Ervaringen met Bolero
TIP
Re: Ervaringen met Bolero
Het is in dit geval wel hetzelfde; één persoon kan zowel volmachtaccounts hebben als meer dan één "eigen" account. (account: Bolero User-id) Om een tweede account te krijgen moet men zich alleen aanmelden als "nieuwe" klant en de volledige procedure doorlopen.huisjetuintjefiets schreef: ↑19 november 2023, 17:15 Dat is toch niet hetzelfde als volmacht? Bij volmacht log je in met je eigen naam, en kun je transacties doen op de rekening van de volmachtgever. Dat is niet hetzelfde als inloggen met de userId en codes van iemand anders.
Ik zie persoonlijk niet het nut in van meer dan één eigen account te hebben.
De mogelijkheid van een volmachtaccount is voor mij toch één van de belangrijke voordelen van Bolero; bijvoorbeeld MeDirect weigert te werken met volmachtrekeningen.
Een broker betaalt geen kosten zoals jij die betaalt per order.
Hun prijzen zijn afhankelijk of ze liquiditeit toevoegen of weghalen, als ze liquiditeit toevoegen, krijgen ze zelfs geld voor hun transactie.
Het betalingsmodel is veeeeeel complexer voor hun dan gewoon per order...
Kun jij me dan misschien uitleggen hoe de giro het dan wel 3 euro ongeacht de grootte van de order kan doen?Aerolla schreef: ↑20 november 2023, 18:32Een broker betaalt geen kosten zoals jij die betaalt per order.
Hun prijzen zijn afhankelijk of ze liquiditeit toevoegen of weghalen, als ze liquiditeit toevoegen, krijgen ze zelfs geld voor hun transactie.
En andere internet brokers idem voor een zeer klein bedrag ongeacht de grootte van de order.
Er is een 5-tal jaar geleden wat drama geweest omdat sommige brokers betere voorwaarden kregen dan anderen, wat altijd ontkend werd door Nasdaq enzo.
In het geval van IB: schaalgrootte (en ongetwijfeld betere voorwaarden dan een kleine belgische broker)
Maar in het geval van Degiro: veelal verborgen kosten, als je het mij vraagt.
De kosten voor currency's om te zetten zijn zeer hoog, je hoeft ook geen winst maken op elke dienst.
Belgische brokers zijn gewoon zeer duur, de andere zijn niet persé goedkoop...
Er is een marktprobleem, kijk maar eens hoeveel mensen op dit forum een belgische broker willen, zo hou je dit in stand.
In het geval van IB: schaalgrootte (en ongetwijfeld betere voorwaarden dan een kleine belgische broker)
De kosten voor currency's om te zetten zijn zeer hoog, je hoeft ook geen winst maken op elke dienst.
Er is een marktprobleem, kijk maar eens hoeveel mensen op dit forum een belgische broker willen, zo hou je dit in stand.
Ook met wisselen EUR/USD rekenen Belgische banken/brokers vaak te veel, ook voor grotere bedragen. Fortis 1% (boven de 150.000 kun je 0,5% krijgen als je er specifiek om vraagt), Belfius 1,5%, ING 2%. Dat is toch absurd.Aerolla schreef: ↑20 november 2023, 21:14 Er is een 5-tal jaar geleden wat drama geweest omdat sommige brokers betere voorwaarden kregen dan anderen, wat altijd ontkend werd door Nasdaq enzo.
Bij de giro en IG 0,5% ook op kleinere bedragen.
Om nog maar niet te spreken over de lage kosten in de US.
België loopt erg achter op dit gebied, zoals je zegt "Belgen willen vaak een Belgische broker". Waarom? Koudwatervrees? We leven toch in Europa tegenwoordig?
Maar ja, zolang de Belg zo trouw is aan zijn Belgische broker en/of bank, profiteren die er rustig op los.
En dan was er 1 goede Belgische broker (oorspronkelijk het Nederlandse Alex), n.l. Binck..... En dan wordt die verkocht aan Saxo. :-(
Bolero heeft al gestaffelde makelaarskosten 8.b.v. De ordergrootte nl orders tot 2,5k€, van 2,5k€ tot 70k€ en boven 70k€. Boven 70k€ betaal je 0,15% op frankfurth. Je had zelf uw order in kleinere bedragen moeten opsplitsen nl tot 70k was het maximaal 60€ op frankfurth.JOKER247 schreef: ↑20 november 2023, 17:47
Daar heb je helemaal gelijk in huisjetuintjefiets.
Bij mij betrof het Duitse staatsobligaties die nog maar tot 20/10/2024 lopen en via de beurs van Frankfurt gingen.
Ik vond alleen het verschil wel erg groot, zeker voor een nog kortlopende obligatie. Het wordt dan toch een behoorlijk percentage van je winst. Het zou n.m.m. realistischer zijn als Bolero b.v. zijn aankoopprijs staffelde naar gelang de grootte van 1 order, dan wel een max. prijs per order invoerde.
Voor hen is en blijft het qua kosten gewoon 1 order.
Via de commissie van payment for order flow. Zie https://nos.nl/artikel/2386989-beleggin ... -duitslandJOKER247 schreef: ↑20 november 2023, 20:52Kun jij me dan misschien uitleggen hoe de giro het dan wel 3 euro ongeacht de grootte van de order kan doen?Aerolla schreef: ↑20 november 2023, 18:32
Een broker betaalt geen kosten zoals jij die betaalt per order.
En andere internet brokers idem voor een zeer klein bedrag ongeacht de grootte van de order.
In hun kostenlijst staat bij obligaties: 25 euro commissie per schijf van 10.000 euro aan obligatiesTycoon schreef: ↑21 november 2023, 10:58Bolero heeft al gestaffelde makelaarskosten 8.b.v. De ordergrootte nl orders tot 2,5k€, van 2,5k€ tot 70k€ en boven 70k€. Boven 70k€ betaal je 0,15% op frankfurth. Je had zelf uw order in kleinere bedragen moeten opsplitsen nl tot 70k was het maximaal 60€ op frankfurth.JOKER247 schreef: ↑20 november 2023, 17:47
Daar heb je helemaal gelijk in huisjetuintjefiets.
Bij mij betrof het Duitse staatsobligaties die nog maar tot 20/10/2024 lopen en via de beurs van Frankfurt gingen.
Ik vond alleen het verschil wel erg groot, zeker voor een nog kortlopende obligatie. Het wordt dan toch een behoorlijk percentage van je winst. Het zou n.m.m. realistischer zijn als Bolero b.v. zijn aankoopprijs staffelde naar gelang de grootte van 1 order, dan wel een max. prijs per order invoerde.
Voor hen is en blijft het qua kosten gewoon 1 order.
Dat was in 2021, ze hebben benadeelde klanten daarvoor moeten terug betalen en hebben ook een boete gehad daarvoor.Tycoon schreef: ↑21 november 2023, 11:44Via de commissie van payment for order flow. Zie https://nos.nl/artikel/2386989-beleggin ... -duitsland
Voor zover mij bekend werkt het nu beter.
Beursgenoteerde oblgaties vallen daar niet onder, die worden aangerekend zoals aandelen en ETFs.JOKER247 schreef: ↑21 november 2023, 14:28In hun kostenlijst staat bij obligaties: 25 euro commissie per schijf van 10.000 euro aan obligatiesTycoon schreef: ↑21 november 2023, 10:58
Bolero heeft al gestaffelde makelaarskosten 8.b.v. De ordergrootte nl orders tot 2,5k€, van 2,5k€ tot 70k€ en boven 70k€. Boven 70k€ betaal je 0,15% op frankfurth. Je had zelf uw order in kleinere bedragen moeten opsplitsen nl tot 70k was het maximaal 60€ op frankfurth.
Dit staat bij hun tarieven:
Makelaarslonen
Beurzen Tarieven
aandelen, trackers, turbo's, sprinters, ...
Euronext Vanaf
Brussel € 7,5
Parijs
Amsterdam
Dublin
Lissabon
Amerikaanse markten
NYSE - Amex - NASDAQ $ 15
Canada € 15
Europa
Duitsland, Zweden, Zwitserland, UK, Spanje, Denemarken, Italië, Noorwegen, Finland, Oostenrijk, Luxemburg € 15
Obligaties Per schijf van € 10.000
Secundaire markt € 25
Opties Per contract
Euronext (Brussel, Parijs, Amsterdam), Londen,
VS en Eurex € 3 / $ 3 / £ 3
Toepasselijke Belgische en buitenlandse beurstaksen worden apart vermeld op het borderel. Deze taksen zijn steeds aan wijzigingen onderhevig. Het overzicht van deze taksen vindt u hier.
Makelaarslonen
Beurzen Tarieven
aandelen, trackers, turbo's, sprinters, ...
Euronext Vanaf
Brussel € 7,5
Parijs
Amsterdam
Dublin
Lissabon
Amerikaanse markten
NYSE - Amex - NASDAQ $ 15
Canada € 15
Europa
Duitsland, Zweden, Zwitserland, UK, Spanje, Denemarken, Italië, Noorwegen, Finland, Oostenrijk, Luxemburg € 15
Obligaties Per schijf van € 10.000
Secundaire markt € 25
Opties Per contract
Euronext (Brussel, Parijs, Amsterdam), Londen,
VS en Eurex € 3 / $ 3 / £ 3
Toepasselijke Belgische en buitenlandse beurstaksen worden apart vermeld op het borderel. Deze taksen zijn steeds aan wijzigingen onderhevig. Het overzicht van deze taksen vindt u hier.
-
- Verbannen Gebruiker
De boete was opgelegd door de Nederlandse toezichthouder, voor de Duitse overname.
Nu kan de Nederlandse toezichthouder geen boetes meer geven.
Maar het gebeurt nog altijd. Ik ben benieuwd of degene die obligaties gekocht hebben bij de giro hun prijs vergeleken hebben met de beurskoers op dat moment. Het zou interessant zijn te weten of ze de beste prijs krijgen of niet.
Dat is enkel voor niet beursgenoteerde obligaties. Voor beursgenoteerde obligaties op frankfurth staat er in hun tarievenlijst geldig vanaf 1 juli 2023 op blz. 2 - 3:JOKER247 schreef: ↑21 november 2023, 14:28In hun kostenlijst staat bij obligaties: 25 euro commissie per schijf van 10.000 euro aan obligatiesTycoon schreef: ↑21 november 2023, 10:58
Bolero heeft al gestaffelde makelaarskosten 8.b.v. De ordergrootte nl orders tot 2,5k€, van 2,5k€ tot 70k€ en boven 70k€. Boven 70k€ betaal je 0,15% op frankfurth. Je had zelf uw order in kleinere bedragen moeten opsplitsen nl tot 70k was het maximaal 60€ op frankfurth.
Makelaarslonen
AANDELEN, ETF'S (EXCL. BOLERO ETF PLAYLIST), WARRANTS, TURBO’S,
SPRINTERS, BEURSGENOTEERDE OBLIGATIES EN FONDSEN, ...
T.e.m € 2.500 - € 2.500,01 t.e.m € 70.000 - Boven € 70.000
Duitsland € 15 - € 30 / € 10.000 (max. € 60) - 0,15%
NIET-BEURSGENOTEERDE OBLIGATIES
Primaire Markt Uitgifteprijs
Secundaire Markt € 25 / € 10.00
-
- Verbannen Gebruiker
Ik vind het in elk geval geruststellend dat ik mijn order bij Bolero perfect op de beurs van Frankfurt kan volgen. Na enkele sekonden zie ik het daar verschijnen (koers tussen bid en offer). Verander ik mijn koers, dan zie ik dat ook. Wordt het uitgevoerd, zie ik het ook.huisjetuintjefiets schreef: ↑21 november 2023, 15:14De boete was opgelegd door de Nederlandse toezichthouder, voor de Duitse overname.
Nu kan de Nederlandse toezichthouder geen boetes meer geven.
Maar het gebeurt nog altijd. Ik ben benieuwd of degene die obligaties gekocht hebben bij de giro hun prijs vergeleken hebben met de beurskoers op dat moment. Het zou interessant zijn te weten of ze de beste prijs krijgen of niet.