VISA bij argenta - gratis geldopname of toch niet?
VISA bij argenta - gratis geldopname of toch niet?
Ik heb al jaren een VISA kaart bij argenta en ik weet dat in het verleden geldopnames in het binnenland gratis waren.
Nu zijn ze stilaan aan het overschakelen naar mastercard waarbij geldopnames betalend zijn.
Weet iemand of het nog steeds gratis is voor VISA of komen er nu ook al kosten bij kijken?
Bedankt
Fabian
Nu zijn ze stilaan aan het overschakelen naar mastercard waarbij geldopnames betalend zijn.
Weet iemand of het nog steeds gratis is voor VISA of komen er nu ook al kosten bij kijken?
Bedankt
Fabian
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: VISA bij argenta - gratis geldopname of toch niet?
Betalen is gratis, geld cash afhalen is betalend.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
jammer dat het nu overal betalend is, ook voor de oude visa kaarten bij argenta, want de bijkomende kosten lijken me toch wel echt afzetterij: 1% op het opgenomen bedrag met een minimum van van 2,5€.
Is al een tidje verandert, maar dat hebben ze in alle stilte gedaan.
Argenta krijgt hoe langer hoe meer de kuren van een grootbank.
met onze kredietkaart kosten calculator kan je berekenen hoeveel het kost om je kaart te gebruiken
https://www.spaargids.be/sparen/krediet ... lator.html
https://www.spaargids.be/sparen/krediet ... lator.html
Ik vind toch wel dat er hier een aantal aan het overdrijven zijn. Argenta biedt deze kaart nog gratis aan en voor geld afhalen zijn ze nog bij de goedkoopste op de markt.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Het blijft idd de goedkoopste, maar ben wel teleurgesteld in het feit dat ze dit tarief hebben ingevoerd zonder communicatie!Vaganzza schreef: Ik vind toch wel dat er hier een aantal aan het overdrijven zijn. Argenta biedt deze kaart nog gratis aan en voor geld afhalen zijn ze nog bij de goedkoopste op de markt.
Althans op spaargids stond het hier reeds maanden voordien dat Argenta 1% kosten zou gaan aanrekenen bij binnenlandse geldafhalingen.geengeld schreef:Het blijft idd de goedkoopste, maar ben wel teleurgesteld in het feit dat ze dit tarief hebben ingevoerd zonder communicatie!Vaganzza schreef: Ik vind toch wel dat er hier een aantal aan het overdrijven zijn. Argenta biedt deze kaart nog gratis aan en voor geld afhalen zijn ze nog bij de goedkoopste op de markt.
Naar de oorzaak kan men raden : maar ik heb zo de indruk dat vele spaargidsers gebruik begonnen te maken van die gratis lening van 2500 euro per maand, en dat Argenta dat ook wel begon te voelen. Argenta zal het hier ook wel op spaargids meegelezen hebben zeker ?
Dat doen ze zeker. Ik gaf laatst nog een opmerking over een min-punt en zei er om te lachen bij dat dit kennelijk nog bij andere mensen wrevel opwekt. Zegt mijn kantoordirecteur al lachend terug dat die andere kritieken toch niet van "spaargids" kwamen. Ging over hun internetbankieren.paul schreef:Althans op spaargids stond het hier reeds maanden voordien dat Argenta 1% kosten zou gaan aanrekenen bij binnenlandse geldafhalingen.geengeld schreef:
Het blijft idd de goedkoopste, maar ben wel teleurgesteld in het feit dat ze dit tarief hebben ingevoerd zonder communicatie!
Naar de oorzaak kan men raden : maar ik heb zo de indruk dat vele spaargidsers gebruik begonnen te maken van die gratis lening van 2500 euro per maand, en dat Argenta dat ook wel begon te voelen. Argenta zal het hier ook wel op spaargids meegelezen hebben zeker ?
De kritiek op hun kosten is hier inderdaad serieus overdreven. Als je de kaart gebruikt voor wat ze dient, blijft ze gratis.
Wil je natuurlijk weer speciale constructies maken om de bank eigenlijk op te lichten, toch normaal dat ze dat niet gaan belonen.
Wil je geld uit de muur halen, gebruik dan je bankkaart.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Wanneer mensen gewend zijn om iets gratis te gebruiken en plots moeten ze ervoor betalen dan is het normaal dat ze teleurgesteld zijn. Echter, wanneer mensen een gratis systeem uitbuiten om op het einde van het jaar een paar euro's meer op hun spaarrekening te hebben dan is het ook perfect normaal dat een bank geld begint aan te rekenen en hebben die mensen die het systeem uitbuitten geen recht van klagen.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Volgens mij is er geen enkele bank waar men gratis cash uit de muur kan trekken met een kredietkaart.
Ik dacht hetzelfde, maar er kan natuurlijk altijd een uitzondering op de regel zijn, maar dan zijn er misschien weer andere verborgen minpuntjes.jawadde001 schreef: Volgens mij is er geen enkele bank waar men gratis cash uit de muur kan trekken met een kredietkaart.
Zoals Wook hierboven al aangaf, als je een sysyteem wil uitbuiten moet je achteraf niet klagen. Wel spijtig natuurlijk voor diegene die het wel enkel voor echte redenen zouden gebruiken, maar that's life, enkele verpesten het altijd voor de rest.
Geld verdienen doe je door te werken.
Zij hebben dat vermeld op het rekeninguittreksel.
Het was ook te lezen op de nieuwsberichten op de website
Betalingen buiten de eurozone zijn ook met extra kosten
Het was ook te lezen op de nieuwsberichten op de website
Betalingen buiten de eurozone zijn ook met extra kosten
-
- Newbie
- Contacteer:
Dit hebben ze niet in alle stilte gedaan!geengeld schreef: Is al een tidje verandert, maar dat hebben ze in alle stilte gedaan.
Ik heb dit gelezen op mijn rekeninguittreksel en tevens op het internetbankieren.
Maar vele mensen vinden het niet de moeite om de info die hen aangereikt wordt te lezen. Men doet dit pas als het in hun nadeel uit komt en dan pas reageert men.
Ik neem altijd de tijd om eventuele info te lezen. Niet enkel om te zien wat er eventueel van kosten verandert, maar ook om te weten welke opportuniteiten er zijn, zowel bij Argenta als bij andere banken.
Enkele minuten tijd nemen kan soms jaarlijks 10-tallen euro's opleveren qua kostenbesparingen en enkele 100-den euro's qua rendementen!
-
- Newbie
- Contacteer:
De kosten voor afhalingen bij andere banken liggen tussen 1% en 3,5%!fabiand schreef: jammer dat het nu overal betalend is, ook voor de oude visa kaarten bij argenta, want de bijkomende kosten lijken me toch wel echt afzetterij: 1% op het opgenomen bedrag met een minimum van van 2,5€.
ik ben dit ook gaan controleren toen Argenta aankondigde dit in te voeren.
Dus met hun 1% zijn ze mee de goedkoopste!