Schulden worden toch weggeïnflatteerd ?
Re: Schulden worden toch weggeïnflatteerd ?
Klinkt heel goed Brembos maar hoe ga je dat realiseren?
Jij kunt consuminderen maar er zijn er veel die graag minder werken maar die wel blijven uitgeven op een te hoog niveau. Dus nog meer problemen voor de overheid die dit uiteindelijk moet oplossen. Misschien iedereen met schulden in schuldbemiddeling? Gedwongen. Dat vraagt veel meer personeel maar ook een sterke afbouw van de privé schulden. Het loon of uitkering wordt gestort op een rekening van het OCMW of dergelijke en zelf krijgt men wat er over blijft na afkorting van de schulden. Ik denk dat velen van hen dit gaan haten.
Een groot deel van je kleiner pensioen gaat naar de staat en dat deel zal nog gaan stijgen of de staat moet stoppen met al die extra's voor het profitariaat. Om deze profiteurs aan te pakken zullen er veel meer mensen aangeworven moeten worden maar deze investering haal je er in mijn ogen dubbel en dik uit.
Is misschien een verkeerde perceptie van mij maar ik moet maar langer en langer werken omdat er te veel profiteurs zijn op gebied van werkgelegenheid, pensionering, sociale zekerheid en migratie. Dit kost een massa geld en is niet betaalbaar. Zelfs niet met de hoge belastingsgraad op arbeid.
Dus nog langer werken en nog meer afgeven aan de roverheid. Wordt het niet tijd dat er eens aan besparingen gedacht wordt ipv aan meer inkomsten? En ja dan ligt elke keer het politieke zuiden dwars. Dus dank u links zuiden en het profitariaat in Vlaanderen en Wallonië.
Nogmaals zo voel ik het aan hoe rationeel ik het ook probeer te benaderen.
Jij kunt consuminderen maar er zijn er veel die graag minder werken maar die wel blijven uitgeven op een te hoog niveau. Dus nog meer problemen voor de overheid die dit uiteindelijk moet oplossen. Misschien iedereen met schulden in schuldbemiddeling? Gedwongen. Dat vraagt veel meer personeel maar ook een sterke afbouw van de privé schulden. Het loon of uitkering wordt gestort op een rekening van het OCMW of dergelijke en zelf krijgt men wat er over blijft na afkorting van de schulden. Ik denk dat velen van hen dit gaan haten.
Een groot deel van je kleiner pensioen gaat naar de staat en dat deel zal nog gaan stijgen of de staat moet stoppen met al die extra's voor het profitariaat. Om deze profiteurs aan te pakken zullen er veel meer mensen aangeworven moeten worden maar deze investering haal je er in mijn ogen dubbel en dik uit.
Is misschien een verkeerde perceptie van mij maar ik moet maar langer en langer werken omdat er te veel profiteurs zijn op gebied van werkgelegenheid, pensionering, sociale zekerheid en migratie. Dit kost een massa geld en is niet betaalbaar. Zelfs niet met de hoge belastingsgraad op arbeid.
Dus nog langer werken en nog meer afgeven aan de roverheid. Wordt het niet tijd dat er eens aan besparingen gedacht wordt ipv aan meer inkomsten? En ja dan ligt elke keer het politieke zuiden dwars. Dus dank u links zuiden en het profitariaat in Vlaanderen en Wallonië.
Nogmaals zo voel ik het aan hoe rationeel ik het ook probeer te benaderen.
De mensen minder laten werken en verdienen is misschien een oplossing in theorie maar in de praktijk niet uit te voeren. Dat pikken de mensen niet. Ze willen juist meer werken en verdienen.
Misschien willen de mensen MINDER werken maar toch MEER verdienen …
Of MINDER werken en EVENVEEL verdienen maar op de kap van anderen door het krijgen van allerlei premies en voordelen die dan door anderen moeten worden gefinancierd.
Dat werkt allemaal goed zolang slechts een kleine minderheid er van profiteert en de grote massa betaalt. Toen het tijdskrediet pas uitgevonden was en je geen speciale reden nodig had om het op te nemen, hebben velen er van geprofiteerd om met de premies voor tijdskrediet een sabbatjaar te nemen, een wereldreis te maken … op kosten van een ander.
Totdat het systeem te populair en onbetaalbaar werd ….
Of MINDER werken en EVENVEEL verdienen maar op de kap van anderen door het krijgen van allerlei premies en voordelen die dan door anderen moeten worden gefinancierd.
Dat werkt allemaal goed zolang slechts een kleine minderheid er van profiteert en de grote massa betaalt. Toen het tijdskrediet pas uitgevonden was en je geen speciale reden nodig had om het op te nemen, hebben velen er van geprofiteerd om met de premies voor tijdskrediet een sabbatjaar te nemen, een wereldreis te maken … op kosten van een ander.
Totdat het systeem te populair en onbetaalbaar werd ….
Uit het liedje "Vivan De Vakbond" van De Strangers:
Kameraden, syndicalisten, w'hemme 45 jaar gevochte veur
de 45 ure-week, ik wil nog 45 weke vechte veur het
bekome van de 45 minuten-dag
De heren doen uiteraard graag straffe uitspraken, omdat ze hun pas uitgegegeven boek moeten promoten. Met genuanceerde uitspraken haal je de pers niet.
De toekomst voorspellen blijkt erg moeilijk. Wanneer economen er zich aan wagen en men gaat achteraf de voorspellingen vergelijken met de realiteit dan blijkt de realiteit er gigantisch naast te zitten. Wellicht zal ook dit keer de realiteit niet de moeite doen om het boek te lezen.
De toekomst voorspellen blijkt erg moeilijk. Wanneer economen er zich aan wagen en men gaat achteraf de voorspellingen vergelijken met de realiteit dan blijkt de realiteit er gigantisch naast te zitten. Wellicht zal ook dit keer de realiteit niet de moeite doen om het boek te lezen.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Bij vergrijzing denk ik zelf toch eerder aan meer kans op deflatie. Want minder mensen die werken is minder geld beschikbaar om uit te geven en daardoor dalende prijzen. Alhoewel minder geld uitgeven niet op alle vlakken mogelijk is en je ook nog het aspect inkomen uit vermogen hebt.
Heel veel meer immigratie zou een oplossing kunnen zijn als de mensen die hier toekomen goed behandeld en begeleid worden richting werk. Ik ben er van overtuigd dat de meeste mensen die hier toekomen heel zeker willen werken voor hun inkomen. Maar zelfs voor ons is het soms moeilijk om onze weg te vinden in de regeltjes (administratie, belastingen, sociale zekerheid,...) laat staan voor iemand die uit het buitenland komt.
Ziet er hier iemand zichzelf in staat om met amper begeleiding een job te vinden in pakweg: de VS, Noorwegen,...? Begin er maar eens aan...
Heel veel meer immigratie zou een oplossing kunnen zijn als de mensen die hier toekomen goed behandeld en begeleid worden richting werk. Ik ben er van overtuigd dat de meeste mensen die hier toekomen heel zeker willen werken voor hun inkomen. Maar zelfs voor ons is het soms moeilijk om onze weg te vinden in de regeltjes (administratie, belastingen, sociale zekerheid,...) laat staan voor iemand die uit het buitenland komt.
Ziet er hier iemand zichzelf in staat om met amper begeleiding een job te vinden in pakweg: de VS, Noorwegen,...? Begin er maar eens aan...
Wat een kaduke redenering: als we minder werken, is er minder geld beschikbaar en worden zaken misschien wel goedkoperWoz schreef: ↑11 december 2023, 09:31 Bij vergrijzing denk ik zelf toch eerder aan meer kans op deflatie. Want minder mensen die werken is minder geld beschikbaar om uit te geven en daardoor dalende prijzen. Alhoewel minder geld uitgeven niet op alle vlakken mogelijk is en je ook nog het aspect inkomen uit vermogen hebt.
Wat zeker is, dat we in een dergelijk scenario met zijn allen een pak armer worden
En het probleem van de lage activiteitsgraad bij migranten ligt dus bij ons: ik meen dat wie (al dan niet legaal) het land binnenkomt en zich echt inspant om een job te zoeken ook wel vroeg of laat een job zal vinden ... mits men de taal leert, zich integreert en een opleiding volgt. We krijgen de (laaggeschoolde) jobs niet ingevuld.
En meer begeleiding? We hebben al allerlei instanties om migranten te begeleiden naar een job (VDAB, Sociale Huizen, CAW's ...), daar zit volgens mij het probleem niet. De hoge inactiviteitsgraad (44% van de leeftijdsgroep van 20 tot 64 jaar in Vlaanderen, in Brussel en Wallonië meer dan 50%) zijn aan andere factoren te wijten, o.a. aan een gul sociale zekerheidsvangnet en aan culturele verschillen (met name bij migrantenvrouwen is de activiteitsgraad heel laag).
Moeten we veel meer immigratie toelaten? Ik denk het niet. We moeten vooral veel gerichter migratie toelaten ... een open deurpolitiek waarbij iedereen zomaar legaal of illegaal het land binnen kan komen werkt niet. Graag verwijs ik naar het voorbeeld van Australië.
Australië wil instroom migranten halveren door aanscherping visumregels
Australië heeft maandag bekendgemaakt dat het de visumregels voor internationale studenten en laagopgeleide werknemers wil aanscherpen. De instroom van migranten zou daardoor de komende twee jaar kunnen halveren. De regering wil een naar eigen zeggen ‘kapot’ migratiesysteem herzien.
Langer werken/meer belastingen betalen of meer immigratie toelaten.
Wat kies je?
Want hoe meer vergrijzing hoe minder mensen om al het werk te doen.
Dat die immigratie gericht moet zijn daar kan ik mee akkoord gaan. Daar is in de praktijk ook wel een sterke overlap met begeleiding tot integratie.
Wat kies je?
Dat die immigratie gericht moet zijn daar kan ik mee akkoord gaan. Daar is in de praktijk ook wel een sterke overlap met begeleiding tot integratie.
Was dat niet duidelijk uit mijn vorige reactie? Gerichte migratie ... geen open deur politiek zoals nu, geen illegale migratie maar enkel legale migratie. En de (legale) migratie ook beheren en beheersen (naar kwantiteit en kwaliteit).Woz schreef: ↑11 december 2023, 10:30 Langer werken/meer belastingen betalen of meer immigratie toelaten.
Wat kies je?
Overlap met begeleiding tot integratie? Net niet denk ik, met gerichte migratie zoek je vooral migranten die al bepaalde competenties hebben en gemakkelijk integreerbaar zijn.
Ik denk dat er meer dan voldoende begeleiding is (CAW, VDAB, Sociale huizen ...) maar dan moeten de migranten er ook gebruik van willen maken, zich willen integreren en uit hun getto's durven te komen ...
Ik denk dat je zelf in een bubbeltje zit.
Op de werkvloer (bouw, logistiek, zorg, industrie,...) kom ik dagelijks anderstaligen en mensen van buitenlandse afkomst tegen.
En ik heb een job waarbij ik op heel veel verschillende werkvloeren terechtkom.
En dan nog hebben we heel veel mensen tekort.
De begeleiding, opleiding en integratie moet nog veel beter worden.
Of denk je dat men in andere landen niet op zoek is naar werkkrachten? Ook hier speelt de concurrentie.
Op de werkvloer (bouw, logistiek, zorg, industrie,...) kom ik dagelijks anderstaligen en mensen van buitenlandse afkomst tegen.
Of denk je dat men in andere landen niet op zoek is naar werkkrachten? Ook hier speelt de concurrentie.
Ik denk dat jijzelf in een bubbeltje zit, in een bubbel waarbij je jouw persoonlijke ervaringen op de werkvloer extrapoleert.Woz schreef: ↑11 december 2023, 12:05 Ik denk dat je zelf in een bubbeltje zit.
Niet vergeten: ongeveer de helft van de migranten in de leeftijdscategorie van 20 tot 64 jaar is niet actief …
We zoeken werkkrachten, geen inactieven
Van waar komt dat cijfer? Heb je een link?
Integratie? Ben vorige week op hotel geweest in Zeeland, enkel receptioniste kende Nederlandse taal. Mijn ouders vinden maar geen poetsvrouw, wekelijks iemand anders via poetsbureau,nooit iemand gehad die het Nederlands beheerste. Maar wel werkuren volmaken op smartphone...