NIBC perpetual XS0215294512
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
NIBC perpetual XS0215294512
Ik krijg een bod van Saxo op de perp van 86%.
- Niet meer aan te kopen als particulier, kan nog wel worden verkocht. Laatste maanden koers 80%
- Notering in USD
- geen verplichte vervaldag
- coupon 24 maart
- rente: variabel en max 8,25%
KID: Dit product speelt in op een stijgende lange swaprente in de VS door een variabele coupon te betalen. De couponrente is gelijk aan de 10 jaars VS dollar swaprente plus 0,1% p.a. De couponrente wordt één keer per jaar vastgesteld op basis van USD ICE Swap Rate
(https://www.theice.com/iba/ice-swap-rate) en is gemaximeerd op 8,25% per jaar.
Iemand die de ice swap rate 10 jaar kan vinden op die site?
prospectus: thereafter at a variable rate of interest per annum which is the lesser of (i) the aggregate of 0.1 per cent. annual and the annual spot 10 year USD fixed versus 6 month USD LIBOR swap rate and (ii) 8.25 per cent. per annum
Is moeilijk om te vinden wat nu de exacte rente ongeveer zal worden.
Heb het geld niet nodig, ooit aangekocht aan 43,5%. Mijn obligatiegedeelte zijn (of waren) risicovolle obligaties en is slechts 10% van mijn portefeuille maar heb daar geen problemen mee (ook al is dit volgens velen te weinig obligaties).
- ikzelf ben eerder geneigd om ze aan te houden: heb er destijds maar 43,5% voor betaald en krijg nu steeds rente op 100% waardoor ze toch meer geven dan vergelijkbare obligaties. Afgelopen jaren met de lage rente gaven ze weinig rente. Nu staat de rente hoger al zal deze tegen maart misschien al iets lager zijn.
- Of redeneer ik nu verkeerd en verkoop ik beter, heb ik bijna dubbel zo veel geld dat ik tegen de huidige tarieven beter in andere obligaties steek?
Visie en waarom?
- Niet meer aan te kopen als particulier, kan nog wel worden verkocht. Laatste maanden koers 80%
- Notering in USD
- geen verplichte vervaldag
- coupon 24 maart
- rente: variabel en max 8,25%
KID: Dit product speelt in op een stijgende lange swaprente in de VS door een variabele coupon te betalen. De couponrente is gelijk aan de 10 jaars VS dollar swaprente plus 0,1% p.a. De couponrente wordt één keer per jaar vastgesteld op basis van USD ICE Swap Rate
(https://www.theice.com/iba/ice-swap-rate) en is gemaximeerd op 8,25% per jaar.
Iemand die de ice swap rate 10 jaar kan vinden op die site?
prospectus: thereafter at a variable rate of interest per annum which is the lesser of (i) the aggregate of 0.1 per cent. annual and the annual spot 10 year USD fixed versus 6 month USD LIBOR swap rate and (ii) 8.25 per cent. per annum
Is moeilijk om te vinden wat nu de exacte rente ongeveer zal worden.
Heb het geld niet nodig, ooit aangekocht aan 43,5%. Mijn obligatiegedeelte zijn (of waren) risicovolle obligaties en is slechts 10% van mijn portefeuille maar heb daar geen problemen mee (ook al is dit volgens velen te weinig obligaties).
- ikzelf ben eerder geneigd om ze aan te houden: heb er destijds maar 43,5% voor betaald en krijg nu steeds rente op 100% waardoor ze toch meer geven dan vergelijkbare obligaties. Afgelopen jaren met de lage rente gaven ze weinig rente. Nu staat de rente hoger al zal deze tegen maart misschien al iets lager zijn.
- Of redeneer ik nu verkeerd en verkoop ik beter, heb ik bijna dubbel zo veel geld dat ik tegen de huidige tarieven beter in andere obligaties steek?
Visie en waarom?
Re: NIBC perpetual XS0215294512
Het is niet Saxo dat een aanbod op uw perpetual aan 86% doet maar NIBC zelf. Je zal snel moeten zijn. Het bod verloopt op 12/12/2023 om 17u en mogelijk reeds op 11/12/2023 bij Saxo. Het tenderbod en de voorwaarden vind je bij financiële berichten: https://live.euronext.com/nl/product/bo ... 94512-XAMS
De coupon yield is het laagste van 8,25% of [0,10 + (10yr fixed USD - 6m CMS USD)]. Wat met negatieve 10yr-6m groter dan 0,10? Kijk uw voorwaarden na volgens de huidige formule kunnen negative rentes. Ik denk dat de floor 0% is.
Denk je dat het verschil tussen de 10yr fixed en 6m CMS USD in uw voordeel is en blijft, houd je ze bij. Anders kan je ze aanbieden. Zelf zou ik ze wegens de relatie koers/rente bijhouden.
Lees vooral het stuk over hun intenties na het bod "INTENTION FOR FUTURE CONSENT SOLICITATION OF USD NOTES". Kan je met beide situaties leven? Hoe groot is de kans dat die indexaanpassing niet wordt goedgekeurd? Als het niet doorgaat blijft de bruto coupon yield 3,537%. Dat's de enigste yield die bij een perpetual telt, want je krijgt uw mantel in principe nooit terug en kan dus geen YTM berekenen. Kan je de rest van uw houdperiode met die coupon yield leven? Ik denk dat de indexaanpassing met 98% wordt aangenomen. Die 8 25% mag je de eerste 10 of zelfs 20jaar vergeten.
De 10yr en 6m USD cms ice swap ga je op die pagina's niet vinden. ICE vereistte een abonnement op die indexen en de berekening ervan stopte op 1/7/2023. Probeer Bloomberg en Reuters of de swap pagina's van uw broker of een andere website. De link naar zo'n website staat ergens in een LIBOR thread van 2023 op dit forum. Neem anders de SOFR of treasury fixed/CMS swaps, die je op FRED vindt.
De coupon yield is het laagste van 8,25% of [0,10 + (10yr fixed USD - 6m CMS USD)]. Wat met negatieve 10yr-6m groter dan 0,10? Kijk uw voorwaarden na volgens de huidige formule kunnen negative rentes. Ik denk dat de floor 0% is.
Denk je dat het verschil tussen de 10yr fixed en 6m CMS USD in uw voordeel is en blijft, houd je ze bij. Anders kan je ze aanbieden. Zelf zou ik ze wegens de relatie koers/rente bijhouden.
Lees vooral het stuk over hun intenties na het bod "INTENTION FOR FUTURE CONSENT SOLICITATION OF USD NOTES". Kan je met beide situaties leven? Hoe groot is de kans dat die indexaanpassing niet wordt goedgekeurd? Als het niet doorgaat blijft de bruto coupon yield 3,537%. Dat's de enigste yield die bij een perpetual telt, want je krijgt uw mantel in principe nooit terug en kan dus geen YTM berekenen. Kan je de rest van uw houdperiode met die coupon yield leven? Ik denk dat de indexaanpassing met 98% wordt aangenomen. Die 8 25% mag je de eerste 10 of zelfs 20jaar vergeten.
De 10yr en 6m USD cms ice swap ga je op die pagina's niet vinden. ICE vereistte een abonnement op die indexen en de berekening ervan stopte op 1/7/2023. Probeer Bloomberg en Reuters of de swap pagina's van uw broker of een andere website. De link naar zo'n website staat ergens in een LIBOR thread van 2023 op dit forum. Neem anders de SOFR of treasury fixed/CMS swaps, die je op FRED vindt.
FINANCIËLE BERICHTEN
Bekijk alles
05/12/2023NIBC Bank N.V. announces a tender offer for its outstanding €100,000,000 Euro Fixed/Floating Rate...
PRESS RELEASE
NIBC Bank N.V. announces a tender offer for its outstanding €100,000,000 Euro Fixed/Floating Rate Perpetual Debt Securities (ISIN: Xs0249580357) and U.S.$100,000,000 CMS Linked Perpetual Debt Securities (ISIN: Xs0215294512)
05 DEC 2023 08:39 CET
THE OFFERS COMMENCE ON 5 DECEMBER 2023 AND WILL EXPIRE AT 4:00 P.M. (LONDON TIME) / 5:00 P.M. (CET) ON 12 DECEMBER 2023 (THE "EXPIRATION DEADLINE"), UNLESS EXTENDED, RE-OPENED, DELAYED, WITHDRAWN OR TERMINATED AT THE SOLE DISCRETION OF THE ISSUER, AS PROVIDED IN THE TENDER OFFER MEMORANDUM.
Laatst gewijzigd door Tycoon op 9 december 2023, 17:14, 3 keer totaal gewijzigd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: NIBC perpetual XS0215294512
Momenteel staat de 10Y swap op ong. 3,8% op de aankoop koers is dat een bruto rendement van ong. 8,7%. Op het overname bod is het ong. 4,4%, een herbelegging zou dus minsten 4,4% moeten opbrengen om een vergelijkbaar inkomen te behouden, wat in dollar geen probleem zal zijn.simonvb schreef: ↑9 december 2023, 15:29
Visie en waarom?
Risico houden; koers en rente zal dalen bij dalende rente, een terugkeer naar de nul rentes van afgelopen jaren is weinig waarschijnlijk maar hou wel rekening met een wat lagere rente de komende jaren.
Herbeleggen; je kan de huidige opbrengst voor pakweg 10 jaar vast klikken.