Ervaringen met Saxo Bank
TIP
Re: Ervaringen met Saxo Bank
dat zou best kunnen (is zelfs waarschijnlijk als je het mij vraagt), maar dan komt de vraag terug: wat is er zo bijzonder aan Britse Trusts dat Saxo daar moeilijk over doet?
Ik heb de vraag net even via de chat gesteld.
Reactie : Helaas hebben de meeste Britse trusts geen PRIIPs KID in het NL en FR.
Daardoor kunnen deze niet aangekocht worden door Belgische klanten.
Volgens hem is dit in principe bij geen enkele Belgische bank mogelijk.
IK heb net even geprobeerd bij Lynx en krijg daar de melding :
De order op SMT is geweigerd met boodschap: 'Handel in dit product is niet langer mogelijk via LYNX. Hierdoor zal u geen nieuwe posities kunnen openen. Het sluiten van posities is wel nog steeds mogelijk.'
Ik heb dezelfde vraag gesteld bij MeDirect & Degiro. Ik dacht dat KIDs enkel van toepassing waren voor fondsen, niet voor aandelen...karine schreef: ↑27 november 2023, 12:03Ik heb de vraag net even via de chat gesteld.
Reactie : Helaas hebben de meeste Britse trusts geen PRIIPs KID in het NL en FR.
De order op SMT is geweigerd met boodschap: 'Handel in dit product is niet langer mogelijk via LYNX. Hierdoor zal u geen nieuwe posities kunnen openen. Het sluiten van posities is wel nog steeds mogelijk.'
Straf dat jij een reactie krijgt van Saxo... ik wacht al meer dan een week, heb al 2 reminders gestuurd, maar behalve automatische antwoorden dat ze zo snel als mogelijk gaan antwoorden blijft het stil
MeDirect, Re=Bel en DB bieden het niet aan. Bij KT zou het wel te krijgen zijn, maar daar heb ik nog geen order ingegeven, omdat ze nogal duur zijn...PEJO schreef: ↑27 november 2023, 12:20Ik heb dezelfde vraag gesteld bij MeDirect & Degiro. Ik dacht dat KIDs enkel van toepassing waren voor fondsen, niet voor aandelen...karine schreef: ↑27 november 2023, 12:03
Ik heb de vraag net even via de chat gesteld.
Bevoogding van de Belgische overheid. Net als met cfd's, een heel goed product, maar alleen in België mag het weer niet.
Bij Bolero lukt het wel.karine schreef: ↑27 november 2023, 12:03 Ik heb de vraag net even via de chat gesteld.
Maar ze zijn sowieso geen fondsen, maar gewoon bedrijven met normale bestuursorganen en personeelsleden en aandeelhoudersvergaderingen, die voor EIGEN REKENING beleggen. Ik heb het al eerder betoogd: Ze zijn vergelijkbaar met holdings zoals brederode, GBL, AvH etc.
Toch staan ze ook bij Bolero onder het kopje fondsen, dat is dan wel weer vreemd.
Was wel via de chat. Gaat meestal onmiddellijk en met beetje geluk ook iemand die bekwaam is alhoewel deze het ook even moest navragen.
Gezien saxo sinds enige tijd inderdaad zo moeilijk doet qua trusts heb ik een account aangemaakt op bolero.
Alle trusts zijn daar niet te verkrijgen maar toch veel. Indien bolero over de kid beschikt is het geen probleem.
Avi global, 3i infrastructure, reci, trig, jlen, ruffer, cqs new city high yield, hicl zijn oa geen probleem.
Wat ik daar echter niet begrijp is dat ze bepaalde trusts onder fondsen zetten en andere bij aandelen.
Vraag me af op welke basis ze dit onderscheid maken.
Alle trusts zijn daar niet te verkrijgen maar toch veel. Indien bolero over de kid beschikt is het geen probleem.
Avi global, 3i infrastructure, reci, trig, jlen, ruffer, cqs new city high yield, hicl zijn oa geen probleem.
Wat ik daar echter niet begrijp is dat ze bepaalde trusts onder fondsen zetten en andere bij aandelen.
Vraag me af op welke basis ze dit onderscheid maken.
Een ramp voor particulieren???? Hoe dat zo? Ik vind het juist prachtige en eerlijke instrumenten.
Maar uiteraard hoor ik graag van je waarom ze een ramp zijn voor particulieren.
Een nieuw jaar en de ellende met hun vragenlijst is daar ook weer. 15 vragen en uiteraard niet geslaagd. Dus ik kan desbetreffende ETF niet bijkopen. Bizar dat het product niet geschikt is voor mij terwijl ik er toch een paar 100 stuks van in mijn portefeuille heb. Dat wordt weer een paar dagen gokken om die ellende weer achter de rug te hebben.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Het is niet omdat je iets hebt dat je er geschikt voor bent. Ik denk spontaan aan kinderen als voorbeeld.
En we mogen niet weten over welke desbetreffende ETF het gaat ?
Kan je die vragenlijst niet gewoon negeren?Natal schreef: ↑2 januari 2024, 19:14 Een nieuw jaar en de ellende met hun vragenlijst is daar ook weer. 15 vragen en uiteraard niet geslaagd. Dus ik kan desbetreffende ETF niet bijkopen. Bizar dat het product niet geschikt is voor mij terwijl ik er toch een paar 100 stuks van in mijn portefeuille heb. Dat wordt weer een paar dagen gokken om die ellende weer achter de rug te hebben.
Bij mij staat deze ook bovenaan maar ik hoef hem niet in te vullen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer: