Staatsbon met een verlaagde roerende voorheffing op komst
TIP
Re: Staatsbon met een verlaagde roerende voorheffing op komst
LOL Ik veronderstel dat jouw reactie cynisch bedoeld is LOL
Maar voor het geval je het toch echt meent: waarom zou ik me schuldig moeten voelen als ik niet inteken op de Staatsbon? Omdat ik mijn spaargeld niet afgeef aan een lage opbrengst? Moeten alle Belgen die samen voor honderden miljarden euro’s aan spaartegoeden hebben zich dan ook niet schuldig voelen?
Hahaha, goed gezegd. ;-)huisjetuintjefiets schreef: ↑1 december 2023, 19:20Belgische financiele instellingen zijn niet veiliger dan buitenlandse. Fortis, Dexia, KBC, Ethias, ....
Allemaal Belgisch. Als de Belgische staat ze indertijd niet halsoverkop gered had, waren ze 1 dag later allemaal failliet
Het kan natuurlijk zijn dat je meer vertrouwen hebt in de Belgische staat, dan in een buitenlandse staat.
De goudprijs zal zakken, stijgen; economische wetgeving. De prijs van een Belgisch paspoort of IK zal enkel stijgen. Denk daar eens 2 seconden over na; als het je lukt.
Dan kun je aan mij vertellen, maar dat verandert niets aan het feit dat mensen Santander en Medirect (verlieslatend, trouwens) niet vertrouwen.huisjetuintjefiets schreef: ↑1 december 2023, 19:20Belgische financiele instellingen zijn niet veiliger dan buitenlandse. Fortis, Dexia, KBC, Ethias, ....
Allemaal Belgisch. Als de Belgische staat ze indertijd niet halsoverkop gered had, waren ze 1 dag later allemaal failliet
Het kan natuurlijk zijn dat je meer vertrouwen hebt in de Belgische staat, dan in een buitenlandse staat.
-
- Verbannen Gebruiker
De mensen staan er niet echt om bekend dat ze veel weten over financien, beleggen, banken, het garantiesysteem, bankenrisico's, ....
Gelukkig maar. Als iedereen die zijn spaargeld bij de grootbanken laat staan aan 0,5% rente, zijn spaargeld zou parkeren bij de internetbanken, zouden de internetbanken onmiddellijk hun rente moeten laten zakken naar 0%
Laat de mensen dus maar bang en onwetend zijn
Daar zal vanzelf een einde aan komen wanneer de oudere generaties uitgestorven zijn, en er alleen nog mensen zijn die alles met internet doen.
m-peeters schreef: ↑1 december 2023, 19:24LOL Ik veronderstel dat jouw reactie cynisch bedoeld is LOL
Maar voor het geval je het toch echt meent: waarom zou ik me schuldig moeten voelen als ik niet inteken op de Staatsbon? Omdat ik mijn spaargeld niet afgeef aan een lage opbrengst? Moeten alle Belgen die samen voor honderden miljarden euro’s aan spaartegoeden hebben zich dan ook niet schuldig voelen?
Begin bij het begin: waar zitten die "honderden" miljarden? Bij welke "alle "Belgen"?
huisjetuintjefiets schreef: ↑1 december 2023, 19:46De mensen staan er niet echt om bekend dat ze veel weten over financien, beleggen, banken, het garantiesysteem, bankenrisico's, ....
Gelukkig maar. Als iedereen die zijn spaargeld bij de grootbanken laat staan aan 0,5% rente, zijn spaargeld zou parkeren bij de internetbanken, zouden de internetbanken onmiddellijk hun rente moeten laten zakken naar 0%
Laat de mensen dus maar bang en onwetend zijn
Daar zal vanzelf een einde aan komen wanneer de oudere generaties uitgestorven zijn, en er alleen nog mensen zijn die alles met internet doen.
En vooral: mensen die alles "nu" opsouperen alvorens het voorgerecht wordt opgediend.
Oei, het was blijkbaar toch niet cynisch maar serieus bedoeldSammy2 schreef: ↑1 december 2023, 19:52m-peeters schreef: ↑1 december 2023, 19:24
LOL Ik veronderstel dat jouw reactie cynisch bedoeld is LOL
Begin bij het begin: waar zitten die "honderden" miljarden? Bij welke "alle "Belgen"?
Maar ik zal je een handje helpen:
- Het gaat om “alle Belgen samen”: welk woord begrijp je daar niet van?
- En die “honderden” miljarden euro’s aan spaartegoeden, is dat iets wat je nog niet wist?
https://www.demorgen.be/snelnieuws/voor ... ~befe2a27/
Voor het eerst sinds januari weer meer geld op spaarboekjes: in totaal hebben Belgen 300 miljard euro op spaarrekeningen staan. Het totale bedrag op Belgische gereglementeerde spaarrekeningen is in mei weer boven de 300 miljard euro gestegen. Dat blijkt uit de gegevens van de Nationale Bank.
Zodus, moeten al die Belgen die samen 300 miljard euro aan spaartegoeden hebben zich schuldig voelen omdat ze hun spaargeld niet “ter beschikking stellen” van de Belgische overheid?
m-peeters schreef: ↑1 december 2023, 20:09Het gaat om “alle Belgen samen”: welk woord begrijp je daar niet van?
En die “honderden” miljarden euro’s aan spaartegoeden, is dat iets wat je nog niet wist?
Voor het eerst sinds januari weer meer geld op spaarboekjes: in totaal hebben Belgen 300 miljard euro op spaarrekeningen staan. Het totale bedrag op Belgische gereglementeerde spaarrekeningen is in mei weer boven de 300 miljard euro gestegen. Dat blijkt uit de gegevens van de Nationale Bank.
Ik wil cijfers zien waar die bedragen gehuisvest zijn; opgesplitst per gemeenschap; en per provincie. En dan had ik graag het gemiddelde bedrag per inwoner; in deze bedoelde gemeenschappen. Zorg jij daarvoor? ps En het cijfer van "honderden" miljarden eens volledig uitgeklaard. Dank U.
Je kan heel veel willen … maar dan zal je het toch zelf moeten opzoeken, trolletjeSammy2 schreef: ↑1 december 2023, 20:15m-peeters schreef: ↑1 december 2023, 20:09
Het gaat om “alle Belgen samen”: welk woord begrijp je daar niet van?
En die “honderden” miljarden euro’s aan spaartegoeden, is dat iets wat je nog niet wist?
Ik wil cijfers zien waar die bedragen gehuisvest zijn; opgesplitst per gemeenschap; en per provincie. En dan had ik graag het gemiddelde bedrag per inwoner; in deze bedoelde gemeenschappen. Zorg jij daarvoor? ps En het cijfer van "honderden" miljarden eens volledig uitgeklaard. Dank U.
m-peeters schreef: ↑1 december 2023, 20:17Je kan heel veel willen … maar dan zal je het toch zelf moeten opzoeken, trolletjeSammy2 schreef: ↑1 december 2023, 20:15
Noem niet iedereen "trolletje" indien je iets niet kan verwezenlijken wat men van jou vraagt. PS: Mag ik jou "Pipo" noemen?
Ja ja, ze vertouwen de Croo en kornuiten wel.....pmu schreef: ↑1 december 2023, 19:39Dan kun je aan mij vertellen, maar dat verandert niets aan het feit dat mensen Santander en Medirect (verlieslatend, trouwens) niet vertrouwen.huisjetuintjefiets schreef: ↑1 december 2023, 19:20
Belgische financiele instellingen zijn niet veiliger dan buitenlandse. Fortis, Dexia, KBC, Ethias, ....
Sammy de trol vind ik in deze inderdaad ook wel een passende naam. ;-)
Ik gun het jou. "Joker" is ook niet mis .
pmu schreef: ↑1 december 2023, 19:39Dan kun je aan mij vertellen, maar dat verandert niets aan het feit dat mensen Santander en Medirect (verlieslatend, trouwens) niet vertrouwen.huisjetuintjefiets schreef: ↑1 december 2023, 19:20
Belgische financiele instellingen zijn niet veiliger dan buitenlandse. Fortis, Dexia, KBC, Ethias, ....
Eenvoudig uitgelegd: omdat "mensen" gemanipuleerd" worden. Kijk/beluister eens de dagelijkse reclame in de media.