Rebel: aankoop ETF lukt niet
TIP
Rebel: aankoop ETF lukt niet
Ik probeer deze ochtend een pakketje IMIE aan te kopen en ondanks het feit dat de zichtrekening meer dan genoeg cash heeft wil hij na de keuze van de rekening niet verder. Ik krijg een fout die ergens iets zegt over een falende clinetordertransactionvalidation met dan nog wat codes er achter. Zijn er nog mensen die met een gelijkaardig probeem zitten ?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Rebel: aankoop ETF lukt niet
Moest even goed kijken, maar is wellicht "clientordertransactionvalidation", of met wat spaties ertussen: "client order transaction validation".Natal schreef: ↑5 december 2023, 09:11 Ik probeer deze ochtend een pakketje IMIE aan te kopen en ondanks het feit dat de zichtrekening meer dan genoeg cash heeft wil hij na de keuze van de rekening niet verder. Ik krijg een fout die ergens iets zegt over een falende clinetordertransactionvalidation met dan nog wat codes er achter. Zijn er nog mensen die met een gelijkaardig probeem zitten ?
Mogelijks moet je eerst een geschiktheidstest doen ?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Vandaag zijn de beurzen gesloten, je kan dus niet aankopen.
Sommige brokers laten toe om orders in te geven als de beurzen gesloten zijn, andere niet.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Was idd op een werkdag toen de beurzen wel open waren. Probleem is van de baan, was iets bij Rebel zelf denk ik. Had via een limietorder geprobeerd en dat faalde, later op de dag via een marktorder ging het wel terwijl een limietorder nog steeds niet lukte.
En voor wie denkt dat ik niet kan rekenen ….er stond dubbel zoveel cash op de rekening dan dat nodig was voor de orderuitvoering.
En voor wie denkt dat ik niet kan rekenen ….er stond dubbel zoveel cash op de rekening dan dat nodig was voor de orderuitvoering.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Los van wel of niet kunnen rekenen ...
Wat ook nog het probleem geweest kan zijn, is dat het bedrag van een verkooporder nog niet beschikbaar is, maar wel al bij je cash saldo gerekend is.
Maar ik weet niet hoe dit specifiek bij Rebel juist zit.
Ik vind niet een juist onderwerp dan maar hier plaatsen!
Ik ben vorige maand blij geschrokken !!!
Ik heb onlangs van mijn bank ING het volgende bericht ontvangen :
Transactienummer: 27295943 Fusie Voor u gelicht: 140 stuk(s) GS Eurozone EQ G&I P Dis EUR Investment Funds Own Lux Dis ISIN-code: LU0228636220 Valutadatum: 27-11-2023
Transactienummer: 27295944 Fusie Voor u gedeponeerd: 10,6446 stuk(s) GS Eurozone EQ Inc P Dis EUR Investment Funds Own Lux Dis ISIN-code: LU0127786605 Valutadatum: 27-11-2023
Dit gebeurde na fusie. Vôôr de fusie stond ik met dit fonds op ongeveer 9000 euro verlies Aankoopwaarde +/- 25000 euro.
Met dit nieuwe fonds dat het oude vervangt sta ik op +/- 700 euro winst.
Nooit mee gemaakt en onbegrijpelijk!
Transactienummer: 27295943 Fusie Voor u gelicht: 140 stuk(s) GS Eurozone EQ G&I P Dis EUR Investment Funds Own Lux Dis ISIN-code: LU0228636220 Valutadatum: 27-11-2023
Transactienummer: 27295944 Fusie Voor u gedeponeerd: 10,6446 stuk(s) GS Eurozone EQ Inc P Dis EUR Investment Funds Own Lux Dis ISIN-code: LU0127786605 Valutadatum: 27-11-2023
Dit gebeurde na fusie. Vôôr de fusie stond ik met dit fonds op ongeveer 9000 euro verlies Aankoopwaarde +/- 25000 euro.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dus voor de fusie was de positie 14000 groot, en nu 25700 ?kaohsiung schreef: ↑9 december 2023, 18:12 Ik vind niet een juist onderwerp dan maar hier plaatsen!
Of is het gewoon de winstberekening die ING maakt die incorrect is?
10 stuks LU0127786605 is geen 25k; spijtig.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.