nieuwe federale regering
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: nieuwe federale regering
Ja, maar het Vivaldicircus heeft de echt belangrijke zaken toch wel aangepakt:VincentVega schreef: ↑23 november 2023, 22:51Het zijn net de Waalse partijen - en met name de PS en Ecolo - die Vivaldi vleugellam hebben gemaakt en De Croo hebben gedegradeerd tot een marionet: geen besparingen, bijkomende belastingen, geen hervormingen in werkloosheid, pensioenen … alles is goed om de huidige geldstromen in stand te houden.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
75% is wel het juiste getal.
En die 75% wil alleen zeggen dat hij niet de absolute meerderheid heeft.
Het is goed mogelijk dat het Vlaams Belang evenveel stemmen zal halen in Vlaanderen bij de verkiezingen van volgend jaar.
Een zeer mooi initiatief die mogelijkheid tot naamsverandering overigens.
Zelf de “quick wins” uit het regeerakkoord van Vivaldi hebben ze 5 jaar lang laten liggen: afschaffen van de Senaat en herzien van de partijfinanciering.CarpeNoctem schreef: ↑24 november 2023, 06:25Ja, maar het Vivaldicircus heeft de echt belangrijke zaken toch wel aangepakt:VincentVega schreef: ↑23 november 2023, 22:51Het zijn net de Waalse partijen - en met name de PS en Ecolo - die Vivaldi vleugellam hebben gemaakt en De Croo hebben gedegradeerd tot een marionet: geen besparingen, bijkomende belastingen, geen hervormingen in werkloosheid, pensioenen … alles is goed om de huidige geldstromen in stand te houden.
Of neen, ze hebben in beide gevallen - en weeral onder druk van de Franstalige partijen - voor het tegenovergestelde gezorgd: er gaat nog meer belastingsgeld naar toe. De partijfinanciering is TOEGENOMEN en de budgetten voor politiek personeel van de Senaat zijn VERHOOGD.
Partijen worden nog wat rijker: dotaties stijgen ondanks veel geroep over besparingen
“We zetten de hervorming van de partijfinanciering verder”, klonk het ambitieus in het Vivaldi-regeerakkoord in september 2020. Maar van die broodnodige hervorming is de voorbije vier jaar niets in huis gekomen. Sterker nog: de subsidie die politieke partijen jaarlijks krijgen, is fors omhoog gegaan.
De federale basissubsidie voor politieke partijen is de voorbije vier jaar gestegen van 32 miljoen euro in 2020 naar 36,4 miljoen euro in 2024. Ook in de Senaat slaagt men er niet in om de aangroeiende partijsubsidies een halt toe te roepen. Opvallend daar is de forse stijging van het budget voor politiek personeel.
Groen-Kamerlid Kristof Calvo, die van politieke vernieuwing zijn stokpaardje heeft gemaakt, ziet de budgettaire ontsporing met lede ogen aan. Senaatsvoorzitter Stephanie D’Hose (Open Vld) benadrukt van haar kant dat ze een ‘njet’ heeft gekregen van Franstalige politieke partijen — met name MR en PS — om te snoeien in het politiek personeel.
De oppositiepartijen richten al langer hun pijlen op de aanzwellende partijfinanciering. De radicale partijen PVDA en Vlaams Belang vinden elkaar in hun gemeenschappelijke eis om de partijdotaties te halveren. N-VA stelt een bevriezing van de indexeringen voor. Bovendien willen de Vlaams-nationalisten extraatjes, zoals bijvoorbeeld een ‘gewone’ en een ‘buitengewone’ subsidie van ongeveer 1,4 miljoen euro in de Senaat, onmiddellijk schrappen.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
En na de verkiezingen zal men ongelooflijk verbaasd zijn over de enorme winst van de zgn. niet-democratische partij aan de rechterzijde.
Vervolgens wat toneelspelen met Filip.
Om dan finaal de zoveelste flutregering met een Vlaamse minderheid te vormen "in het belang van het land".
En de Vlaming, hij ploegde voort.
Vervolgens wat toneelspelen met Filip.
Om dan finaal de zoveelste flutregering met een Vlaamse minderheid te vormen "in het belang van het land".
En de Vlaming, hij ploegde voort.
Filip DW in de regering lijkt me niet bepaald een meerwaarde…
Geen zorgen om maken, het VB is Vooruit en VLD niet waarbij de vernieuwing bestaat uit het postjes verdelen onder enkele gerecycleerde oude koeien. Nu BDW toch federale ambities heeft kan Filip DW burgemeester van Antwerpen worden
-
- Full Member
- Contacteer:
Bestaat er zoiets als de omgekeerde wet van Godwin ? In dat geval maak jij er ook regelmatig gebruik van, maar soit.m-peeters schreef: ↑23 november 2023, 12:45 Enkele typische reacties vanuit het verliezende kamp ...Het heeft niet lang geduurd, de wet van GODWIN slaat weer toe.Abatoetnie schreef: Ik meen me te herinneren dat er bijna exact 100 jaar geleden ook een "ruk naar rechts" is gekomen ... we zien wat de gevolgen waren.
Een reactie uit het "verliezende" kamp ? Ik meen me te herinneren dat ik niet tot een "kamp" behoor, ik ben één van die mensen die zich eerder in het midden situeert, voor het ene thema zal ik me eerder kunnen vinden in linkse overtuigingen en voor het andere eerder rechts ... maar dat mag niet meer in de huidige maatschappij, dat begrijpen mensen niet. Je kan toch niet links en rechts zijn ?
Een "ruk naar rechts" is niet goed en een "ruk naar links" lijkt me evenmin, uit geen van beide "rukken" komt ooit iets goeds voort.
Back to you ... of misschien weet je niet goed hoe je op een "middenveld"-reactie moet reageren, het kan best zijn ?
-
- Full Member
- Contacteer:
LOL Jij neutraal? Soms links, soms rechts? LOLAbatoetnie schreef: ↑24 november 2023, 11:23 Ik meen me te herinneren dat ik niet tot een "kamp" behoor, ik ben één van die mensen die zich eerder in het midden situeert, voor het ene thema zal ik me eerder kunnen vinden in linkse overtuigingen en voor het andere eerder rechts ... maar dat mag niet meer in de huidige maatschappij, dat begrijpen mensen niet. Je kan toch niet links en rechts zijn ?
Kan je dan misschien enkele voorbeelden geven van topics of discussies op dit forum waarin jouw rechtse overtuiging tot uiting komt?
Abatoetnie schreef: ↑24 november 2023, 11:26Je gaat toch niet klagen je partij pakt het grootste deel uit "de taart der dotaties" ?
De Vlaamse oppositiepartijen - zowel links als rechts - waren de enige die de partijsubsidies wilden aanpakken (hoewel zij misschien wel het grootste voordeel hebben om die te behouden). Maar de Franstalige partijen zijn daar tegen. En de Vlaamse Vivaldipartijen? Zij (inclusief Groen) volgen slaafs de Franstalige partijen …
De oppositiepartijen richten al langer hun pijlen op de aanzwellende partijfinanciering. De radicale partijen PVDA en Vlaams Belang vinden elkaar in hun gemeenschappelijke eis om de partijdotaties te halveren. N-VA stelt een bevriezing van de indexeringen voor. Bovendien willen de Vlaams-nationalisten extraatjes, zoals bijvoorbeeld een ‘gewone’ en een ‘buitengewone’ subsidie van ongeveer 1,4 miljoen euro in de Senaat, onmiddellijk schrappen.
Maar gezond verstand en even nadenken over gevolgen van bepaalde beslissingen is te hoog gegrepen voor professor minister.
https://www.hln.be/binnenland/ziekenhui ... ~ae90ef5b/
-
- Full Member
- Contacteer:
Hoe zou jij me kennen ? Alsof je op basis van een paar discussies kan bepalen voor wie of wat iemand staat ?m-peeters schreef: ↑24 november 2023, 13:01LOL Jij neutraal? Soms links, soms rechts? LOLAbatoetnie schreef: ↑24 november 2023, 11:23 Ik meen me te herinneren dat ik niet tot een "kamp" behoor, ik ben één van die mensen die zich eerder in het midden situeert, voor het ene thema zal ik me eerder kunnen vinden in linkse overtuigingen en voor het andere eerder rechts ... maar dat mag niet meer in de huidige maatschappij, dat begrijpen mensen niet. Je kan toch niet links en rechts zijn ?
Kan je dan misschien enkele voorbeelden geven van topics of discussies op dit forum waarin jouw rechtse overtuiging tot uiting komt?
SG is overbevolkt door aanhangers van rechtse thema's, het is niet nodig mij daarin te moeien en nogmaals thema's waar je geen extreem standpunt inneemt zijn hier in de absolute minderheid !
Voor iemand die links denkt maar zelf meent dat hij neutraal of "midden" is, is zowat iedereen die niet als hem denkt rechts of extreem-rechts!Abatoetnie schreef: ↑24 november 2023, 13:45Hoe zou jij me kennen ? Alsof je op basis van een paar discussies kan bepalen voor wie of wat iemand staat ?
SG is overbevolkt door aanhangers van rechtse thema's, het is niet nodig mij daarin te moeien en nogmaals thema's waar je geen extreem standpunt inneemt zijn hier in de absolute minderheid !
By the way, als je jouw politieke geaardheid echt niet kent, wil ik je gerust een handje helpen ...
Abatoetnie schreef: ↑23 november 2023, 10:53 Tenzij je denkt dat ik een tweede account van Brembos ben maar ik kan me in veel van zijn ideeën vinden hoor !