Renteverhoging NIBC per 1.12.2023
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
- Newbie
- Contacteer:
Renteverhoging NIBC per 1.12.2023
Bericht van NIBC.
Beste klant,
Vanaf vrijdag 1 december 2023 wijzigt de rente op zowel de NIBC Getrouwheidsrekening en de NIBC Spaarrekening.
NIBC Getrouwheidsrekening
Huidige rente (t.e.m. 30/11) / Nieuwe rente (vanaf 1/12)
Basisrente 0,50% / 1,20%
Getrouwheidspremie 1,50% / 1,80%
NIBC Spaarrekening
Basisrente 1,00% / 1,50%
Getrouwheidspremie 0,25% / 1,50%
Beste klant,
Vanaf vrijdag 1 december 2023 wijzigt de rente op zowel de NIBC Getrouwheidsrekening en de NIBC Spaarrekening.
NIBC Getrouwheidsrekening
Basisrente 0,50% / 1,20%
Getrouwheidspremie 1,50% / 1,80%
NIBC Spaarrekening
Basisrente 1,00% / 1,50%
Getrouwheidspremie 0,25% / 1,50%
Re: Renteverhoging NIBC per 1.12.2023
NIBC heeft iets te lang gewacht met deze renteverhoging.
Andere (santander, medirect, keytrade, ...) geven op hun getrouwheidsrekeningen al enkele maanden hogere rentes dan de 2,00 % die bij NIBC sinds mei dit jaar onveranderd was gebleven.
Ik denk dat velen die er bij NIBC nog geld op hadden staan dit al naar die andere hebben verhuisd eens hun getrouwheidsintrest verworven was. Misschien daarom, om verdere afkalving van de inlagen te voorkomen, nu die forse verhoging van de rente bij NIBC.
En toch wel interessant voor nieuwe spaargelden of wanneer je elders pas getrouwheidsintresten hebt verworven want NIBC springt hiermee over o.a. Santander (getrouwheidsrekening zonder voorwaarden) en Medirect.
En ik ben benieuwd hoe en hoe snel zij hierop zullen reageren
Andere (santander, medirect, keytrade, ...) geven op hun getrouwheidsrekeningen al enkele maanden hogere rentes dan de 2,00 % die bij NIBC sinds mei dit jaar onveranderd was gebleven.
Ik denk dat velen die er bij NIBC nog geld op hadden staan dit al naar die andere hebben verhuisd eens hun getrouwheidsintrest verworven was. Misschien daarom, om verdere afkalving van de inlagen te voorkomen, nu die forse verhoging van de rente bij NIBC.
En toch wel interessant voor nieuwe spaargelden of wanneer je elders pas getrouwheidsintresten hebt verworven want NIBC springt hiermee over o.a. Santander (getrouwheidsrekening zonder voorwaarden) en Medirect.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Klopt, ze zijn er iets te laat mee.
5 weken geleden een redelijk serieus bedrag van hun spaarrekening gehaald.
5 weken geleden een redelijk serieus bedrag van hun spaarrekening gehaald.
Eindelijk, het werd ook tijd! Mijn huisbank (belfius) gaf inmiddels zelfs alweer 2% rente.
Ik had na de vorige verhoging hier weer eens geld neergezet, ik kon het dus niet weghalen omdat de getrouwheidspremie dan zou vervallen. Nu dus even geld naar de spaarrekening en maandag weer terug naar de getrouwheidsrekening om van de hoge rente gebruik te maken!
Ik had na de vorige verhoging hier weer eens geld neergezet, ik kon het dus niet weghalen omdat de getrouwheidspremie dan zou vervallen. Nu dus even geld naar de spaarrekening en maandag weer terug naar de getrouwheidsrekening om van de hoge rente gebruik te maken!
Tonkey schreef: ↑1 december 2023, 10:02 Eindelijk, het werd ook tijd! Mijn huisbank (belfius) gaf inmiddels zelfs alweer 2% rente.
NIBC was een beetje aan het wegdeemsteren. Maar zij schijnen een offensief in te zetten om de spaarders te behouden en aan te trekken. Ik heb hun aanbod aangenomen mbt hun termijnrekening op één jaar. Toch weer tijd om ook centjes op een spaarrekening te plaatsen.
De laatste renteaanpassingen van SANTANDER waren zeer beperkt. Nu hebben zij hun koppositie verloren; zelfs met hun Top-spaarprodukt. Als zij niet afdoende reageren gaan zij veel centen verliezen. Mijn mening.jeff schreef: ↑1 december 2023, 09:37 NIBC heeft iets te lang gewacht met deze renteverhoging.
Het was vroeger ook al de vraag hoe groot het verschil wel moet zijn eer de massa van bank verandert.
Voor 0,10 procent meer bij eender welke bank ga ik niets verschuiven.
In mijn volgende ronde leg ik mezelf op om alleen op rekeningen te storten waar minstens 2 % op te rapen valt.
En nog ergens wat op een rekening met een grote basisrente. Om in de loop van het jaar nog wat te verschuiven misschien.
In mijn volgende ronde leg ik mezelf op om alleen op rekeningen te storten waar minstens 2 % op te rapen valt.
En nog ergens wat op een rekening met een grote basisrente. Om in de loop van het jaar nog wat te verschuiven misschien.
haelewyn schreef: ↑1 december 2023, 20:21 Het was vroeger ook al de vraag hoe groot het verschil wel moet zijn eer de massa van bank verandert.
Ergens in het midden van het jaar heb ik geopperd dat ik erover na zou denken, vanaf een rente van 3%, mijn spaargeld te verplaatsen. Awel, nog géén nieuwjaar en het is zover. Happy new year!
Koop misschien een nieuwe Staatsbon … om je morele geweten te sussenSammy2 schreef: ↑1 december 2023, 20:38haelewyn schreef: ↑1 december 2023, 20:21 Het was vroeger ook al de vraag hoe groot het verschil wel moet zijn eer de massa van bank verandert.
Ergens in het midden van het jaar heb ik geopperd dat ik erover na zou denken, vanaf een rente van 3%, mijn spaargeld te verplaatsen. Awel, nog géén nieuwjaar en het is zover. Happy new year!
Miljaar, gisteren mijn spaargeld overgezet van de getrouwheidsrekening naar de gewone spaarrekening en weer terug. Althans dat was de bedoeling. Ik moet verstrooid geweest zijn want ik heb het geld overgeschreven van de gewone spaarrekening naar mijn tegenrekening bij Fortis. Wel maar met valutadatum 4/12.
Een foutje dat me vrij veel geld kost, Getrouwheidspremie kwijt dit ik normaal had verworven eind december.
Ik vrees dat hier niets meer aan de doen valt? grrrrr
Een foutje dat me vrij veel geld kost, Getrouwheidspremie kwijt dit ik normaal had verworven eind december.
Ik vrees dat hier niets meer aan de doen valt? grrrrr
Ik heb ondertiteling nodig.
Voor ons : hopen dat het geen erg groot bedrag was. Voor jou : niets. Om de overschrijving tegen te houden is het te laat.
Dat is de laatste stap : als het geld nog niet vertrokken is , vraag je bank om de overschrijving te annuleren.
Ik heb nog proberen bellen, maar de kantoren waren gesloten.
Het bedrag: 100k. Damn.
Het bedrag: 100k. Damn.
ben jij nu helemaal debiel shuttle?
Iedere bank MOET tegenwoordig 24 u bereikbaarheid hebben zeker he ? Speciaal nummer ?
Geen idee waar het vertrok. Niet bij een grootbank - dan is het moeilijker.
En anders maandagochtend vroeg nog eens proberen ?
Al denk ik wel dat het dan te laat is.....
Geen idee waar het vertrok. Niet bij een grootbank - dan is het moeilijker.
En anders maandagochtend vroeg nog eens proberen ?
Al denk ik wel dat het dan te laat is.....