e-DEPO opgelicht ?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: e-DEPO opgelicht ?
Ik krijg hetzelfde scherm, maar het bedrag van de interesten dekt maar 11 maanden, geen 12 (stortingsdatum 29/11/22). Ik wacht nog even tot maandag om te zien of er dan wel het bedrag voor 12 maanden interest staat...
Laatst gewijzigd door SInvest op 1 december 2023, 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Nochtans weinig redenen om hen niet te vertrouwen, lijkt mij. Aangezien je effectief ten zien krijgt dat de interesten uitbetaald worden, voorzie ik geen problemen. Daarom heb ik net mijn terugbetaling aangevraagd.
Dat kies je zelf maar uw voorkeur voor maandag is duidelijk. Je vertrouwt hen niet meer, wacht dan tot maandag 4/12. Ze stoppen in beide gevallen de interestbetekening op 30/11.
Jij bent de enigste die de datum op het depositocertificaat kent. Maar kijk of je in je dossier ook pmu's tekst "Als uw dossier wordt afgesloten, is het totale nettobedrag van uw interesten €xx,xx" ziet staan. Indien niet, kan je nog niet met interestbetaling afsluiten. Je hebt uw 12 volle maanden dan nog niet! Dus probeer/controleer het dan de volgende maand opnieuw.
Jij bent de enigste die de datum op het depositocertificaat kent. Maar kijk of je in je dossier ook pmu's tekst "Als uw dossier wordt afgesloten, is het totale nettobedrag van uw interesten €xx,xx" ziet staan. Indien niet, kan je nog niet met interestbetaling afsluiten. Je hebt uw 12 volle maanden dan nog niet! Dus probeer/controleer het dan de volgende maand opnieuw.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Al je terugbetaling gevraagd?
Ik kreeg ook die foutmelding "In het geval van afsluiting, gelieve al het kapitaal en de interesten te verdelen." en kon dan niet op bevestigen klikken?
Ik heb dan een tweede begunstigde aangevinkt zonder daadwerkelijk iets in te geven en toen kon ik wel op bevestigen klikken?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Ja, vrijdagochtend. Sindsdien wel nog steeds "in afwachting van betaling". Ik kreeg die melding (die mij overigens eerder een waarschuwing dan een foutmelding leek) ook, maar ik kan mij verder geen problemen herinneren om met 1 begunstigde te werken.CarpeNoctem schreef: ↑3 december 2023, 22:22 Al je terugbetaling gevraagd?
Ik kreeg een foutmelding "In het geval van afsluiting, gelieve al het kapitaal en de interesten te verdelen."?
Ik heb dan een tweede begunstigde aangevinkt zonder daadwerkelijk iets in te geven en toen kon ik wel op bevestigen klikken?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik heb nog een tweede e-depo leeg te halen. Ik zal deze eens met een andere browser proberen.
Die melding zal waarschijnlijk een slechte vertaling uit het Frans zijn zeker?
Die melding zal waarschijnlijk een slechte vertaling uit het Frans zijn zeker?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Syndicus..
Als je geld tegoed hebt van de syndicus, wat is de gebruikelijke tijd om dit terug te betalen ??
Iemand idéé van..
Iemand idéé van..
Heb de aanvraag ook gedaan om het geld terug te krijgen.
Ik zag wel geen optie om alleen de interest ofzo te krijgen, het is alles met interest of enkel een gedeelte van jouw oorspronkelijke inleg. Heb nu wel niet lang zitten zoeken.
Denk niet dat er nog veel particulieren zullen blijven.
Ik zag wel geen optie om alleen de interest ofzo te krijgen, het is alles met interest of enkel een gedeelte van jouw oorspronkelijke inleg. Heb nu wel niet lang zitten zoeken.
Denk niet dat er nog veel particulieren zullen blijven.
Enkel de interest opvragen zou pas vanaf 1 januari kunnen, denk ik.
Het opgevraagde bedrag en interesten net ontvangen (vrijdagochtend uitbetaling aangevraagd, maandagnamiddag ontvangen). Valt nog mee qua snelheid.
Nu er zo'n grote uitstroom is, mag ik weten waar jullie dat geld nu gaan insteken? Ik ken op dit moment nog te weinig alternatieven.
Re: Syndicus..
Staat enkel in als je hun facturen enz . niet betaald welke kosten erbij komen en hoe afdwingbaar dit is ... enz; enz. ...
Maar als je geld tegoed hebt van een onkosten nota ten laste van de VME, is er niets te vinden wanneer ze je dat moeten terug betalen;
Typisch natuurlijk...
Spaarrekeningen, obligaties, termijnrekeningen...
Op 1 jaar zou ik gewoon naar spaarrekeningen kijken. Voor langere looptijden (3-4 jaar) lijken de termijnrekeningen van Europabank mij interessant.
e-DEPO opgelicht ?
Wij hebben twee nieuwe spaarrekeningen geopend (mijn vriendin wilt eigenlijk geen aandelen, daarom zit mijn vroeger opgebouwd vermogen bijna volledig in de aandelenmarkt).
Verschil vind ik toch al groot tegenover de e-depo (1,75% netto) om te gaan switchen.
bij NIBC: getrouwheidsrekening: 1,20% basisrente + getrouwheidspremie van 1,80%: 3% netto
bij Medirect: MeDirect Essential Sparen: 2% basisrente + getrouwheidspremie van 0,80% (wel maximaal 25.000 Euro): 2,8% netto
Verschil vind ik toch al groot tegenover de e-depo (1,75% netto) om te gaan switchen.
bij NIBC: getrouwheidsrekening: 1,20% basisrente + getrouwheidspremie van 1,80%: 3% netto
bij Medirect: MeDirect Essential Sparen: 2% basisrente + getrouwheidspremie van 0,80% (wel maximaal 25.000 Euro): 2,8% netto