Albert heijn
Re: Albert heijn
Door de prijs in koeien van letters te schrijven, zelfs al is die prijs rotslecht, geeft men de indruk dat het goedkoop is.
Onlangs ook gezien in JUMBO : peren aan 2.25 euro per kg. Niets goedkoop aan.
Maar in grote letters geeft het de indruk dat het een koopje is.
Onlangs ook gezien in JUMBO : peren aan 2.25 euro per kg. Niets goedkoop aan.
Maar in grote letters geeft het de indruk dat het een koopje is.
De indexering is wel bruto, dus in de praktijk is er maar 1 winnaar bij die index en dat is de staat doordat de belastingen op arbeid steeds hoger worden.KV schreef: ↑9 november 2023, 20:16Hopelijk werk je of ben je ergens tewerkgesteld ?banker1234 schreef: ↑9 november 2023, 10:58 De meeste produkten zijn inderdaad goedkoper bij AH in NL, maar dit is niet de schuld van AH, wel van de automatische loonindexering in Belgie en de daardoor hogere loonkosten. Die worden uiteraard doorberekend aan de klant. Dus bedank de vakbonden en de politiek voor de hogere prijzen.
Zoja , ooit al aan gedacht om voor te stellen aan uw werkgever de automatische indexering van uw loon niet te laten toepassen op uw loon ? Het zou uw werkgever en de economie enorm helpen om jou ideaalbeeld te verwezenlijken.
Persoonlijk heb ik het er wel lastig mee , degenen die graag kritiek geven op die loonindexering blijven er doodleuk van meegenieten, Tot hiertoe ben ik nog geen criticus tegengekomen met intenties er afstand van te doen voor zijn persoonlijke situatie
Jij als werknemer houdt er vrijwel niets aan over.
De loonindex is een maat voor niks, want je vergeet blijkbaar ook dat de overheid ZELF ook meteen alle belastingen indexeert aan hetzelfde getal, dus netto verlies je aan elke indexing.
Ook verzekeringen vinden het leuk die index toe te passen op je rekening.
De werknemer wordt gewoon bedrogen door de index-fabel. Maar het bekt wel leuk voor de politiekers en vakbonden!
Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
-
- Newbie
- Contacteer:
Beetje domme reaktie op basis van "denken", of wat ervoor moet doorgaan, en niet op feiten. Helaas het euvel van deze tijd.KV schreef: ↑9 november 2023, 20:16Hopelijk werk je of ben je ergens tewerkgesteld ?banker1234 schreef: ↑9 november 2023, 10:58 De meeste produkten zijn inderdaad goedkoper bij AH in NL, maar dit is niet de schuld van AH, wel van de automatische loonindexering in Belgie en de daardoor hogere loonkosten. Die worden uiteraard doorberekend aan de klant. Dus bedank de vakbonden en de politiek voor de hogere prijzen.
Zoja , ooit al aan gedacht om voor te stellen aan uw werkgever de automatische indexering van uw loon niet te laten toepassen op uw loon ? Het zou uw werkgever en de economie enorm helpen om jou ideaalbeeld te verwezenlijken.
Persoonlijk heb ik het er wel lastig mee , degenen die graag kritiek geven op die loonindexering blijven er doodleuk van meegenieten, Tot hiertoe ben ik nog geen criticus tegengekomen met intenties er afstand van te doen voor zijn persoonlijke situatie
Kijk eens naar de buurlanden. Geen automatische indexering. Lagere staatsschuld, lager begrotingstekort, lagere belastingen, beter draaiende economie. Uiteindelijk beter voor werkgevers en werknemers. Maar dit zal waarschijnlijk te moeilijk voor je zijn om te begrijpen.
-
- Full Member
- Contacteer:
Er zijn maar een paar landen in de hele wereld waar er een automatische loonindexering is ... als ik je redenering doortrek zouden in alle andere landen dus een lagere staatsschuld, lager begrotingstekort, lagere belastingen en een beter draaiende economie zijn ... in al die landen zou het dus voor werkgevers en werknemers beter zijn.banker1234 schreef: ↑13 november 2023, 22:24Beetje domme reaktie op basis van "denken", of wat ervoor moet doorgaan, en niet op feiten. Helaas het euvel van deze tijd.KV schreef: ↑9 november 2023, 20:16 Hopelijk werk je of ben je ergens tewerkgesteld ?
Kijk eens naar de buurlanden. Geen automatische indexering. Lagere staatsschuld, lager begrotingstekort, lagere belastingen, beter draaiende economie. Uiteindelijk beter voor werkgevers en werknemers. Maar dit zal waarschijnlijk te moeilijk voor je zijn om te begrijpen.
Het hele "Belgische" probleem is dus terug te brengen naar de automatische loonindexering, dat niemand dat eerder heeft gemerkt zeg. Uiteraard is het moeilijk om te begrijpen want je bent de eerste die ons daar attent op maakt. De nobelprijs voor economie lacht je al toe, boek alvast je reis maar naar het hoge Noorden en doe een warme jas mee, het kan daar koud zijn in deze tijd van het jaar.
Goed lezen AUB , helaas euvel van deze tijd.banker1234 schreef: ↑13 november 2023, 22:24Beetje domme reaktie op basis van "denken", of wat ervoor moet doorgaan, en niet op feiten. Helaas het euvel van deze tijd.KV schreef: ↑9 november 2023, 20:16
Hopelijk werk je of ben je ergens tewerkgesteld ?
De vraag was .... :
Of je er zelf al eens aan gedacht hebt , om de indexering aan je te laten voorbij gaat, le loon (je loon kan perfect aangepast worden via addemdum aan contrat)/ of je tarieven (indien je zelfstandig werkt.banker1234 schreef: ↑13 november 2023, 22:24 quote=KV post_id=597320 time=1699557403 user_id=9067]
Hopelijk werk je of ben je ergens tewerkgesteld ?
Je zal merken dat je zeer positief bijdraagt tot een stabielere economie.
OK, dus de AH doet tegenwoordig duidelijk niet meer aan "Hollandse prijzen" of in ieder geval niet meer aan zijn eigen Hollandse prijzen. QED.
Maar het is altijd een raar verhaal gebleven. De AH werd (wordt ?) hierin België nog steeds gezien als een ultragoedkope winkel. Waar de AH komt, moet de Colruyt zijn prijzen aanpassen.
En dát is een probleem !
De AH is namelijk een premium supermarkt, zoals Delhaize in België ooit bedoeld was. Ga maar eens bij een Nederlandse Albert Heijn XL kijken.
Dus die premium supermarkt komt naar vlaanderen... en is aldaar ineens de goedkoopste !
Jawel, dan is er in vlaanderen toch echt wel een prijzenprobleem.
En dat niet alleen.
Toen kwam de Jumbo.
En die heeft Jumbo's Zeven Zekerheden. En die houdt zich daar ook aan.
Derde in de rij, terwijl er nog kassa's kunnen worden geopend ? Dan is je kar gratis. Ik heb het zelf al meegemaakt. (Update: het is nu de vierde wachtende)
Product gevonden met de houdbaarheidsdatum van vandaag ? Dan krijg je het product gratis (maar dan wel met een latere THT-datum).
Als zo iets fout gaat, dan grijpen de Zeven Zekerheden in. Zo had ik onlangs in Zeeland een product - schenkstroop - dat bij thuiskomst zeer ruim over tijd was. Vautje van de vakkenvullerstudent waarschijnlijk. Drie dagen later toevallig weer terug. "Wilt u uw geld terug of een nieuwe schenkstroop ?"
"Ik wil mijn geld terug EN een nieuwe schenkstroop. " Aldus geschiedde. (Ik vraag me nog steeds af of dat er eentje van "Proberen gaat ook. Klant is Belg." was)
Zie hier Jumbo's Zeven Zekerheden.
En zie hier de Zeven Zekerheden voor de vlaamse sukkels.
Zelfde geblaat. Maar bij de Nederlanders volgt er een consequentie als Jumbo toch niet kan leveren. (gratis kar, gratis product...). Dat stukje is bij de Belgische site verschwunden.
Dus ja: de Belg wordt op zijn kop gekakt. En daar heeft de loonindex nu even helemaal niets mee te maken.
Maar het is altijd een raar verhaal gebleven. De AH werd (wordt ?) hierin België nog steeds gezien als een ultragoedkope winkel. Waar de AH komt, moet de Colruyt zijn prijzen aanpassen.
En dát is een probleem !
De AH is namelijk een premium supermarkt, zoals Delhaize in België ooit bedoeld was. Ga maar eens bij een Nederlandse Albert Heijn XL kijken.
Dus die premium supermarkt komt naar vlaanderen... en is aldaar ineens de goedkoopste !
Jawel, dan is er in vlaanderen toch echt wel een prijzenprobleem.
En dat niet alleen.
Toen kwam de Jumbo.
En die heeft Jumbo's Zeven Zekerheden. En die houdt zich daar ook aan.
Derde in de rij, terwijl er nog kassa's kunnen worden geopend ? Dan is je kar gratis. Ik heb het zelf al meegemaakt. (Update: het is nu de vierde wachtende)
Product gevonden met de houdbaarheidsdatum van vandaag ? Dan krijg je het product gratis (maar dan wel met een latere THT-datum).
Als zo iets fout gaat, dan grijpen de Zeven Zekerheden in. Zo had ik onlangs in Zeeland een product - schenkstroop - dat bij thuiskomst zeer ruim over tijd was. Vautje van de vakkenvullerstudent waarschijnlijk. Drie dagen later toevallig weer terug. "Wilt u uw geld terug of een nieuwe schenkstroop ?"
"Ik wil mijn geld terug EN een nieuwe schenkstroop. " Aldus geschiedde. (Ik vraag me nog steeds af of dat er eentje van "Proberen gaat ook. Klant is Belg." was)
Zie hier Jumbo's Zeven Zekerheden.
En zie hier de Zeven Zekerheden voor de vlaamse sukkels.
Zelfde geblaat. Maar bij de Nederlanders volgt er een consequentie als Jumbo toch niet kan leveren. (gratis kar, gratis product...). Dat stukje is bij de Belgische site verschwunden.
Dus ja: de Belg wordt op zijn kop gekakt. En daar heeft de loonindex nu even helemaal niets mee te maken.
Nederlandse scholieren werken vaak meermaals per week, enkele uurtjes, in de supermarkt. Vaak aan nog geen 4 euro per uur.* Met personeel als grote kostenpost maakt dat natuurlijk een flink verschil in potentiële verkoopprijzen.
Een grotere ééntalige markt, qua inwoners bijna 3 keer Vlaanderen, betekent lagere inkoopprijzen.
Minder supermarkten én (niet zwaar overbetaalde) zondagsopeningen betekenen lagere netwerkkosten, o.a. door efficiënter infrastructuurgebruik. Ook minder en kleinere parkings wegens frequent gebruik van de fiets.
Lagere belastingen betekent eveneens lagere potentiële verkoopprijzen.
* Ze vinden het allemaal prima, al was het maar omdat ze een aardige stuiver verdienen, leren werken, en op 20 jaar al afdelingsverantwoordelijke zijn met een dozijn werknemers onder hen.
Zwaar overbetaalde zondagsopeningen ? Ik weiger principieel om op zondag boodschappen te doen. Iedereen heeft recht op zondagsrust . Zeker in een niet essentiele sector.
-
- Full Member
- Contacteer:
De sector is essentieel, de zondagsopening niet ... als jij op zondag plots behoefte voelt om een Macha theetje te drinken en je hebt die niet meer in huis dan is dit geen essentieel probleem, je zal het wel kunnen uitstellen tot maandag ... maar dat wist je natuurlijk ook wel maar een reactie geven puur om "Brembos en andere niet-gelijkgezinden met jouw visie" een beetje te jennen is je uiteraard niet vreemd.
De voedingssector is dus geen sector die essentieel op zondag open moet zijn. Niet voor mijn macha theetje, maar dan ook niet voor brood, koffiekoeken of toespijs, veronderstel ik.
En hoe zit het met horeca, is dat een sector die essentieel open moet zijn op een zondag? Mag ik daar op zondag een macha theetje, een koffietje of pintje bier gaan drinken?
En hoe zit het met horeca, is dat een sector die essentieel open moet zijn op een zondag? Mag ik daar op zondag een macha theetje, een koffietje of pintje bier gaan drinken?
Die zondagopeningen zijn niet overbetaald.
Deze staan in contract van de werknemer en zijn niet betaald aan 300%.
Deze staan in contract van de werknemer en zijn niet betaald aan 300%.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Iedereen heeft recht op rust, waarom dat perse op zondag zou moeten is mij volledig vreemd.
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Zondag is de dag des heren en dan moeten er voor mij geen winkels open zijn. Dit bevordert alleen maar de overconsumptie.
Jij vergeet één detail: wij willen een "Toeristenmaatschappij" zijn. Elke stad, dorp, gehucht heeft wel een toeristische attractie, dus moeten "wij" open zijn om deze te ontvangen. Snappie?Henkie1984 schreef: ↑22 november 2023, 18:28 Iedereen heeft recht op rust, waarom dat perse op zondag zou moeten is mij volledig vreemd.