depositorekening federale overheid
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: depositorekening federale overheid
Die deposito rekening heeft precies levenslange trauma's geslagen bij sommigen.
Hebben jullie al eens uitgerekend hoeveel geld jullie hebben mislopen? Procentueel lijkt het misschien veel, maar in absolute cijfers kan dat toch niet veel zijn? Een paar tientallen, hooguit honderden Euro? Op een grote mensen bedrag van 100k scheelt het hoop en al 200 á 300 Euro.
Uiteindelijk gaan al die polls en topics hier de situatie niet veranderen.
Hebben jullie al eens uitgerekend hoeveel geld jullie hebben mislopen? Procentueel lijkt het misschien veel, maar in absolute cijfers kan dat toch niet veel zijn? Een paar tientallen, hooguit honderden Euro? Op een grote mensen bedrag van 100k scheelt het hoop en al 200 á 300 Euro.
Uiteindelijk gaan al die polls en topics hier de situatie niet veranderen.
Die depositorekening had nooit bekend mogen worden. Iedereen is zot geworden en zit nu met een trauma.
Op het moment van de rente aanpassing hadden "jullie", de deposanten, er 1,7 miljard geparkeerd. Voor lopende maand is het rente verschil voor en na aanpassing 1,1%, dat komt dus neer op een mislopen bedrag van €1.558.333 (bruto) enkel nog maar voor deze maand. Maar inderdaad, in absolute cijfers is dat niet veelOrakel van Brakel schreef: ↑9 juli 2023, 07:03 Die deposito rekening heeft precies levenslange trauma's geslagen bij sommigen.
Hebben jullie al eens uitgerekend hoeveel geld jullie hebben mislopen? Procentueel lijkt het misschien veel, maar in absolute cijfers kan dat toch niet veel zijn?
Voor de (r)overheid is het nu wel heel lucratief, wanneer ze die €1,7 miljard via een gewone 1y OLO (3.6%) financiert, kost haar dat €5.100.000 per maand. Via de e-depo (1,75% netto) slechts €2.479.166 of minder dan de helft. Woekerwinsten zouden ze zeggen mocht het om een energie producent gaan
Zo erg zou ik het nu ook niet noemen. Ik vind het jammer dat de regels gewijzigd werden, maar het brengt nog altijd meer dan op de meeste spaarrekeningen. Voor jongere spaarders is het aan te raden andere oorden op te zoeken. Voor de oudere spaarders die defensiefer en op kortere termijn willen vastleggen, en daar bovenop moeten letten op de belastingvrije grens voor de gereglementeerde spaarrekeningen, is dit nog niet zo slecht als deel van hun portefeuille.
Iedere situatie is verschillend en het belangrijkste is je goed te voelen met wat je doet.
Ik ben benieuwd of er nog wat beweging gaat komen de volgende maanden...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik bedoel uiteraard per persoon... Je moet er al 100k hebben staan om hoop en al 300 euro intrest te mislopen. Om daar dan zo veel energie aan te verspillen. Er zijn er hier die er al nachten van hebben wakker gelegen, al uren hebben zitten posten op allerlei internetfora. Als je die 300 euro (als het al zoveel is voor sommige) deelt door het aantal uren dat je er mee bezig bent... dan kan je die energie al beter elders in steken.vortex schreef: ↑9 juli 2023, 07:58 Op het moment van de rente aanpassing hadden "jullie", de deposanten, er 1,7 miljard geparkeerd. Voor lopende maand is het rente verschil voor en na aanpassing 1,1%, dat komt dus neer op een mislopen bedrag van €1.558.333 (bruto) enkel nog maar voor deze maand. Maar inderdaad, in absolute cijfers is dat niet veel
-
- Hero Member
- Contacteer:
Idd, door de plotse bekendheid zaten ze plots met een hoop geld waar ze geen weg mee wisten. Was wel te bedenken dat het niet ging blijven duren. Als de 'gedupeerden' ergens willen op schieten, kunnen ze beter schieten op degene die er reclame rond gemaakt hebben en het als alternatief voor een spaarboekske hebben voorgesteld. Want als spaarproduct gebruikt worden is nooit de bedoeling geweest.
De hype is ontstaan door een artikel in De Tijd van 18 november 2022.
Onbekend overheidsloket biedt spaarder toprendement
Had u er al van gehoord? Een depositorekening bij de federale overheid is een aantrekkelijk alternatief voor een termijnrekening met een looptijd van één jaar of een spaarboekje. De rente op geld dat minstens een jaar blijft staan, is gelijk aan het rendement van de lineaire obligatie (OLO) met een resterende looptijd van één jaar. Geen enkele bank biedt zonder voorwaarden een hogere rente. U kunt online in enkele minuten een depositorekening openen.
Laatst gewijzigd door Yaris op 9 juli 2023, 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Och er zijn er die voor nul euro net zo veel tijd en energie spenderen aan het trollen, is het niet Orakel? Maar hoe dan ook bedankt voor je bijdrage, ook dergelijk geleuter houdt de aandacht op het onderwerpOrakel van Brakel schreef: ↑9 juli 2023, 08:57 Als je die 300 euro (als het al zoveel is voor sommige) deelt door het aantal uren dat je er mee bezig bent... dan kan je die energie al beter elders in steken.
Een forum is een plezant tijdverlies.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Hoh, plezant tijdverdrijf... ik heb me hier destijds lid gemaakt in de hoop gelijkgezinden te ontmoeten en bij te leren over financiële producten. Maar het lijkt hier soms meer op HLN qua niveau. Ik passeer dus nog amper op het forum hier, maar als ik eens kom kijken is het bladzijden lang geklaag. En altijd is het een ander zijn fout. Ze worden genaaid door de politiekers, de banken, de rijke, ...
inclusief spel- en schrijffouten
Plezant ?
Er is geen verplichting om al dat geklaag te lezen of zelf te beginnen klagen. Spijtig dat het forum je frustreert en beneden je niveau is, blijf er van weg, trek het je niet aan, leef een gelukkig leven en ontwijk frustraties, besteed je tijd aan dingen die je meer geluk brengen...Orakel van Brakel schreef: ↑9 juli 2023, 10:02 Hoh, plezant tijdverdrijf... ik heb me hier destijds lid gemaakt in de hoop gelijkgezinden te ontmoeten en bij te leren over financiële producten. Maar het lijkt hier soms meer op HLN qua niveau. Ik passeer dus nog amper op het forum hier, maar als ik eens kom kijken is het bladzijden lang geklaag. En altijd is het een ander zijn fout. Ze worden genaaid door de politiekers, de banken, de rijke, ...
Een mens heeft soms al eens een emmertje zelfkastijding nodig om helder te blijven.
Daarbij : met al de vrienden die je hier na een tijdje maakt wordt het alleen maar leuker en beter.
Daarbij : met al de vrienden die je hier na een tijdje maakt wordt het alleen maar leuker en beter.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik heb een bedrag gestort op 23 november 2022.
Is mijn rente verworven indien ik dit nu opvraag of dien ik te wachten tot januari?
Ik vind dit niet eenduidig terug. Of moet de opvraagbare intrest eerst zichtbaar zijn in het online platform?
Is mijn rente verworven indien ik dit nu opvraag of dien ik te wachten tot januari?
Ik vind dit niet eenduidig terug. Of moet de opvraagbare intrest eerst zichtbaar zijn in het online platform?
Is die bij jou nog niet zichtbaar dan? (Als je je je cursor over het vraagteken-icoontje beweegt, of wanneer je het dossier probeert af te sluiten)JanusBananus schreef: ↑2 december 2023, 11:55 Ik heb een bedrag gestort op 23 november 2022.