Klimaathysterie
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: Klimaathysterie
Is het "steun" of zijn het "leningen" ... een groot verschil !Yaris schreef: ↑17 november 2023, 08:15 Kop in De Morgen:Gelukkig maar! Oliefirma's doen investeringen en hebben daarvoor leningen nodig. We zouden er goed voor staan als ze geen investeringen meer deden en hun productie zouden afbouwen of zelfs stoppen.‘Onaanvaardbaar’: banken actief in België verleenden sinds 2021 bijna 11 miljard euro steun aan oliereuzen
Als het leningen zijn geen probleem, als het steun is ... wel een probleem, ze moeten maar hun voetballers iets minder betalen !
Banken mogen steun geven aan wie ze willen, het zijn private ondernemingen...
Als ze morgen 5000 miljard aan mij willen geven, hebben ze dat recht. Er is geen enkel probleem.
Ik kan me wel niet inbeelden dat het steun is in de zin van gratis geld, het zullen wel leningen zijn, of garanties.
Als ze morgen 5000 miljard aan mij willen geven, hebben ze dat recht. Er is geen enkel probleem.
Ik kan me wel niet inbeelden dat het steun is in de zin van gratis geld, het zullen wel leningen zijn, of garanties.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Er vliegen zo'n 70.000 deugpronkers naar de klimaattop in ... Dubai (je weet wel, dat plekje in de snikhete woestijn waar je kan gaan skiën en waar voetbalstadions van airco zijn voorzien).
Da's meer dan een verdubbeling in vergelijking met verleden jaar. Hopelijk krijgen ze de prostituees in voldoende aantallen aangesleept.
Het resultaat van deze hoogmis kan je nu al raden: hogere taksen op van alles en nog wat voor het plebs.
Da's meer dan een verdubbeling in vergelijking met verleden jaar. Hopelijk krijgen ze de prostituees in voldoende aantallen aangesleept.
Het resultaat van deze hoogmis kan je nu al raden: hogere taksen op van alles en nog wat voor het plebs.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Op zich klopt dat … als ze dan ook hun private karakter behouden als ze in financiële moeilijkheden komen.Aerolla schreef: ↑17 november 2023, 13:58 Banken mogen steun geven aan wie ze willen, het zijn private ondernemingen...
De realiteit leert ons dat ze dan bij de overheid komen aankloppen en met belastinggeld moeten worden ondersteund. Belfius bijvoorbeeld is de facto nog steeds een staatsbank. Ook KBC en BNP Paribas Fortis hebben beroep gedaan op de overheid in 2008/2009.
Maar leningen (aan marktvoorwaarden) zijn voor mij geen steun …
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ondertussen overtreft de realiteit de fictie. Het vriest in de herfst, ik zat vanmorgen op mijn fiets te verlangen naar wat klimaatopwarming:Abatoetnie schreef: ↑6 augustus 2023, 12:36 Ik vraag me af wat "klimaatklevers" eigenlijk denken wat ze zullen bereiken met hun "acties" ?
Edit : Ze weten blijkbaar niet goed waarvoor ze zich vastkleven, een beetje voor het klimaat, een beetje omdat er geen transvrouwen mogen meedoen aan het WK, misschien ook een beetje omdat ze niet tevreden waren over hun ontbijt van die ochtend
Klimaatklever par excellence Wouter Mouton (nomen est omen) kleefde zich vast in de Wetstraat.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Die mens hoort in de gevangenis, niets minder.
Het ergste is dat er mensen zijn die daar begrip voor hebben , omdat het "voor de goede zaak is".
Wat totale bullshit is, een paar jaar geleden bliezen mensen zich op op de luchthaven en in Maalbeek "voor de goede zaak" (of toch volgens hen).
En niemand vond dat ook goed toen, toch?.
Maar we wachten tot er doden vallen om dit te veroordelen...
Die mens is gewoon een groot gevaar voor de samenleving, er zitten VEEL minder gevaarlijke type's in onze gevangenissen...
Het ergste is dat er mensen zijn die daar begrip voor hebben , omdat het "voor de goede zaak is".
Wat totale bullshit is, een paar jaar geleden bliezen mensen zich op op de luchthaven en in Maalbeek "voor de goede zaak" (of toch volgens hen).
En niemand vond dat ook goed toen, toch?.
Maar we wachten tot er doden vallen om dit te veroordelen...
Die mens is gewoon een groot gevaar voor de samenleving, er zitten VEEL minder gevaarlijke type's in onze gevangenissen...
Ik had hem - en bij uitbreiding ook alle andere klimaatactivisten die graag in de picture lopen - aan het werk gezien in Dubai.CarpeNoctem schreef: ↑30 november 2023, 17:52Ondertussen overtreft de realiteit de fictie. Het vriest in de herfst, ik zat vanmorgen op mijn fiets te verlangen naar wat klimaatopwarming:Abatoetnie schreef: ↑6 augustus 2023, 12:36 Ik vraag me af wat "klimaatklevers" eigenlijk denken wat ze zullen bereiken met hun "acties" ?
Edit : Ze weten blijkbaar niet goed waarvoor ze zich vastkleven, een beetje voor het klimaat, een beetje omdat er geen transvrouwen mogen meedoen aan het WK, misschien ook een beetje omdat ze niet tevreden waren over hun ontbijt van die ochtend
Klimaatklever par excellence Wouter Mouton (nomen est omen) kleefde zich vast in de Wetstraat.
Benieuwd hoe ze daar omgaan met dergelijke activisten …
-
- Hero Member
- Contacteer:
Vlaams minister van Omgeving Zuhal Demir (N-VA) zal wel degelijk cassatieberoep aantekenen tegen de beslissing van het Brusselse hof van beroep, dat het Vlaams Gewest, het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en de Belgische Staat het bevel geeft de uitstoot van broeikasgassen tegen 2030 met 55 procent te doen dalen in vergelijking met 1990. Dat heeft ze vrijdag gezegd op Radio 1. Volgens haar “legt een Franstalige rechter een collectieve verarming op aan de Vlaamse Gemeenschap”.
Meestal kan ik minister Zuhal Demir best wel appreciëren. Ze krijgt dingen gedaan. (Alhoewel ik nog nooit gestemd heb voor NVA en dat waarschijnlijk ook nooit zal doen).
Maar beginnen met 'het is een Franstalige rechter' dat is toch blijk geven van totaal gebrek aan andere argumenten om zich staande te houden in het klimaatdebat.
Maar beginnen met 'het is een Franstalige rechter' dat is toch blijk geven van totaal gebrek aan andere argumenten om zich staande te houden in het klimaatdebat.
Er is natuurlijk een verschil tussen "het klimaat", en "het weer".CarpeNoctem schreef: ↑30 november 2023, 17:52 Het vriest in de herfst, ik zat vanmorgen op mijn fiets te verlangen naar wat klimaatopwarming
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
-
- Full Member
- Contacteer:
En toch heeft ze gelijk.
Een totale verarming van de bevolking zal het gevolg zijn voor die paar duizendsten van een procent die al die klimaatmaatregelen over een paar honderd jaar verschil zal maken ... als het al enig verschil zal maken. Misschien zitten we tegen dan al weer in een ijstijd
Intussen vliegen de rijken der aarde met hun privéjets van New York naar Parijs om er hun stokbrood op te halen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Abatoetnie schreef: ↑1 december 2023, 11:40Een totale verarming van de bevolking zal het gevolg zijn voor die paar duizendsten van een procent die al die klimaatmaatregelen over een paar honderd jaar verschil zal maken
Het zijn emotionele uitlatingen die niet ter zake doen.Abatoetnie schreef: ↑1 december 2023, 11:40En toch heeft ze gelijk.
Een totale verarming van de bevolking zal het gevolg zijn voor die paar duizendsten van een procent die al die klimaatmaatregelen over een paar honderd jaar verschil zal maken ... als het al enig verschil zal maken. Misschien zitten we tegen dan al weer in een ijstijd
Intussen vliegen de rijken der aarde met hun privéjets van New York naar Parijs om er hun stokbrood op te halen.
Dit jaar alleen al is er +400GW aan zonnepanelen bijgekomen in de wereld. Zelfs als we pessimistisch rekenen dat die in de wintermaanden maar 10% van hun max capaciteit opleveren kan je dit gelijkstellen aan 40 nieuwe kernreactoren.
Als Vlaanderen te lang blijft hangen in het fossiele tijdperk, dan pas zullen we verarmen.
De prijs van vervuiling, gezondheidsschade,... zal hoe dan ook doorgerekend worden in alle prijzen.
Of zijn Vlaamse uitlaatgassen schoner dan andere?
-
- Full Member
- Contacteer:
Al eens goed rondgekeken in Vlaanderen ? Op nagenoeg ieder dak liggen er zonnepanelen !Woz schreef: ↑1 december 2023, 12:53Het zijn emotionele uitlatingen die niet ter zake doen.Abatoetnie schreef: ↑1 december 2023, 11:40
En toch heeft ze gelijk.
Dit jaar alleen al is er +400GW aan zonnepanelen bijgekomen in de wereld. Zelfs als we pessimistisch rekenen dat die in de wintermaanden maar 10% van hun max capaciteit opleveren kan je dit gelijkstellen aan 40 nieuwe kernreactoren.
Als Vlaanderen te lang blijft hangen in het fossiele tijdperk, dan pas zullen we verarmen.
De prijs van vervuiling, gezondheidsschade,... zal hoe dan ook doorgerekend worden in alle prijzen.
Of zijn Vlaamse uitlaatgassen schoner dan andere?
Emotioneel ? Er komt een moment (als het al zo ver niet is) dat een hele generatie jongeren (en de daaropvolgende generaties evenzeer) zich bont en blauw zullen betalen (of helemaal niet meer betalen omdat het gewoon niet meer haalbaar is) aan energievoorschriften voor hun woningen ... intussen trekken grote delen van de wereld zich geen bal aan van energievoorschriften.
In Dubai (of all places) zijn ze aan het discussiëren over het volledig verbieden van fossiele brandstoffen terwijl die hele regio stinkend (oei, niet goed voor het klimaat) rijk is geworden van die fossielen.
En doorgerekend in de prijzen ? Iedere zonnepaneelbezitter steekt binnenkort gratis elektriciteit op het net ... and guess what toch zullen de prijzen blijven stijgen.
Het proces is al lang onomkeerbaar geworden, de duizendsten van een procent van een graad die men denkt over een paar honderd jaar niet te laten stijgen zou men beter in onderzoek steken om te kijken hoe we op termijn zullen moeten leren leven met de problematiek. Intussen moeten we uiteraard proberen om andere manieren te vinden maar al die vlugvlug paniekpolitiek daarvoor is het al te laat, een collectieve verarming van de "gewone mens" zal het enige gevolg zijn.