Voorafbetalingen als particulier
Voorafbetalingen als particulier
Ik hoorde wel eens dat je als particulier voorafbetalingen kan doen via de site MyMinfin.
Maar is dat eigenlijk interessant? Haal je daar voordeel uit als burger. Ik begrijp dat het voor ondernemingen wel voordelig kan zijn.
- Wat als je elk jaar terug krijgt?
- Welke periode is de beste om te storten? Eerste maanden van het jaar, een heel jaar door of helemaal op het einde van het jaar?
Maar is dat eigenlijk interessant? Haal je daar voordeel uit als burger. Ik begrijp dat het voor ondernemingen wel voordelig kan zijn.
- Wat als je elk jaar terug krijgt?
- Welke periode is de beste om te storten? Eerste maanden van het jaar, een heel jaar door of helemaal op het einde van het jaar?
Re: Voorafbetalingen als particulier
Heeft alleen zin als er moet betaald worden bij afrekening.
En afhankelijk van welk kwartaal, 1 kwartaal jaar geeft groter voordeel dan 4 kwartaal.
Blijft nog over weten welk bedrag van de afrekening men gaat moeten bijbetalen.
Dus elk jaar centjes te ontvangen, vergeet het.
En afhankelijk van welk kwartaal, 1 kwartaal jaar geeft groter voordeel dan 4 kwartaal.
Blijft nog over weten welk bedrag van de afrekening men gaat moeten bijbetalen.
Dus elk jaar centjes te ontvangen, vergeet het.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Straks gaan er nog zijn die voorafbetalingen van de belastingen als een vorm van sparen beschouwen.
Dat was de vorige jaren inderdaad een goede strategie. Hogere korte termijn rente dan de spaarboekjes. Beter de voorafbetaling doen dan het geld op je spaarboekje zetten en betalen na een jaar.
Dit is nu voorbij.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Is dat zo? 3% netto lijkt mij nog steeds geen slecht alternatief voor een spaarboekje
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Wat je terugkrijgt van de belastingen (heel vaak de laatste dagen van december ofwel in januari), gebruiken om een voorafbetaling te doen.
Maar ik vraag me gewoon af of het interessant is als je sowieso al terugkrijgt? Krijg je dan ook die 3% rente mee?
Of is het alleen interessant voor mensen die moeten opleggen?
Maar ik vraag me gewoon af of het interessant is als je sowieso al terugkrijgt? Krijg je dan ook die 3% rente mee?
Of is het alleen interessant voor mensen die moeten opleggen?
Uit De Tijd, 18 mei 2023:
Voorafbetalingen doen is zinloos voor wie elk jaar belastingen terugbetaald krijgt of er nauwelijks moet bijbetalen. Ze kunnen wel interessant zijn voor wie belastingen moet bijbetalen. Dat kunt u inschatten met een simulatie op de site Tax-Calc.
Particulieren die voldoende vooraf betalen, krijgen een ‘bonificatie’. Dat is een belastingvermindering op de uiteindelijk verschuldigde belasting. Voor de berekening van de bonificatie worden de voorafbetalingen voor maximaal 106 procent van de uiteindelijk verschuldigde belasting in rekening genomen.
Je krijgt dus geen rente gestort maar wel een belastingvermindering als je moet bijbetalen.
Voorafbetalingen doen is zinloos voor wie elk jaar belastingen terugbetaald krijgt of er nauwelijks moet bijbetalen. Ze kunnen wel interessant zijn voor wie belastingen moet bijbetalen. Dat kunt u inschatten met een simulatie op de site Tax-Calc.
Particulieren die voldoende vooraf betalen, krijgen een ‘bonificatie’. Dat is een belastingvermindering op de uiteindelijk verschuldigde belasting. Voor de berekening van de bonificatie worden de voorafbetalingen voor maximaal 106 procent van de uiteindelijk verschuldigde belasting in rekening genomen.
Je krijgt dus geen rente gestort maar wel een belastingvermindering als je moet bijbetalen.
En het heeft ook geen zin om meer dan de nog verschuldigde belastingen vooraf te betalen, bv wie nog €1000 moet bijbetalen moet niet meer €1060 vooraf betalen, op alles daarboven krijg je toch geen bonificatie.
RV op dividend word ook niet meegeteld als inkomen . anders was het wel zeer interessant