Regels dividend op Amerikaanse aandelen
TIP
Regels dividend op Amerikaanse aandelen
Binnenkort is de ex-coupon datum voor het aandeel van the coca cola comp. Dit is een Amerikaans dividend.
Het is voor mij heel nieuw om een heel klein deeltje buiten-europese aandelen te bezitten. Blijkbaar is de werking van de RV anders? Moet ik een W-8BEN-formulier invullen?
Het gaat om een klein bedrag en veel verschil zal het niet maken maar wil daarmee ook in orde zijn.
Zo ga, iemand een idee hoe dat werkt bij Keytrade waar het aandeel in een effectenrekening zit.
Ik vermoed ook dat de RV -in tegenstelling tot Belgische aandelen- niet voor een stukje via personenbelasting kan worden teruggevorderd?
Blijf voor de aandelen in effectenrekening bij Keytrade wat op mijn hoger zitten. Geen goede communicatie gekregen over eventuele beursexit Exmar, geen info over Colruyt, ... En dus ook nooit extra info gekregen over de werking van Amerikaanse aandelen. Ik ging er vanuit dat het hetzelfde was .
De aandelen gaan voor mij ook maar om kleine bedragen want kon wel nog de RV terugvorderen via personenbelasting vorige jaren. Val dus nog onder de maximale vrijgestelde grens.
Sinds de eerst lockdown wat beurs verkend en behoorlijk tevreden over resultaten.
Dank om duiding.
Het is voor mij heel nieuw om een heel klein deeltje buiten-europese aandelen te bezitten. Blijkbaar is de werking van de RV anders? Moet ik een W-8BEN-formulier invullen?
Het gaat om een klein bedrag en veel verschil zal het niet maken maar wil daarmee ook in orde zijn.
Zo ga, iemand een idee hoe dat werkt bij Keytrade waar het aandeel in een effectenrekening zit.
Ik vermoed ook dat de RV -in tegenstelling tot Belgische aandelen- niet voor een stukje via personenbelasting kan worden teruggevorderd?
Blijf voor de aandelen in effectenrekening bij Keytrade wat op mijn hoger zitten. Geen goede communicatie gekregen over eventuele beursexit Exmar, geen info over Colruyt, ... En dus ook nooit extra info gekregen over de werking van Amerikaanse aandelen. Ik ging er vanuit dat het hetzelfde was .
De aandelen gaan voor mij ook maar om kleine bedragen want kon wel nog de RV terugvorderen via personenbelasting vorige jaren. Val dus nog onder de maximale vrijgestelde grens.
Sinds de eerst lockdown wat beurs verkend en behoorlijk tevreden over resultaten.
Dank om duiding.
Re: Regels dividend op Amerikaanse aandelen
Zie https://www.keytradebank.be/en/support/dividends-taxes
Vraag de bevestiging van de automatische toepassing of het formulier aan Keytade. LOL blijkbaar pas na dat je het formulier invulde. Vul het W8-BEN en de andere formulieren voor Canada en Frankrijk bij Tax certificates op https://www.keytradebank.be/en/support/document-center in.
Vraag de bevestiging van de automatische toepassing of het formulier aan Keytade. LOL blijkbaar pas na dat je het formulier invulde. Vul het W8-BEN en de andere formulieren voor Canada en Frankrijk bij Tax certificates op https://www.keytradebank.be/en/support/document-center in.
Voor de US opties of opties met Amerikaanse aandelen als onderliggende waarde: https://www.keytradebank.be/nl/US%20wit ... %20optionsIn some cases, the double tax treaty is applied automatically. At Keytrade Bank, this is the case for dividends of most US stocks (which are traded on the US exchange). The withholding tax in the United States is 30%. Thanks to the double tax treaty between the United Stated and Belgium, the US withholding tax is reduced automatically to 15% for Belgian residents (individuals). On the remainder of the gross dividend after deduction of the US withholding tax, the Belgian withholding tax of 30% will be applied.
In other cases, the double tax treaty is not applied automatically. In a number of those cases, the shareholder will have the possibility to recover a part of the foreign withholding tax when the dividend has been paid out. Please be advised that this is not possible for all countries.
Als gevolg van een wijziging van de Amerikaanse fiscale wetgeving zal er daarom in bepaalde gevallen vanaf 1/1/2017 ook bronheffing geheven worden als het onderliggend Amerikaans aandeel van de optie een dividend uitkeert.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Je kan prefect de RV terugvorderen voor buitenlandse aandelen daar zit geen enkel verschil op ten opzichte van Belgische of elders in de wereld .DCM78 schreef: ↑22 november 2023, 22:29 Binnenkort is de ex-coupon datum voor het aandeel van the coca cola comp. Dit is een Amerikaans dividend.
Dank om duiding.
Het enige verschil is de bronbelastingen die je betaald , bij de meeste handelaars ben je verplicht W-8BEN in te vullen voor dat je dit aandeel kunt kopen .
Dankjewel voor de uitleg. Ben hiermee goed geholpen.
Ik botste ook nog op een link naar test aankoop hierover. Opvallend hoe verschillend banken en brokers hiermee omgaan.
https://www.test-aankoop.be/invest/fisc ... ingverdrag
Voor mensen met buitenlandse aandelen misschien een interessant artikel.
Ik botste ook nog op een link naar test aankoop hierover. Opvallend hoe verschillend banken en brokers hiermee omgaan.
https://www.test-aankoop.be/invest/fisc ... ingverdrag
Voor mensen met buitenlandse aandelen misschien een interessant artikel.