Kun je geld herstorten op een spaarrekening voor een hogere getrouwheidspremie?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Kun je geld herstorten op een spaarrekening voor een hogere getrouwheidspremie?
Maximaal 3 keer per jaar , minimaal 500 euro enz….
Re: Kun je geld herstorten op een spaarrekening voor een hogere getrouwheidspremie?
@ludo: heb jij nooit die draadjes over overschrijven naar andere spaarrekeningen met behoud van de getrouwheidspremie gevolgd? In de tijd dat de banken tegen elkaar opboden met hogere spaarrentes ging het hier over bijna niets anders.
nee, nooit erg in gehad... Trouwens, ik hou dat niet zo in het oog omdat rendement voor mij niet zo belangrijk meer is.
Reden : Ben 71 jaar. en single.. Heb een netto pensioen van 2.200/maand.. Hetgeen ik aan kapitaal bezit krijg ik nooit opgesoupeerd, wat zin heeft het dan voor mij om het extra rendement dan maar op de bestaande hoop te gooien..? Brengt alleen maar stress en toestanden mee als ik mij daar mee zou inlaten ...
Hetgeen er overblijft is voor mijn enige zoon, die moet er maar tevreden mee zijn...
Het blijft rekenen, alhoewel geen hogere wiskunde...
Case: Belfius verhoogt rentes vanaf 2 november ek.
Spaargeld dat in oktober op vervaldag komt, krijgt een nieuwe premieperiode die niet onder de verhoging valt en dat voor de volgende 12 maanden. Even het geld, na de vervaldag, overschrijven naar de zichtrekening en aldaar parkeren tot na 2 november lost het probleem op en vervolgens volop 12 maanden lang genieten van de verhoogde getrouwheidspremie... Bij de Fidelity rekening is dat 0,70% meer.
Case: Belfius verhoogt rentes vanaf 2 november ek.
Spaargeld dat in oktober op vervaldag komt, krijgt een nieuwe premieperiode die niet onder de verhoging valt en dat voor de volgende 12 maanden. Even het geld, na de vervaldag, overschrijven naar de zichtrekening en aldaar parkeren tot na 2 november lost het probleem op en vervolgens volop 12 maanden lang genieten van de verhoogde getrouwheidspremie... Bij de Fidelity rekening is dat 0,70% meer.
Gewoon op 3 november een nieuwe spaarrekening openen en het geld op 3 november rechtstreeks van de ene naar de andere spaarrekening overschrijven. Simpel toch en het tegendeel van hogere wiskunde.
//edit want kreeg dan toch een vriendelijk en klaar antwoord
Laatst gewijzigd door Krulle op 25 oktober 2023, 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Beste Aossa, zou je het niet bij een andere bank zetten die meer geeft? Of beter nog ergens anders op een termijnrekening dan wel obligatie's voor kopen.
Bij medirect , ook van toepassing,. Enkel moet je nu, dec 2023, een andere spaarrekening openen en het daarop overschrijven. Naar universele overzetten is verlies getrouwheidspremie, volgens mail(bij navraag). Vermits men slechts 1 rekening per klant kunt openen(soort fidelity) moet men een andere (vb dynmische gebruiken omeven over te zetten. Juist via bericht ontvangen.