Schulden worden toch weggeïnflatteerd ?
Re: Schulden worden toch weggeïnflatteerd ?
Daarmee bewijst u mijn punt dat er mensen tekort zijn om het werk te doen en dat er nog meer moet ingezet worden op integratie.
Mij komt het vreemd over dat immigranten verweten wordt dat ze niet willen werken terwijl de Belgen het ook niet willen doen.
Mij komt het vreemd over dat immigranten verweten wordt dat ze niet willen werken terwijl de Belgen het ook niet willen doen.
En migranten die wel werken krijgen het verwijt dat ze anderen hun job hebben afgepakt.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Dat verwijt zal in ieder geval niet van mij komen
Ze zijn meer dan welkom, zeker als ze hier effectief ook willen werken ... maar de instroom moet "gemanaged" worden.
Laatst gewijzigd door anonymous9433 op 11 december 2023, 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat laatste is een beetje van de pot gerukt ...
Hieronder wat cijfers van de VDAB (cijfers 2018, laatst beschikbare cijfers) over de activiteitsgraad:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Met 38 gewerkte jaren op 45 voldoe ik dus aan de 80% norm (84%) en mag ik zonder schuldgevoel van het leven gaan genieten.Als alle 20-64ers evenveel gewerkte jaren zouden kunnen voorleggen en in de prive zouden gewerkt hebben dan was er geen pensioenprobleem.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Moesten er niet zoveel belasting voordelen zijn misschien zou de schuld dalen.
Een olie maatschappij heeft alvast in België beslist niet mee te gaan in het elektrisch bedrijfswagen verhaal.
Dus gaan allemaal een eigen auto mogen gaan kopen.
Ik zie grafiekjes van 5 á 10j geleden. Onder andere omwille van de vergrijzing zullen die nu al weer anders zijn.
En in verhouding werken er meer immigranten in slechtbetaalde maar toch fundamentele jobs. (Zorg, bouw, logistiek, industrie,...)
'activiteitsgraad' is nogal een beperkte parameter. YouTubers zijn ook actief. Maar ik weet wel wie ik het meest zou missen als ze er niet meer zouden zijn.
De cijfers zijn van 2018, zoals ik zelf al vermeld heb zijn dat de laatst beschikbare cijfers.Woz schreef: ↑11 december 2023, 14:57Ik zie grafiekjes van 5 á 10j geleden. Onder andere omwille van de vergrijzing zullen die nu al weer anders zijn.
En in verhouding werken er meer immigranten in slechtbetaalde maar toch fundamentele jobs. (Zorg, bouw, logistiek, industrie,...)
'activiteitsgraad' is nogal een beperkte parameter. YouTubers zijn ook actief. Maar ik weet wel wie ik het meest zou missen als ze er niet meer zouden zijn.
Het is wel heel eenvoudig om zich denigrerend ("grafiekjes van 5 à 10 jaar geleden) uit te laten over de bewijzen die iemand aanlevert als je zelf met geen cijfermateriaal komt. Misschien kan je zelf meer recente cijfers geven? Of cijfers die jouw beweringen ondersteunen? Waarop zijn die gebaseerd? Natte vingerwerk
Vergrijzing heeft trouwens geen invloed op de activiteitsgraad. De activiteitsgraad zijn het aantal actieven tussen 20 en 64 jaar ten opzichte van het totaal aantal personen van 20 tot 64 jaar. Voor Belgen is dat ruim 78%, voor niet-EU burgers ongeveer 54%. Ik weet dat je dat niet graag leest maar het is zo ...
Waarom enkel en alleen in de privé? Zonder ambtenaren zou je trouwens geen pensioen krijgenBrembos schreef: ↑11 december 2023, 14:15 Met 38 gewerkte jaren op 45 voldoe ik dus aan de 80% norm (84%) en mag ik zonder schuldgevoel van het leven gaan genieten.Als alle 20-64ers evenveel gewerkte jaren zouden kunnen voorleggen en in de prive zouden gewerkt hebben dan was er geen pensioenprobleem.
De conclusie die ik dat grafiekje trek is dat het probleem niet bij de niet-EU migrant ligt maar bij de Belg. Waarom slagen andere landen er wel in die activiteitsgraad hoger te krijgen? Werk aan de winkel!
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
De gemiddelde pensioenleeftijd was 58j in 2010 en 62j in 2021. Dus de vergrijzing speelt wel een rol.m-peeters schreef: ↑11 december 2023, 15:06De cijfers zijn van 2018, zoals ik zelf al vermeld heb zijn dat de laatst beschikbare cijfers.Woz schreef: ↑11 december 2023, 14:57
Ik zie grafiekjes van 5 á 10j geleden. Onder andere omwille van de vergrijzing zullen die nu al weer anders zijn.
Het is wel heel eenvoudig om zich denigrerend ("grafiekjes van 5 à 10 jaar geleden) uit te laten over de bewijzen die iemand aanlevert als je zelf met geen cijfermateriaal komt. Misschien kan je zelf meer recente cijfers geven? Of cijfers die jouw beweringen ondersteunen? Waarop zijn die gebaseerd? Natte vingerwerk
Vergrijzing heeft trouwens geen invloed op de activiteitsgraad. De activiteitsgraad zijn het aantal actieven tussen 20 en 64 jaar ten opzichte van het totaal aantal personen van 20 tot 64 jaar. Voor Belgen is dat ruim 78%, voor niet-EU burgers ongeveer 54%. Ik weet dat je dat niet graag leest maar het is zo ...
De vaststelling is dat de activiteitsgraad bij niet-EU migranten lager ligt dan in andere landen. Daar zijn we het over eens ...
Naar oorzaak toe is jouw conclusie op basis van "dat grafiekje" dat het probleem bij "de Belg" ligt en niet bij de niet-EU migrant.
Dat lijkt me een volledig eigen interpretatie.
Het is voor mij ook maar gissen maar het zou volgens mij ook wel eens kunnen zijn dat we misschien andere migranten aantrekken, of dat België een ander migratiebeleid voert (zie Deens model hieronder). Of dat onze sociale zekerheid hen niet aanspoort om actief te worden.
Het Deense asielmodel heeft de volgende kenmerken:
* Verblijfsvergunningen in Denemarken zijn in principe tijdelijk: voor één of twee jaar en kunnen daarna voor een bepaalde termijn worden verlengd. De duur van de initiële bescherming en verlengingstermijnen zijn afhankelijk van het niveau van bescherming (zie het volgende punt). Een permanente verblijfsvergunning behoort pas na acht jaar tot de mogelijkheden. En ook dan gelden strenge criteria. Gezinshereniging is pas na twee jaar mogelijk.
* Denemarken kent 3 verschillende niveaus van bescherming van vluchtelingen. De hoogste vorm van bescherming geldt voor mensen die in Denemarken zijn opgenomen in het kader van het jaarlijkse vluchtelingenquotum, zoals dat wordt afgesproken met de United Nations High Commissioner for Refugees (UNHCR). Het gaat hierbij om vluchtelingen die ernstig ziek of gehandicapt zijn. Het tweede niveau van bescherming geldt voor mensen die in hun land van herkomst persoonlijk vervolgd worden. Het derde en laagste niveau van bescherming heeft betrekking op mensen die in hun land van herkomst niet persoonlijk vervolgd worden, maar door instabiliteit in aldaar wel het risico lopen slachtoffer te worden van geweld. De laatste vorm van bescherming is per definitie tijdelijk.
* Voor het beoordelen van een asielaanvraag wordt gekeken naar de situatie in de streek waar de asielzoeker vandaan komt. Het kan dus voorkomen dat iemand uit een instabiel land geen verblijfsvergunning krijgt, als het in de streek waar hij of zij vandaan komt wel rustig is.
* Asielzoekers met contant geld of andere waardevolle bezittingen ter waarde van meer dan 10.000 Deense kronen (omgerekend zo'n 1.344 euro), betalen mee aan de kosten van hun opvang.
* Elke asielzoeker in Denemarken heeft recht op maaltijden en onderdak in een asielzoekerscentrum. Een asielzoeker kan een contract afsluiten met het asielzoekerscentrum om deel te nemen aan bepaalde activiteiten, lessen te volgen en/of werkzaamheden te verrichten. Het ondertekenen van dit contract geeft recht op een toeslag. Bij niet-nakoming van het contract wordt de toeslag verminderd of ingetrokken. Wie nog in afwachting is van de beslissing of zijn asielaanvraag in Denemarken zal worden behandeld, ontvangt een lagere toeslag. Asielzoekers met een minimaal risico op vervolging in het land van herkomst, ontvangen geen toeslag.
* Opvangcentra voor asielzoekers zijn vooral gericht op remigratie naar het land van herkomst. Mensen van wie het asielverzoek is afgewezen, belanden in sobere terugkeercentra, waar ze worden begeleid bij hun terugkeer.
* Asielzoekers, immigranten en mensen met een dubbele nationaliteit (Deens en van een niet EU-land) die vrijwillig terugkeren naar het land van herkomst of het land waar hun gezin op dat moment verblijft, ontvangen een terugkeervergoeding van maximaal DKK 150.598 (ca 20.000 euro), exclusief reiskosten, medicijnen voor een jaar en kosten van 4 opleidingsjaren voor kinderen tussen 5 en 16 jaar.
* Voor de Deense wet kunnen asielzoekers die in het land aankomen, op kosten van de Deense regering, ook buiten Europa worden opgevangen. Denemarken onderhandelt met onder andere Rwanda over mogelijke locaties. De opvang dient aan Europese normen te voldoen.
* De Deense regering draagt in woord en geschrift uit dat ze het aantal asielzoekers fors terug willen brengen. Dit heeft, naast wetten en maatregelen, een sterk ontradende werking.