Izola
TIP
Re: Izola
Nee,
1) je spaarrekening aangeven bij CAP (eenmalig)
2) op je belastingsaangifte:
a) in XIV A bevestigen dat je buitenlandse rekening hebt
b) in 1444/2444 ontvangen intresten invullen, daar wordt dan 30% belasting op gerekend
1) je spaarrekening aangeven bij CAP (eenmalig)
2) op je belastingsaangifte:
a) in XIV A bevestigen dat je buitenlandse rekening hebt
b) in 1444/2444 ontvangen intresten invullen, daar wordt dan 30% belasting op gerekend
Re: Izola
Toch even rekening houden met volgende. Van Izola niets dan tevredenheid bij mij, maar als je de bankrelatie wil stopzetten en na repatriëring naar België toch veel gezever/stress bij Keytrade Bank gehad. Daar heeft een overijverige Keytrade-bankmedewerker mij alleen niet gevraagd welke kleur van onderbroek ik aan had: oorsprong van kapitaal bewijzen, van de laatste 7 jaar rekeninguittreksels, belastingaangiftes, loonbrieven, CAP-aangifte rekeningnummer tot zelfs mijn volledig aangegeven kapitaal en overzicht van alle rekeningen bij CAP moeten bezorgen, enz. Uren werk aan gehad en tot 2x toe was het niet voldoende voor mijnheer. Hij ging volledig voorbij aan het feit dat je bij Izola enkel kan overschrijven vanaf een vast Belgische rekeningnummer ... dus cash en als loontrekkende kon ik het echt niet naar Malta gedragen hebben
. Nu zo'n 8 maand later - ondanks navragen - ook geen enkel bericht meer of alles nu eindelijk in orde is
.
Tot overmaat van ramp kwam dit geld ooit van een PSA-spaarrekening, een bank die inmiddels al lang opgehouden is te bestaan ... rekeninguittreksels had ik dus niet meer en kan ik ook niet meer voorleggen. Gelukkig is PSA nu toevallig overgenomen door ... Keytrade en kon hij wellicht aan de hand van het toenmalige rekeningnummer wel nog de juiste overschrijving opzoeken.
Moraal van het verhaal: documenteer je overschrijving (oorsprong van kapitaal) goed als je een bankrelatie met een ander land aangaat en heb je de rekening niet aan het CAP aangegeven, dan heb je problemen.

Tot overmaat van ramp kwam dit geld ooit van een PSA-spaarrekening, een bank die inmiddels al lang opgehouden is te bestaan ... rekeninguittreksels had ik dus niet meer en kan ik ook niet meer voorleggen. Gelukkig is PSA nu toevallig overgenomen door ... Keytrade en kon hij wellicht aan de hand van het toenmalige rekeningnummer wel nog de juiste overschrijving opzoeken.
Moraal van het verhaal: documenteer je overschrijving (oorsprong van kapitaal) goed als je een bankrelatie met een ander land aangaat en heb je de rekening niet aan het CAP aangegeven, dan heb je problemen.