Ervaringen met Saxo Bank
TIP
Re: Ervaringen met Saxo Bank
Helaas heeft de chat/support me niet veel kunnen helpen ondanks 4x contact. De dag na een aanzienlijke obligatieaankoop probeerde Saxo voor de 2e keer het bedrag van de rekening te halen. Mijn rekening stond meer dan een week geblokkeerd tot ik dat bedrag vrijmaakte waarna plots die 2e afhouding ook weer verdween.
Support kwam niet verder dan "bijstorten, meneer", ook nadien geen informatie als ik om meer uitleg vroeg.
Support kwam niet verder dan "bijstorten, meneer", ook nadien geen informatie als ik om meer uitleg vroeg.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Saxo chat moet je geluk mee hebben. De meeste van hun medewerkers hebben geen idee waar je het over hebt.
Onlangs nog een trien aan de lijn gehad. Half u mee bezig geweest. Ging over kleine 10 euro in mijn nadeel. Ik heb het opgegeven.
Onlangs nog een trien aan de lijn gehad. Half u mee bezig geweest. Ging over kleine 10 euro in mijn nadeel. Ik heb het opgegeven.
ik gebruik even dit Saxo Bank topic om een vraag te stellen over een "effect" dat ik in portefeuille heb. Ik kreeg 4 dagen geleden een mail van Saxo die vermeldt: "Verdien 50 euro gratis transactietegoed bij het verwijderen van een effect zonder notering: Trackers VanEck Vectors Poland ETF -escr".
De mail lijkt me legitiem, medewerker zegt dat hij legitiem is, en volgens mij heb ik rond maart 2019 de toenmalige waardering van deze ETF-deelbewijzen teruggekregen van BinckBank omdat deze ETF geliquideerd werd. Ik vermoed dat er daarna toch nog een soort ersatz ETF met de vermelding "escr" overgedragen werd naar Saxo toen zij Binck opkochten. Deze ETF-positief met "escr" in de naam is waardeloos volgens Saxo, wordt niet verhandeld, maar Saxo rekent er wel bewaarkosten voor aan, en daarom willen ze me nu 50 EUR transactietegoed geven, op voorwaarde dat ik dit effect overdraag naar hen.
Heeft iemand hier ervaring mee? Is dit een onschuldige operatie/voorstel waar ik zeker moet op ingaan? Of zijn er toch redenen om dit bij te houden? ik begrijp eigenlijk niet goed waarom ze dit niet gewoon wissen, als het inderdaad waardeloos is. En zelfs als het waardeloos is, waarom geven ze me er 50 EUR transactietegoed voor? Ik moet toegeven dat ik dit gewoon niet volledig begrijp en hoop dat er iemand van jullie hier goed advies of uitleg kan geven.
Alvast dank voor jullie meningen!
De mail lijkt me legitiem, medewerker zegt dat hij legitiem is, en volgens mij heb ik rond maart 2019 de toenmalige waardering van deze ETF-deelbewijzen teruggekregen van BinckBank omdat deze ETF geliquideerd werd. Ik vermoed dat er daarna toch nog een soort ersatz ETF met de vermelding "escr" overgedragen werd naar Saxo toen zij Binck opkochten. Deze ETF-positief met "escr" in de naam is waardeloos volgens Saxo, wordt niet verhandeld, maar Saxo rekent er wel bewaarkosten voor aan, en daarom willen ze me nu 50 EUR transactietegoed geven, op voorwaarde dat ik dit effect overdraag naar hen.
Heeft iemand hier ervaring mee? Is dit een onschuldige operatie/voorstel waar ik zeker moet op ingaan? Of zijn er toch redenen om dit bij te houden? ik begrijp eigenlijk niet goed waarom ze dit niet gewoon wissen, als het inderdaad waardeloos is. En zelfs als het waardeloos is, waarom geven ze me er 50 EUR transactietegoed voor? Ik moet toegeven dat ik dit gewoon niet volledig begrijp en hoop dat er iemand van jullie hier goed advies of uitleg kan geven.
Alvast dank voor jullie meningen!
Iemand die de oplossingen kan geven op de vragenlijst bij Saxo inzake Aandelen?
Al 4x ingevuld en steeds niet^passend. Heb het helemaal gehad! Doe toch zelf welke aandelen ik wil kopen!
Bedankt alvast
Al 4x ingevuld en steeds niet^passend. Heb het helemaal gehad! Doe toch zelf welke aandelen ik wil kopen!
Bedankt alvast
Die vragenlijsten zijn slechte vertalingen uit het Engels en kloppen daardoor langs geen kanten.
Ondertussen hebben ze het mogelijk gemaakt dat je toch aandelen, obligaties e.d. kan kopen zonder geslaagd te zijn voor de vragenlijst. Je moet dan normaal gezien ergens een paar vinkjes extra zetten.
Ondertussen hebben ze het mogelijk gemaakt dat je toch aandelen, obligaties e.d. kan kopen zonder geslaagd te zijn voor de vragenlijst. Je moet dan normaal gezien ergens een paar vinkjes extra zetten.
saxo bank is blijkbaar weer in actie.
Eerst vragen ze een pdf van de beleggingsfortefeuille (in het kader van dat ze de klant moeten kennen, en de heel strenge witwas wet van de Roverheid).
Dan weer onduidelijke vragen over loonbewijzen, belastingsbrieven enz dat ze willen
Denk dat ze zelf niet weten waar ze mee bezig zijn
Eerst vragen ze een pdf van de beleggingsfortefeuille (in het kader van dat ze de klant moeten kennen, en de heel strenge witwas wet van de Roverheid).
Dan weer onduidelijke vragen over loonbewijzen, belastingsbrieven enz dat ze willen
Denk dat ze zelf niet weten waar ze mee bezig zijn
Ik heb gelukkig alles weggehaald bij Binck 1 week voor het overging naar Saxo.
Van anderen niets dan ellende over Saxo gehoord, plus altijd onbereikbaar en enorm veel fouten.
Van anderen niets dan ellende over Saxo gehoord, plus altijd onbereikbaar en enorm veel fouten.
Ik heb geen enkel probleem met Saxo en enkel positieve ervaringen. Vandaag een vraag stellen morgen reactie ofwel onmiddellijk via de chat.
Die vragenlijsten kijk ik niet naar, ik kan alles doen zonder ze ingevuld te hebben.(aandelen, etf's, opties, obligaties)
Die vragenlijsten kijk ik niet naar, ik kan alles doen zonder ze ingevuld te hebben.(aandelen, etf's, opties, obligaties)
Normaal gezien krijg je snel antwoord, maar ik wil een order inleggen voor Scottisch Mortgage Trust en krijg een onduidelijke foutmelding.
Op 19/11 een vraag gesteld via hun site, maar helaas nog geen antwoord gekregen. Gisterenmorgen nog een reminder op mijn eerder bericht gezet, maar nog steeds zonder enige reactie...
Ik kan het wel bij Keytrade kopen, maar daar zijn de kosten een pak hoger .
Op 19/11 een vraag gesteld via hun site, maar helaas nog geen antwoord gekregen. Gisterenmorgen nog een reminder op mijn eerder bericht gezet, maar nog steeds zonder enige reactie...
Ik heb het zelfde probleem in het algemeen met Engelse investment trusts. Dat is 2-3 jaar geleden begonnen, en dat zou tijdelijk zijn.annetje schreef: ↑24 november 2023, 09:38 Normaal gezien krijg je snel antwoord, maar ik wil een order inleggen voor Scottisch Mortgage Trust en krijg een onduidelijke foutmelding.
Hun toenmalige verhaal was dat hun vragenlijsten niet goed genoeg meer waren en dat ze die gingen verbeteren en tot die tijd kon er in veel producten niet gehandeld worden. Dat heeft 6-9 maanden, en toen was het zogenaamd weer goed, maar Engelse investment trusts heb sinds die tijd toch nooit meer kunnen aankopen, terwijl alle vragenlijsten nu in principe OK zin, en door mij goed ingevuld.
Ik heb het opgegeven om dat via Saxo te doen, jammer. Maar als je een zinvol antwoord van hen krijgt, deel het aub op dit forum, ik wil het graag weten.
Ik kan nog steeds net als vroeger al de soorten orders ingeven die ik wil.
Betreft obligaties was dit jaar trouwens de eerste keer dat ik die via saxo aankocht terwijl ik daar nooit een vragenlijst over heb ingevuld.
Net gekeken voor Scottisch Mortgage Trust en dat kan gewoon aangekocht worden.
Dat laatste lijkt zo, tot je op de Kopen-knop drukt. Dan krijg je een nietszeggende foutmelding.karine schreef: ↑27 november 2023, 09:04Ik kan nog steeds net als vroeger al de soorten orders ingeven die ik wil.
Betreft obligaties was dit jaar trouwens de eerste keer dat ik die via saxo aankocht terwijl ik daar nooit een vragenlijst over heb ingevuld.
Ik kan ook gewoon de order ingeven, totdat ik op 'koop' druk, en dan als laatste stap op 'bevestigen', en dan pas krijg ik de melding: 'U kan dit instrument (momenteel) niet aankopen. Zoek in het helpcenter op "niet aankopen" en U ziet alle mogelijke redenen'karine schreef: ↑27 november 2023, 09:04Ik kan nog steeds net als vroeger al de soorten orders ingeven die ik wil.
Dan doe je dat en dan vind je de redenen:
1) 'Wet- en regelgeving. In elk land krijgen banken te maken met bepaalde regels die vooral dienen ter bescherming van de klant. Zo mogen klanten niet elk product kopen. Sommige effecten zijn in bepaalde landen niet toegelaten voor verhandeling. Hierdoor mogen sommige effecten niet worden aangeboden, en soms gaat het ook om tijdelijke maatregelen. [...] Momenteel is er een tijdelijke beperking op de aankoop van complexe producten. We hebben hier een aparte pagina aan gewijd. Deze is niet van toepassing, want het betreft geen complex product.
2) Te hoge marginverplichting Bij het schrijven van opties of het handelen in futures, vanzelfsprekend niet van toepassing
3) U dreigt negatief te komen als het order wordt uitegevoerd ook niet van toepassing
4) Marktorders die buiten de openingstijden van de beurs geplaatst worden. Marktorders die worden geplaatst terwijl de markt gesloten is, kunnen worden afgewezen omdat het systeem een extra kasbuffer berekent die beschikbaar moet zijn om aandelen te kopen. ook niet van toepassing
Heb je echt de aankooptest tot het einde doorgezet dus tot 'bevestigen'? (dit kun je veilig doen: je zet gewoon een lage biedprijs, zodat hij zeker niet uitgevoerd wordt zelfs als het order geaccepteerd wordt, en dan delete je hem meteen weer)
Ik moet jullie gelijk geven.
U kan dit instrument (momenteel) niet aankopen. Zoek in het helpcenter op "niet aankopen" en u ziet alle mogelijke redenen.
Heeft dit nu te maken omdat het Britse Trust zijn want 3I Infrastructure Ltd bv kan ik ook niet aankopen ?