Fysiek goud/zilver kopen
TIP
Re: Fysiek goud/zilver kopen
Dat zijn dus prutsers, een gouden of zilveren munt en de echtheid hangt van het gewicht afFakkel schreef: ↑13 juni 2020, 17:54 Goud is op dat vlak erg illiquide.
Je koopt het probleemloos, maar verkopen...
Al verhalen gehoord van mensen die bij ´n handelaar komen die erop staat het te testen. Daarvoor krassen ze in je munt.
Zelfs als je het koopt met certificaat heb je dat probleem, want het goud dat je hen aanbiedt is niet noodzakelijk dezelfde munt als die je kocht etc.
Ik was tevreden van TOV-Hazel in Rotterdam, maar die zijn inmiddels ook gestopt.
Ben niet direct van plan te verkopen, maar bijkopen doe ik toch ook niet meer.
Het gewicht en het karaatgehalte van een Krugerrand bijvoorbeeld is toch gekend, het staat zelfs op de site van The House.Kriswel schreef: ↑13 juni 2020, 20:00Dat zijn dus prutsers, een gouden of zilveren munt en de echtheid hangt van het gewicht afFakkel schreef: ↑13 juni 2020, 17:54 Goud is op dat vlak erg illiquide.
Al verhalen gehoord van mensen die bij ´n handelaar komen die erop staat het te testen. Daarvoor krassen ze in je munt.
Zelfs als je het koopt met certificaat heb je dat probleem, want het goud dat je hen aanbiedt is niet noodzakelijk dezelfde munt als die je kocht etc.
Ik was tevreden van TOV-Hazel in Rotterdam, maar die zijn inmiddels ook gestopt.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ze willen 17à18 € geven terwijl het maar 15,54€ genoteerd staat, toch niet slecht?ItWillFlow schreef: ↑13 juni 2020, 14:11 Deze week geprobeerd om enkele munten te verkopen bij goudhandelaren. Voor munten die op hun website te koop worden aangeboden voor 25à30eur geven ze 17 à 18euro....
Ga maar ergens shoppen om 12€ met een briefje van 10€, veel succes.
Dat is het risico van zilver, de BTW. Zilver wordt boven goud verkozen om het hogere speculatieve karakter, meer potentieel om te stijgen, je moet voor deze vorm van 'greed' dan ook het BTW-verschil er bij nemen. Elk voordeel heb z'n nadeel.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Bestaat er een dergelijke lijst van dergelijke niet-serieuzehandelaars of bestaat er een kwaliteitslabel voor de goeden?
Ik heb er ook al zo eentje ontmoet, uitgebaat door niet-belgen nabij adolphe maxlaan
Ik heb er ook al zo eentje ontmoet, uitgebaat door niet-belgen nabij adolphe maxlaan
Kwaliteitslabel: kijk eens op http://www.lbma.org.uk/good-delivery-list
Als ik de potentiële problemen inzake fysiek goud of zilver zie ( veiligheid,levering, liquiditeit, marktconforme prijzen) dan zie ik weinig betere alternatieven dan BullionVault.
Voor alle duidelijkheid, Ben nog geen klant maar overwoog het begin dit jaar wel.
Voor alle duidelijkheid, Ben nog geen klant maar overwoog het begin dit jaar wel.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Met wat "ItWillFlow" aan geeft is niets mis het is gewoon het BTRW-percentage dat het verschil maakt en wat je als particulier niet kan doorrekenen. Er is dus helemaal geen sprake van een 'niet-serieuze handelaar'.
Als je een huis opnieuw verkoopt recupereer je ook het beschrijf (of BTW) niet, dat is ook niet met een auto, een tv, een salon, ...
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
-
- Newbie
- Contacteer:
Wat ik wilde aangeven is dat ze 18 eur geven voor een munt en deze dan aanbieden op hun website voor 25 a 30 eur. Dat heeft niets meer met btw te maken...
Niemand is verplicht om deze te kopen natuurlijk...
Je moet dus opletten wat je koopt, het wordt aangeboden als beleggingsmunten maar de prijzen die zij vragen voor hun oudere munten ga jij nooit krijgen bij hun.
Niemand is verplicht om deze te kopen natuurlijk...
Je moet dus opletten wat je koopt, het wordt aangeboden als beleggingsmunten maar de prijzen die zij vragen voor hun oudere munten ga jij nooit krijgen bij hun.
Hallo iedereen, heeft er iemand een idee waar ik een deel zilver kan laten omsmelten naar zilverbaar,liefst regio waasland/antwerpen.
Bedankt alvast
Bedankt alvast
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Informeer eens bij Tony Goetz.
Ik vrees dat je bij de partijen vermeld op de good delivery lijst niet rechtstreeks zal kunnen aankopen. Zij handelen enkel B2B. Deze merken worden weliswaar verdeeld door goudhandelaren die wél een samenwerking hebben lopen met de raffinaderijen die vermeld staan op de lijst.SparSpaar schreef: ↑14 juni 2020, 14:28 Kwaliteitslabel: kijk eens op http://www.lbma.org.uk/good-delivery-list
Voor België: Argentor (Antwerpen), Gold Forex International, Numagold, Eurogold, ... (Brussel), Goud999 (Hasselt)
Voor Nederland: Goudstandaard & Holland Gold, Amsterdamgold, The Silver Mountain
Voor Duitsland: Pro Aurum, Coininvest
Met al deze partijen heb ik als professional goede ervaringen.
Ik ben niet zeker dat je als particulier bij Tony Goetz terecht kan. Je kan hen eens een belletje geven.
Op een steenworp van Tony Goetz in Antwerpen kan je alleszins terecht bij Argentor. Zij rekenen 40€/kg voor de verwerking van zilver en leveren de fijninhoud in baren terug aan 25€/staaf.
Dag,
Heeft iemand ervaring met “de Europese goudstandaard”, gelegen regio Retie en de leverancier goldsilver.be?
Is deze verkoper betrouwbaar, het gebrek aan een adres op de website schept bvb al niet veel vertrouwen…
Grts,
Gunther
Heeft iemand ervaring met “de Europese goudstandaard”, gelegen regio Retie en de leverancier goldsilver.be?
Is deze verkoper betrouwbaar, het gebrek aan een adres op de website schept bvb al niet veel vertrouwen…
Grts,
Gunther
Ik vind veruit de beste Antwerpen goudbank. Duidelijk in zijn prijzen en aan- en verkoopprijzen.Kriswel schreef: ↑13 juni 2020, 20:00Dat zijn dus prutsers, een gouden of zilveren munt en de echtheid hangt van het gewicht afFakkel schreef: ↑13 juni 2020, 17:54 Goud is op dat vlak erg illiquide.
Op zijn site vind je real time de aan- en verkoopprijzen plus zijn marges. Je kunt telefonisch kopen of verkopen en afspreken wanneer je binnen enkele dagen langs komt.
Dat zijn toch geen gouden munten. 1 gram goud is al 60 euro.Spruitekop schreef: ↑14 juni 2020, 09:13Ze willen 17à18 € geven terwijl het maar 15,54€ genoteerd staat, toch niet slecht?ItWillFlow schreef: ↑13 juni 2020, 14:11 Deze week geprobeerd om enkele munten te verkopen bij goudhandelaren. Voor munten die op hun website te koop worden aangeboden voor 25à30eur geven ze 17 à 18euro....
Ga maar ergens shoppen om 12€ met een briefje van 10€, veel succes.
Dat is het risico van zilver, de BTW. Zilver wordt boven goud verkozen om het hogere speculatieve karakter, meer potentieel om te stijgen, je moet voor deze vorm van 'greed' dan ook het BTW-verschil er bij nemen. Elk voordeel heb z'n nadeel.
Zilveren munten altijd van particulieren kopen en gewoon de spotprijs geven. Verkopen een 11 procent boven de spotprijs aan particulieren, dan besparen ze nog 10% i.v.m. de b.t.w. die ze bij handelen moeten betalen + de marge van de handelaar.