Albert heijn
Re: Albert heijn
- zondag was de dag des heren
- heeft 0,0 met overconsumptie te maken
- niet alle Belgen denken en leven zoals Brembos ( wrs staat hij quasi alleen met zijn meningen)
- mijn geheugen gaat terug tot beginjaren '70. Toen waren bakkers, beenhouwers, kruideniers en zelfs meubelwinkels al open op zondag.
- tijdens mijn loopbaan heb ik altijd gewerkt op zondagen. Op sommige feestdagen ook. Dat waren de belangrijkste dagen qua verkoop.
Ik geloof niet dat de kleinhandelszaken die jij benoemt, op een zondag open waren. Een bakker misschien; toen werden er nog echte broodjes gebakken. Maar zeker geen beenhouwer of kruidenier. Meubelzaken durf ik ook aan twijfelen.pukkie007 schreef: ↑22 november 2023, 22:22- zondag was de dag des heren
- niet alle Belgen denken en leven zoals Brembos ( wrs staat hij quasi alleen met zijn meningen)
- mijn geheugen gaat terug tot beginjaren '70. Toen waren bakkers, beenhouwers, kruideniers en zelfs meubelwinkels al open op zondag.
- tijdens mijn loopbaan heb ik altijd gewerkt op zondagen. Op sommige feestdagen ook. Dat waren de belangrijkste dagen qua verkoop.
Toch wel. Meestal enkel de voormiddag, tot een uur of 12-13.Sammy2 schreef: ↑22 november 2023, 22:26Ik geloof niet dat de kleinhandelszaken die jij benoemt, op een zondag open waren. Een bakker misschien; toen werden er nog echte broodjes gebakken. Maar zeker geen beenhouwer of kruidenier. Meubelzaken durf ik ook aan twijfelen.pukkie007 schreef: ↑22 november 2023, 22:22 - zondag was de dag des heren
Het kan uiteraard dat in sommige streken de winkels wel de ganse zondag gesloten waren.
Van meubelzaken ben ik niet zeker, ik kwam/kom daar dan ook zelden (en al zeker niet in de jaren '70). Maar volgens mij waren die op zondag open. Ze waren dan wel op maandag gesloten.
Zondag is samen met dinsdag mijn vaste dag dat ik 0,00 euro probeer uit te geven.
-
- Full Member
- Contacteer:
Tenzij je denkt dat ik een tweede account van Brembos ben maar ik kan me in veel van zijn ideeën vinden hoor !pukkie007 schreef: ↑22 november 2023, 22:22 - niet alle Belgen denken en leven zoals Brembos ( wrs staat hij quasi alleen met zijn meningen)
Uw geheugen laat u voor een deel in de steek vrees ik, de jaren '70-'80 was er nagenoeg niks open, ja, de bakker in de voormiddag ... en ja de meubelwinkel omdat dit voor veel mensen een toeristische bestemming was en is ... maar daarnaast
En je mag jouw loopbaan niet spiegelen aan de maatschappij, in jouw sector wel omdat de mensen tijdens de week moe(s)ten werken maar als iedereen op gelijk welke dag van de week beschikbaar moet zijn om te werken dan zal het weekend ook niet meer de belangrijkste dag qua verkoop zijn.
De joden hebben ook hun sabbat waarin het openbare leven stil valt, de moslimwereld staat ook op een laag pitje in de ramadan, waarom zouden wij geen wekelijkse dag "van rust" mogen hebben ... we zijn nu een opgejaagde bende ratten !
You must be joking!Abatoetnie schreef: ↑23 november 2023, 10:53 Tenzij je denkt dat ik een tweede account van Brembos ben maar ik kan me in veel van zijn ideeën vinden hoor !
Maar het verklaart in ieder geval heel veel ...
@Abatoetnie: Ik schrijf gewoon neer wat ik weet. Nergens gaat het over een verplichting of een vergelijking.
Sommigen denken blijkbaar dat de zondagopening dateert uit de jaren '90. Ondertussen zijn er heel wat mensen die hun vaste, vrije dag in de week hebben, een bewuste keuze trouwens. Een rustige wandeling op een zondagvoormiddag kan haast niet meer, op donderdag loop je uren alleen door de bossen en velden ...
Het lijkt allemaal off-topic maar dankzij de zondagopening is dit het niet.
Sommigen denken blijkbaar dat de zondagopening dateert uit de jaren '90. Ondertussen zijn er heel wat mensen die hun vaste, vrije dag in de week hebben, een bewuste keuze trouwens. Een rustige wandeling op een zondagvoormiddag kan haast niet meer, op donderdag loop je uren alleen door de bossen en velden ...
Het lijkt allemaal off-topic maar dankzij de zondagopening is dit het niet.
-
- Full Member
- Contacteer:
Dat het op donderdag rustiger is zal wel zijn en eenmaal je er op ingesteld bent zal het ook wel zijn voordelen hebben maar ook heel veel nadelen, je zal bv. maar een recreatieve sporter zijn die op zondag zijn wedstrijden heeft, bye bye sport door wellicht een "verplichting" van de werkgever want in "bewuste keuzes" door de werknemer geloof ik in vele gevallen niet.
Over sporten gesproken, Abatoetnie: Op 18-jarige leeftijd moest ik kiezen, sporten op zondag en mss doorgroeien tot nationaal niveau, of werken en op dat moment meer verdienen. Allicht maakte ik toen de juiste keuze. Maar als ik nu als 18-jarige zou moeten kiezen, dan koos ik voor de sport. De tijdsgeest durft als eens veranderen en bij zulke keuzes verlies je altijd. Je kan niet alles hebben, die ambitie heb je ook beter niet.
Je moet voor je passie kiezen en niet voor het geld.
-
- Full Member
- Contacteer:
Het is misschien cliché en niet altijd realistisch maar je kan proberen een job te zoeken waar je je passie en je beroep kan combineren. In heel veel (niet-betaalde) sporten zijn de nationale toppers eenvoudige "werk"mensen die na hun werkuren vlug vlug naar de training spurten. Of het ideaal is is een andere vraag.
-
- Full Member
- Contacteer:
-
- Hero Member
- Contacteer:
Straffer nog, zelf ik ben het eens ...
Maar het is dan ook een van de enige keren dat ik meen dat Brembos iets serieus zegt en geen rolletje speelt.
Ik heb gelukkig ook mijn passie voor de sport kunnen combineren met mijn werk, en ook nog in beiden bereikt wat ik wilde.