Staatsbon met een verlaagde roerende voorheffing op komst
TIP
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: Staatsbon met een verlaagde roerende voorheffing op komst
België is een arm land met relatief rijke inwoners. Dit zorgt ervoor dat wanneer puntje bij paaltje komt men België keer op keer laat passeren (wanneer de nood het hoogst is kan men steeds belastingen verhogen of extra uitvinden no worries). Vandaar ook de vrij goede kredietwaardigheid van België. Wanneer de doorsnee burger echter relatief armer begint te worden.. ja dan...
Heeft iemand dit tabelletje genoteerd of gedownload?mver schreef: ↑22 november 2023, 14:35 Stond hier nu geen interessant tabelletje met obligaties van Pieter gisteren of eergisteren? Wou er net nog even naar zien, maar vind het niet meer? Was er weer iets met copyright of zo? Of moet ik nog verder terugkijken? Kan ik dat lijstje eventueel via PB krijgen als het hier niet mag?
Gevonden! Staat in draad "staatsbons 2023", logisch .mver schreef: ↑23 november 2023, 11:56Heeft iemand dit tabelletje genoteerd of gedownload?mver schreef: ↑22 november 2023, 14:35 Stond hier nu geen interessant tabelletje met obligaties van Pieter gisteren of eergisteren? Wou er net nog even naar zien, maar vind het niet meer? Was er weer iets met copyright of zo? Of moet ik nog verder terugkijken? Kan ik dat lijstje eventueel via PB krijgen als het hier niet mag?
De voorwaarden voor de nieuwe staatsbons zijn gekend: lagere opbrengsten, langere looptijden (5 en 8 jaar) en 30% RV.
Nieuwe staatsbons bieden nettorente van 1,82 procent op 5 jaar en 2,03 procent op 8 jaar
De nieuwe staatsbon op 5 jaar krijgt een rente van 2,60 procent bruto, die op 8 jaar van 2,90 procent. Dat laat het Agentschap van de Schuld weten. Netto komt dat respectievelijk neer op 1,82 procent en 2,03 procent. De vergoeding ligt daarmee een pak lager dan de vorige, eenjarige staatsbon die een rente van 2,81 procent netto bood. De opbrengst zal dus waarschijnlijk een pak lager liggen dan bij de vorige uitgifte. Toen werd een recordsom van 21,9 miljard euro opgehaald.
Nieuwe staatsbons bieden nettorente van 1,82 procent op 5 jaar en 2,03 procent op 8 jaar
De nieuwe staatsbon op 5 jaar krijgt een rente van 2,60 procent bruto, die op 8 jaar van 2,90 procent. Dat laat het Agentschap van de Schuld weten. Netto komt dat respectievelijk neer op 1,82 procent en 2,03 procent. De vergoeding ligt daarmee een pak lager dan de vorige, eenjarige staatsbon die een rente van 2,81 procent netto bood. De opbrengst zal dus waarschijnlijk een pak lager liggen dan bij de vorige uitgifte. Toen werd een recordsom van 21,9 miljard euro opgehaald.
Laatst gewijzigd door anonymous9433 op 28 november 2023, 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Auteursrecht houdt me tegen om de originele tekst zomaar aan te passen naar mijn eigen goeddunken
Maar er zal inderdaad vermoedelijke enkele miljarden euro minder opgehaald worden dan vorige keer (understatement ).
-
- Hero Member
- Contacteer:
Oei, dat gaat de rente op termijn rekeningen missch doen kelderen.
Amai
Er zal geen tegenactie komen van de banken dus.. integendeel.
Er zal geen tegenactie komen van de banken dus.. integendeel.
Vernietigend oordeel van De Standaard:
Het rendement van de nieuwe staatsbon op 5 jaar brengt 1,82 procent netto op en de bon op 8 jaar is goed voor 2,03 procent netto. Dat is minder dan de rente op verschillende spaarboekjes. Spaarders noch bankiers hoeven hier dus wakker van te liggen.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik gok 2 miljard opbrengst. Iemand anders die zich ook aan een voorspelling wil wagen ?
Als ik goed kan rekenen wordt 10.000 euro na 5 jaar 10.943 euro.
Als ik goed kan rekenen wordt 10.000 euro na 5 jaar 10.943 euro.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.