Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
zoek het allemaal niet te ver gasten
blijf in eigen land met pareltjes als
Barco, D'Ieteren, UCB, Melexis,...
verdubbelen tegen eind volgend jaar
;-)
blijf in eigen land met pareltjes als
Barco, D'Ieteren, UCB, Melexis,...
verdubbelen tegen eind volgend jaar
;-)
Geen bronheffing toch in UK?
Portefeuille:
EBR: AED - ABI - GBLB - BEKB - TINC - EVS - DIE
AMS: NN - UNA
NYSE: ASG - JNJ - USB - CNI- BABA - O - V - GDV-H
EPA: SAN - TTE
LON: BNKR - CTY - CSN - TRY
BME: IBE
NASDAQ: TROW
TSE: BIPC
STO: CAST - XACTHDIV
XOSL:EQNR
EBR: AED - ABI - GBLB - BEKB - TINC - EVS - DIE
AMS: NN - UNA
NYSE: ASG - JNJ - USB - CNI- BABA - O - V - GDV-H
EPA: SAN - TTE
LON: BNKR - CTY - CSN - TRY
BME: IBE
NASDAQ: TROW
TSE: BIPC
STO: CAST - XACTHDIV
XOSL:EQNR
In de UK is de bronheffing 10%, maar deze is reeds verrekend in het aangekondigde dividend. Als een Brits bedrijf een dividend voorstelt van 90 pence, is dat eigenlijk 100 pence. Je krijgt dus de volledige 90 pence.
Argument is sowieso erg zwak want voor elk buitenlands bedrijf betaal je dubbel belastingen. De meeste (bijna alle) interessante bedrijven zijn buitenlands. De belasting in de UK is dan nog eens de laagste van al (meestal 15% met belastingsverdrag en zelfs 26% voor Duitse aandelen).
Argument is sowieso erg zwak want voor elk buitenlands bedrijf betaal je dubbel belastingen. De meeste (bijna alle) interessante bedrijven zijn buitenlands. De belasting in de UK is dan nog eens de laagste van al (meestal 15% met belastingsverdrag en zelfs 26% voor Duitse aandelen).
Nope.
https://www.mijnkapitaal.be/beleggingen ... tgeklaard/
Het dividend wat wij krijgen is gewoonlijk netto, omdat ze bruto niet aangeven als dividend.
Het enige wat wij dus betalen op de uitkering is 30%. Ze noteren daar dividend als netto en niet bruto zoals vele anderen doen.
Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Bedrijven uit de uk/beleggers in uk aandelen betalen geen roerende voorheffing/bronbelasting op dividenden.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik heb nogal wat Britse aandelen in port en heb nog nooit bronbelasting moeten betalen.
Ik ook niet.
Groeten Bas.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Buiten de 20% bronbelasting, 10% na DBV op dividenden van UK REITs, zie https://taxsummaries.pwc.com/united-kin ... ding-taxes
An exception is in respect of PIDs paid by UK REITs, which are subject to WHT at 20% (albeit the recipient may be entitled to reclaim some or all of the WHT under the terms of any applicable DTT). Therefore, dividends (other than PIDs) are always paid gross.
https://www.nu.nl/economie/6290662/inva ... rming.htmlManeblusser schreef: ↑15 november 2023, 00:02En ja hoor, zei je in het door jezelf geciteerde bericht van maandag ook niet dat Delivery Hero als één van de eersten de boeken zou toedoen, terwijl zij vandaag ook +10 procent gaan na een verhoging van de jaarprognose?
EU invallen bij twee maaltijdbezorgers. Delivery Hero heeft bevestigd dat ze inspecteurs over de vloer kregen. Tweede bedrijf mogelijk Glovo, de recente overname van DH, maar nog niet bevestigd. Had ik niet nog maar net geargumenteerd dat daar boekhoudkundig iets niet helemaal koosjer leek te zijn? De EU denkt dat alleszins ook, zo blijkt.
JET heeft overigens €6 mio nabetaling van Prosus gekregen. Alle beetjes helpen.
Die nabetaling is toch echt peanuts, bedrag kon oplopen tot 300 miljoen euro bij goede prestaties dan valt 6 miljoen toch zwaar tegen?
Ik vind Jet wel ondergewaardeerd tegenover de anderen in de sector maar twijfel of de sector wel echt goed rendabel kan gemaakt worden. Worden al jaren mooie beloftes gedaan maar vele ervan worden nooit gehaald.
Ik vind Jet wel ondergewaardeerd tegenover de anderen in de sector maar twijfel of de sector wel echt goed rendabel kan gemaakt worden. Worden al jaren mooie beloftes gedaan maar vele ervan worden nooit gehaald.
Geen spek voor mijn bek, alvast.simonvb schreef: ↑22 november 2023, 08:55 Die nabetaling is toch echt peanuts, bedrag kon oplopen tot 300 miljoen euro bij goede prestaties dan valt 6 miljoen toch zwaar tegen?
Sector is gewoon slecht met allerlei problemen en cours de route.
Dat JET dan de beste zou zijn, is voor mij niet 100% relevant.
De waardecreatie op lange termijn is er gewoon niet voor mij.
Bij de halfjaarcijfers liet JET weten op €5 miljoen te rekenen. Dat ze er nu €6mio krijgen is een win in mijn ogen. Dat is bovenop de 1,5 miljard die Prosus reeds betaalde. CEO liet in een interview vallen dat als ze dat belang in iFood vandaag zouden verkopen, ze er waarschijnlijk maar 300 miljoen voor hadden gekregen.simonvb schreef: ↑22 november 2023, 08:55 Die nabetaling is toch echt peanuts, bedrag kon oplopen tot 300 miljoen euro bij goede prestaties dan valt 6 miljoen toch zwaar tegen?
JET is in de meeste Europese markten al lang winstgevend. Rendabiliteit is geen vraag, het is al realiteit. En ze zijn dan nog eens het meest winstgevend van de concurrentie én breken de wet rond tewerkstelling niet consequent.
@MVT: de investment case voor JET is niet waardecreatie op lange termijn, maar zware onderwaardering van de huidige waarde. Een verkoop van GrubHub maakt JET in één klap winstgevend op groepsniveau, haalt 50% van de stock based compensation uit het bedrijf én brengt (waarschijnlijk) nog een aardige duit op. De verhouding met de eigen market cap is daar vooral belangrijk. Met een cost basis van €12,15 heb ik uitzicht op een return van minstens 100%. Tijd zal uitwijzen of mijn analyse correct was.
(Edit: exit Payton @ €7,25 tov €7,15. Orderboek is veel te negatief om nog op een eindejaarsrally mee te liften)
Ik moet mezelf corrigeren, maar de transactiekosten zijn verlaagd bij Lynx (ofwel vergiste ik me destijds)
Het is nu 15 CHF, wat duur is (ongeveer 15,5€), maar ik had in mijn hoofd dat het bij het schrijven tegen de 100€ was...
Waardoor Zwitserse aandelen nu wel betaalbaar zijn.
Ondertussen enkele maanden + een investor day later & we staan zo'n 70% hoger.Umi schreef: ↑19 september 2023, 21:44 Ondertussen is het mes nog verder gevallen. De markt gelooft het MGMT in de verste versten niet (25à33% groei & +65%Ebitda-marge).
....
Soit 8 november is het investor day. Ik verwacht niet dat het MGMT hun LT doelstellingen zal wijzigingen, gezien ze bij H1 cijfers nog steeds op hun LT doelstellingen hamerden.
LT doelstellingen zijn ongewijzigd gebleven & er is een mooie deal met Klarna.
Analisten maken zich wel compleet belachelijk met hun koersdoelen...
Mooi potje koers/sentiment achterna lopen.
Voorlopig slechts een beperkt deel van de positie verkocht rond 1050. Al kriebelt het momenteel toch weer.