen participeren aan DBI's met zeer realistische TER...
Zal wel niet zo eenvoudig zijn /addertje onder gras zitten
Zal wel niet zo eenvoudig zijn /addertje onder gras zitten