Klimaathysterie
Re: Klimaathysterie
Dat is gewoon een onmogelijke zaak. Tegen 2030 gaat nog geen 55% van de auto's en het vrachtverkeer fossiel vrij zijn, zelfs de EV's die dan rondrijden zullen nog steeds 30% fossiele stroom laden. Tegen 2030 is het onmogelijk om een paar miljoen huizen een totaal renovatie te geven, daar zijn gewoon de financiële en logistieke (firma's en arbeidskrachten) middelen niet voor. Tegen 2030 gaat men nooit voldoende alternatieven (wind zon en kern energie) hebben om fossiel met 55% te reduceren. Tegen 2030 gaat de landbouw zich misschien geschikt hebben naar de nieuwe stikstof normen, wie gaat die sector nu ook nog eens vragen om 55% te besparen op hun energie verbruik?
Gelukkig valt ook deze verplichting gemakkelijk op te lossen met wat greenwashing. In plaats van tienduizenden euro's te investeren in muur en vloer isolatie, nieuwe ramen en deuren, zonnepanelen, thuisbatterij, warmte pompen, slimme toestellen, enz... zal ik tegen 2030 wel overschakelen naar een groene stroom contract waarmee ik direct 100% duurzaam ben. Voor mijn fossiele auto en vliegreizen zal ik tegen die tijd wel CO2 compensatie in de vorm van een boomaanplant of zo betalen. Als de industrie daar mee wegkomt, zal dat voor mij ook wel OK zijn hé
Ja en dan was de globale CO2 uitstoot nooit gegroeid tot het probleem van nu. Met de helft minder mensen op deze planeet en zonder de globale industrialisatie konden we nog honderdduizend jaar met het kolenkitje naar het kolenhok zonder klimaat opwarming
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Grote_Smog_van_1952
Ik ben niet zo nostalgisch naar vroegere tijden.
Nogmaals: ik zeg niet dat we op weg zijn naar een ideale wereld. Maar ik zeg wel dat we op weg zijn naar een betere wereld.
Alleen al als ik zelf vergelijk met mijn jeugd 30 jaar geleden is de lucht al veel schoner geworden.
Maar er zijn nog veel problemen op te lossen, we zijn nooit klaar.
Nogmaals: ik zeg niet dat we op weg zijn naar een ideale wereld. Maar ik zeg wel dat we op weg zijn naar een betere wereld.
Alleen al als ik zelf vergelijk met mijn jeugd 30 jaar geleden is de lucht al veel schoner geworden.
En ik zeg dat het naar de kl*ten is, wat er aan duurzaam bijkomt volstaat amper om de groeiende voetafdruk van de wereldbevolking te compenseren. Bossen zijn aan een jaarlijks record tempo aan het verdwijnen, consumptie van fossiel neemt globaal gezien niet af, permafrost zet enorme hoeveelheden methaan vrij en dit is nog maar het begin, diversiteit neemt razend snel af, woestijnvorming, 75% van de zogezegde maatregelen is pure greenwashing, enz....Woz schreef: ↑2 december 2023, 09:11 https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Grote_Smog_van_1952
Kan zijn dat de lucht in jouw straat vandaag schoner is tegenover 30 jaar geleden, de globale vervuiling is nu echter vele malen hoger dan 30 jaar geleden en neemt jaar na jaar toe. Van steeds meer chemicaliën blijkt dat ze zeer schadelijk zijn en permanent in het milieu blijven. Nee, het spijt mij maar we zijn echt niet op weg naar een betere wereld, tenzij je natuurlijk je eigen huidige cocoon met comfort en ongebreidelde mogelijkheden als een betere wereld beschouwd.
Ik deel je pessimisme niet … maar je moet wel alles in perspectief zien. De EU heft wereldwijd nauwelijks ilpact op het klimaat en wat België doet is al helemaal een druppeltje op een hete plaat …vortex schreef: ↑2 december 2023, 09:54En ik zeg dat het naar de kl*ten is, wat er aan duurzaam bijkomt volstaat amper om de groeiende voetafdruk van de wereldbevolking te compenseren. Bossen zijn aan een jaarlijks record tempo aan het verdwijnen, consumptie van fossiel neemt globaal gezien niet af, permafrost zet enorme hoeveelheden methaan vrij en dit is nog maar het begin, diversiteit neemt razend snel af, woestijnvorming, 75% van de zogezegde maatregelen is pure greenwashing, enz....Woz schreef: ↑2 december 2023, 09:11 https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Grote_Smog_van_1952
Kan zijn dat de lucht in jouw straat vandaag schoner is tegenover 30 jaar geleden, de globale vervuiling is nu echter vele malen hoger dan 30 jaar geleden en neemt jaar na jaar toe. Van steeds meer chemicaliën blijkt dat ze zeer schadelijk zijn en permanent in het milieu blijven. Nee, het spijt mij maar we zijn echt niet op weg naar een betere wereld, tenzij je natuurlijk je eigen huidige cocoon met comfort en ongebreidelde mogelijkheden als een betere wereld beschouwd.
In Dubai waren de staatshoofden van China en de USA niet aanwezig. Zij zijn ook nogal hardleers inzake klimaatopwarming en milieumaatregelen. Samen zijn ze goed voor 40% van de wereldwijde CO2-uitstoot.
China droeg in 2022 met 29% het meeste bij, daarna volgen de Verenigde Staten (11%), India (7,3%), EU (6,7%), Rusland (4,8%), Brazilië (2,4%), Indonesië (2,3%) en Japan (2,2%). Samen zijn deze landen goed voor zo'n 66% van alle uitstoot van broeikasgassen
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Tutut, ga je nu ontkennen dat het protest van die deugpronkers niets uithaalt? Je bent deze week nog niet buiten geweest?Abatoetnie schreef: ↑1 december 2023, 18:52Zoals ik hier al eerder aanhaalde, gelijk welke inspanning er ook wordt gedaan, het zal geen duizendste van een graad verschil uitmaken
Dik pak sneeuw verwacht: resultaat van klimaatprotesten steeds meer zichtbaar
Nog meer bewijs:
In München heeft de opwarming ook onverbiddelijk toegeslagen. Ironischer dan dit wordt het niet meer:
Jets reportedly headed for Dubai's global warming conference literally frozen on the runway due to heavy snowfall in Munich, Germany
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Misschien toch beter dat ze die klimaat conferenties in de zomer (noordelijk halfrond) organiseren, dan mogen we het weer wel misbruiken om de klimaat opwarming te illustreren
-
- Full Member
- Contacteer:
Vanmorgen nog een goeie gehoord van zuster Tine in de 7e dag n.a.v. een vraag van iemand over de nabijheid van windmolens in de buurt van woonwijken ... dat het enkel een voordeel is als die zo dicht staan want als ze draaien ben je bij de eersten die ziet dat de elektriciteit op dat moment goedkoop staat ... hoe wereldvreemd kan je zijn !
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Correctomundo. Als het niet in het narratief past is het "weer", als het wel past gaan de vingertjes omhoog en is het "klimaat".
Alhoewel, sinds ze het gerebrand hebben naar climate change is het natuurlijk altijd prijs:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Mevrouw (professor?) minister Tine heeft ergens wel gelijk. Ik heb overigens geen last van de windmolen op 300 m van mij thuis, ik vind ze zelfs rustgevend.
Moet je eens gaan kijken op volgende site:Abatoetnie schreef: ↑3 december 2023, 15:16 Vanmorgen nog een goeie gehoord van zuster Tine in de 7e dag n.a.v. een vraag van iemand over de nabijheid van windmolens in de buurt van woonwijken ... dat het enkel een voordeel is als die zo dicht staan want als ze draaien ben je bij de eersten die ziet dat de elektriciteit op dat moment goedkoop staat ... hoe wereldvreemd kan je zijn !
https://www.nordpoolgroup.com/en/Market ... view=table
Op dagen met veel zon en/of wind is de energieprijs lager of zelfs negatief.
Als je ziet dat de electriciteitsprijs goedkoop staat... wat ben je daar dan mee?
Tenzij je een professionele klant bent (en dan kijk je beter op internet dan naar een widmolens...)
Tenzij je een professionele klant bent (en dan kijk je beter op internet dan naar een widmolens...)
-
- Full Member
- Contacteer:
Daar gaat het me niet over. Alsof mensen in de buurt van zo'n mastodonten willen wonen en dan komt zuster Tine met zo'n uitleg ... THAT is the point. Die energieprijs is misschien wel lager maar schiet je daar mee op als gewone consument, ik heb nog nooit een negatieve elektriciteitsfactuur gekregen en de zon mag zoveel schijnen als ze wil en de wind mag zo hard blazen als hij kan. Vorig jaar waaide de wind ook en scheen de zon ook en we kregen torenhoge energiefacturen als cadeau.Woz schreef: ↑3 december 2023, 18:50Moet je eens gaan kijken op volgende site:Abatoetnie schreef: ↑3 december 2023, 15:16 Vanmorgen nog een goeie gehoord van zuster Tine in de 7e dag n.a.v. een vraag van iemand over de nabijheid van windmolens in de buurt van woonwijken ... dat het enkel een voordeel is als die zo dicht staan want als ze draaien ben je bij de eersten die ziet dat de elektriciteit op dat moment goedkoop staat ... hoe wereldvreemd kan je zijn !
Abatoetnie schreef: ↑3 december 2023, 23:39Daar gaat het me niet over. Alsof mensen in de buurt van zo'n mastodonten willen wonen en dan komt zuster Tine met zo'n uitleg ... THAT is the point. Die energieprijs is misschien wel lager maar schiet je daar mee op als gewone consument, ik heb nog nooit een negatieve elektriciteitsfactuur gekregen en de zon mag zoveel schijnen als ze wil en de wind mag zo hard blazen als hij kan. Vorig jaar waaide de wind ook en scheen de zon ook en we kregen torenhoge energiefacturen als cadeau.Woz schreef: ↑3 december 2023, 18:50
Moet je eens gaan kijken op volgende site:
Dus groene logica: wij moeten meer zonnepanelen en windmolens plaatsen. Dus wordt de energie "automatisch" goedkoper. De zon en de wind sturen geen facturen. Nog een paar reclameboodschappen plaatsen n de media, en hopsakéé, de wereld is gered. Pipi Langkous heeft het ook zo ergens bedacht.
Die torenhoge energiefacturen werden veroorzaakt door paniek over de aanvoer van fossiele brandstoffen.