nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
Mja, ik had dat artikel al gezien toen ik het schreef, maar het is ook gewoon logisch hoe de procedure gaat lopen.
Die procedures zijn gemaakt om rationeel te zijn en geen interpretatie toe te laten.
Exact het omgekeerde wat de regering doet "we gaan zelf wel kiezen op basis van dat verslag"
Dat GAAT gewoon niet, PPP scoort het meeste punten dus krijgt het werk, of je ze nu leuk vindt of niet.
De Raad van State lacht daar echt niet mee, ik vind dat de meest voorspelbare rechtbank ook.
En ja, uiteindelijk betalen wij de boete...
Er is voor mij 1 mogelijke uitgang: dat is als je bewijst dat de prijzen van PPP adnormaal laag zijn, maar dat had ten eerste al moeten gebeuren in het gunningsverslag, niet achteraf, en dat bewijzen is ook nog niet zo simpel...
Even lachwekkend is het standpunt van de vakbonden, het is door hun eigen toedoen dat BPost ernaast grijpt, en nu klagen ze...
Die procedures zijn gemaakt om rationeel te zijn en geen interpretatie toe te laten.
Exact het omgekeerde wat de regering doet "we gaan zelf wel kiezen op basis van dat verslag"
Dat GAAT gewoon niet, PPP scoort het meeste punten dus krijgt het werk, of je ze nu leuk vindt of niet.
De Raad van State lacht daar echt niet mee, ik vind dat de meest voorspelbare rechtbank ook.
En ja, uiteindelijk betalen wij de boete...
Er is voor mij 1 mogelijke uitgang: dat is als je bewijst dat de prijzen van PPP adnormaal laag zijn, maar dat had ten eerste al moeten gebeuren in het gunningsverslag, niet achteraf, en dat bewijzen is ook nog niet zo simpel...
Even lachwekkend is het standpunt van de vakbonden, het is door hun eigen toedoen dat BPost ernaast grijpt, en nu klagen ze...
Ja inderdaad. Ze zijn gewoon bijna dubbel zo duur als de rest. Als je een Mexicaans leger hebt dan moet je niet verwonderd zijn dat een ander veel goedkoper kan insteken. Dat is zowat overal bij de overheid het heikele punt. Er zijn tegenwoordig meer managers dan werkvolk. Veel te veel bullshit jobs die geen enkele meerwaarde bieden maar veel kosten.
Nog even terug over de Nederlandse verkiezingen. Bericht in De Standaard:
Die 43 verenigingen hebben elk dus gemiddeld maar 2 leden kunnen bewegen om te gaan betogen. De leden van die verenigingen zijn nogal gemotiveerd om te vechten tegen radicaal rechts.Maar honderd betogers tegen Geert Wilders. Ongeveer honderd personen hebben op de Dam in Amsterdam geprotesteerd tegen PVV-voorzitter Geert Wilders, de winnaar van de Nederlandse verkiezingen. Dat is een magere opkomst, aangezien 43 verenigingen hadden opgeroepen tot de betoging.
Yaris schreef: ↑2 december 2023, 18:58 Nog even terug over de Nederlandse verkiezingen. Bericht in De Standaard:Die 43 verenigingen hebben elk dus gemiddeld maar 2 leden kunnen bewegen om te gaan betogen. De leden van die verenigingen zijn nogal gemotiveerd om te vechten tegen radicaal rechts.Maar honderd betogers tegen Geert Wilders. Ongeveer honderd personen hebben op de Dam in Amsterdam geprotesteerd tegen PVV-voorzitter Geert Wilders, de winnaar van de Nederlandse verkiezingen. Dat is een magere opkomst, aangezien 43 verenigingen hadden opgeroepen tot de betoging.
Waar zie je radicaal-rechts? Leg eens uit.
Moet ik dat uitleggen? Ik lees het zelf ook maar in de krant hoor.
Je kan gerust 30 jaar terug gaan. En voorbeelden aanhalen van personen die het 'desondanks' toch gemaakt hebben, is niet relatief.
Het meeste leer je met je ogen. Observeren ipv tokkelen ! Het is natuurlijk niet cool om een loodgieter gade te slaan. Je laat de brave man binnen en wat later betaal je hem met de smartphone. Job done, problem solved. Tot je hetzelfde probleem voorhebt bij vrienden of familie en je de brave man opnieuw moet bellen... Om maar een lukraak voorbeeld te noemen. De algemene domheid reikt wat verder dan dit.
Het meeste leer je met je ogen. Observeren ipv tokkelen ! Het is natuurlijk niet cool om een loodgieter gade te slaan. Je laat de brave man binnen en wat later betaal je hem met de smartphone. Job done, problem solved. Tot je hetzelfde probleem voorhebt bij vrienden of familie en je de brave man opnieuw moet bellen... Om maar een lukraak voorbeeld te noemen. De algemene domheid reikt wat verder dan dit.
Ik heb het grootste respect voor loodgieters, schrijnwerkers, electriciens e.d. want erg handig ben ik zelf niet. Maar als zij zoals de nieuwe opkomende generatie ook amper kunnen tellen en rekenen zullen ze snel failliet zijn.
In mijn job is het erg belangrijk dat je foutloos kunt schrijven anders verlies je elke geloofwaardigheid. Tegenwoordig schrijven ze in sms taal. En dan zijn ze verontwaardigd dat ze niet aangenomen worden.
In mijn job is het erg belangrijk dat je foutloos kunt schrijven anders verlies je elke geloofwaardigheid. Tegenwoordig schrijven ze in sms taal. En dan zijn ze verontwaardigd dat ze niet aangenomen worden.
-
- Full Member
- Contacteer:
Ze rekenen nochtans genoeg door
Er loopt veel mis met het onderwijs maar meestal vanuit het beleid, de gewone brave leerkracht wil in eerste instantie nog altijd les geven, deze laten verwerken door leerlingen en hen op een correcte manier beoordelen op deze kennis ... maar ze mogen niet meer. Het moet vooral leuk zijn, niet te veel en niet te lang theorie verkondigen, groepswerkjes, vooral geen toetsen/testen doen en als je ze wel doet dan vooral geen cijfer geven. Op het einde van een schooljaar moet dan beoordeeld worden of de leerling kan overgaan naar een volgend jaar en ook daar mag er vooral niet ge/beoordeeld worden want er is de directie niet wil dat er veel zittenblijvers zijn en er zijn de ouders die hun "mijn kind, schoon kind" desnoods tot in de rechtbank zullen verdedigen ... resultaat : overgaan naar het volgende jaar zonder de nodige (basis)kennis en ook daar gaat hetzelfde spelleke verder. Je zou dan verwachten dat het na het secundair onderwijs eindigt met de bepampering, maar nee, ook in het hoger onderwijs gaat de pretpedagogie verder met als resultaat dat er diploma's afgeleverd worden aan studenten die het eigenlijk niet verdienen.
Een deel van die studenten gaat dan zelf les geven waardoor het ook daar weer een stapje achteruit gaat voor de volgende generatie, enzovoorts ...
Indertijd heb ik een bacheloropleiding gedaan, ik weet zeker met de kennis die ik toen had dat ik in de huidige generatie al twee of drie universitaire diploma's aan mijn muur ingekaderd ging hebben.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik vind het gewoon bedroevend dat ik als 28 jarige geen ASO gevolgd heb en er mensen van in het middelbaar ASO in het 4de sommige woordenschat niet weten die ik wel weet. En het gaat dan om woorden zoals ophef, antisemitisme en dergelijke.
Dat is nogal vreemd.
Dat is nogal vreemd.
Het is werkelijk niet te geloven wat voor master opleidingen ze ondertussen uitgevonden hebben waar je werkelijk niets voor moet kunnen.Abatoetnie schreef: ↑4 december 2023, 15:40 Indertijd heb ik een bacheloropleiding gedaan, ik weet zeker met de kennis die ik toen had dat ik in de huidige generatie al twee of drie universitaire diploma's aan mijn muur ingekaderd ging hebben.
Een meisje in de straat hier volgt een master "gender en diversiteit". Ik geloofde eerst niet dat dit bestond maar viel van mijn stoel toen ik het opzocht en het echt bleek te bestaan. Het belachelijke eraan is dat je voor een niveau A functie bij de overheid met gelijk welk masterdiploma kunt afkomen. Dus met gender en diversiteit kun je dus pakweg commissaris bij de politie worden. Te zot om los te lopen.
Ik ken nauwelijks tieners die nog veel lezen buiten het internet en het internet staat vol fouten (spelfouten, kromme zinnen, verkeerde en simpele woordenschat, ook de online kranten). Lesuren Nederlands kunnen niet alles rechttrekken. Wat flauw om altijd maar naar het onderwijs te wijzen. Wel klopt de analyse van Abatoetnie en de normen lager leggen werkt zoals wetten niet afdwingen met sancties: niet .Timoootjex schreef: ↑4 december 2023, 16:01 Ik vind het gewoon bedroevend dat ik als 28 jarige geen ASO gevolgd heb en er mensen van in het middelbaar ASO in het 4de sommige woordenschat niet weten die ik wel weet. En het gaat dan om woorden zoals ophef, antisemitisme en dergelijke.
Dat is nogal vreemd.
Je kunt de normen lager leggen tot ze op de grond liggen en iedereen gratis een master geven. Een beetje zoals al die hoog geschoolde asielzoekers die hier aankomen.