nieuwe federale regering
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: nieuwe federale regering
Maak een zin met: duivel, zak & nooit vol ...
En dit lijkt me toch om apennoten te gaan? Het aantal mensen dat meer dan 17 km naar het werk fietst moet het gat in de begroting dicht rijden?
En dit lijkt me toch om apennoten te gaan? Het aantal mensen dat meer dan 17 km naar het werk fietst moet het gat in de begroting dicht rijden?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
I.d.d. peanuts voor begroting....CarpeNoctem schreef: ↑11 december 2023, 12:50 Maak een zin met: duivel, zak & nooit vol ...
Heb afgelopen weekend rekening is gemaakt van mijn electrische fiets(aankoop,onderhoud,enz...),ik ben goedkoper af met auto...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ja maar @carpenoctem
Dat is hetzelfde met die flexi job nu
Mijn moeder heeft een weduwe pensioen en moet aan x bepaald aantal uren werken komen om volledige pensioenrechten te genieten. Je mag onbeperkt verdienen met flexijob nu toch nog.
Aangezien er een inkomensplafond staat nu op die flexi jobs kan ze eigenlijk niet aan die uren komen zonder dat plafond te overschrijden.
Resultaat is dat ze nu moet kiezen tussen minder pensioen of hoger belast...
Dat is hetzelfde met die flexi job nu
Mijn moeder heeft een weduwe pensioen en moet aan x bepaald aantal uren werken komen om volledige pensioenrechten te genieten. Je mag onbeperkt verdienen met flexijob nu toch nog.
Aangezien er een inkomensplafond staat nu op die flexi jobs kan ze eigenlijk niet aan die uren komen zonder dat plafond te overschrijden.
Resultaat is dat ze nu moet kiezen tussen minder pensioen of hoger belast...
Ik denk dat je dat niet moet onderschatten, door het structureel "ontmoedigen" van autoverkeer in veel steden en het beter worden van e-bikes zijn verplaatsingen van 20-30 km vaak vlotter en aangenamer met de fiets. Zeker als je daar dan nog een netto vergoeding van 0.35€ per kilometer voor krijgt.CarpeNoctem schreef: ↑11 december 2023, 12:50 Maak een zin met: duivel, zak & nooit vol ...
Gewoon die fietsvergoeding afschaffen, net als tankkaarten door bedrijf en voordeel op firmawagens.
Dan gaan de mensen de auto laten staan voor de fiets, en je hoeft geen fietsvergoeding te betalen.
Dan is het opgelost allemaal...
Dan gaan de mensen de auto laten staan voor de fiets, en je hoeft geen fietsvergoeding te betalen.
Dan is het opgelost allemaal...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Bij Groen zetten ze volop in op vernieuwing en verjonging ....
Groen gooit Almaci en Vogels in de strijd
Vernieuwing is hét modewoord in veel politieke campagnes. Maar in de grootste kieskring trekken twee oud-voorzitters de kar van de groene Kamerlijst. Geen toeval, zo blijkt, want samen met de huidig ‘leading lady’ Nadia Naji vormen de drie dames een hecht verbond. Almaci wil na een jaar terug uit de schaduw treden, en ook Vogels wordt met een bewust plan het veld ingestuurd.
Of is het "vergrijzing"
Groen gooit Almaci en Vogels in de strijd
Vernieuwing is hét modewoord in veel politieke campagnes. Maar in de grootste kieskring trekken twee oud-voorzitters de kar van de groene Kamerlijst. Geen toeval, zo blijkt, want samen met de huidig ‘leading lady’ Nadia Naji vormen de drie dames een hecht verbond. Almaci wil na een jaar terug uit de schaduw treden, en ook Vogels wordt met een bewust plan het veld ingestuurd.
Of is het "vergrijzing"
Ze strijden net tegen de vergrijzingskosten door gepensioneerden terug aan een job te helpen.
Bij CD&V proberen ze zelfs om de doden terug aan een job te helpen om het tekort op de arbeidsmarkt tegen te gaan.
Je kan veel zeggen, maar de klassieke partijen zetten zich wel in op dit vlak.
Bij CD&V proberen ze zelfs om de doden terug aan een job te helpen om het tekort op de arbeidsmarkt tegen te gaan.
Aerolla schreef: ↑11 december 2023, 15:33 Ze strijden net tegen de vergrijzingskosten door gepensioneerden terug aan een job te helpen.
Aerolla schreef: ↑11 december 2023, 15:33 Ze strijden net tegen de vergrijzingskosten door gepensioneerden terug aan een job te helpen.
Een stand-up comedian is geboren.
Zo simpel kan het allemaal zijn. Geen vergoedingen voor woon-werk-kilometers, enkel een verzekering voor die verplaatsingen. Trein, tram, bus, fiets, auto, ... allemaal nul euro vergoeding voor op je werk en terug thuis te geraken. Hier ten land moet alles complex zijn. Complex is gelijk aan nodeloos duur en creëert jobs die geen meerwaarde hebben.
Tof. Nog meer incentive om van een uitkering te blijven leven. Waarom zou je elke dag opstaan om vervolgens kosten (en tijdverlies) te maken om naar een job te gaan waar je netto niet meer aan overhoudt dan een uitkering?pukkie007 schreef: ↑11 december 2023, 16:47 Zo simpel kan het allemaal zijn. Geen vergoedingen voor woon-werk-kilometers, enkel een verzekering voor die verplaatsingen. Trein, tram, bus, fiets, auto, ... allemaal nul euro vergoeding voor op je werk en terug thuis te geraken. Hier ten land moet alles complex zijn. Complex is gelijk aan nodeloos duur en creëert jobs die geen meerwaarde hebben.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Als je woon-werk-kilometers je netto loon moet 'goed maken', dan zit er iets fundamenteel fout. Dus snel werk maken van een dalend en uitdovende werkloosheidsuitkering. Dat je bij sommige bedrijven 60 dagen 'ziek' thuis kan blijven met loonbehoud is ook van de pot gerukt.
Voilà, we zijn weer gul met besparingstips.
Voilà, we zijn weer gul met besparingstips.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Niet akkoord. Die fietsvergoeding is iets tussen je werkgever en jezelf. Dat de politiekers zelf daar weer hun deel van eisen is hemeltergend.pukkie007 schreef: ↑11 december 2023, 16:47Zo simpel kan het allemaal zijn. Geen vergoedingen voor woon-werk-kilometers, enkel een verzekering voor die verplaatsingen. Trein, tram, bus, fiets, auto, ... allemaal nul euro vergoeding voor op je werk en terug thuis te geraken. Hier ten land moet alles complex zijn. Complex is gelijk aan nodeloos duur en creëert jobs die geen meerwaarde hebben.
Dat klopt dan weer wel.
Daar moet je mij niet van overtuigen. In 2023 ben ik tot nu toe welgeteld 5 keer niet met de fiets gaan werken. Maar toch behoor ik tot een minderheid, de parking blijft vol staan.Nipo schreef: ↑11 december 2023, 14:30Ik denk dat je dat niet moet onderschatten, door het structureel "ontmoedigen" van autoverkeer in veel steden en het beter worden van e-bikes zijn verplaatsingen van 20-30 km vaak vlotter en aangenamer met de fiets.CarpeNoctem schreef: ↑11 december 2023, 12:50 Maak een zin met: duivel, zak & nooit vol ...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Bizar! De parking van J&J in Beerse puilde 3 jaar geleden uit van de wagens. Men dacht even aan uitbreiding. Nu kan je de wagens er tellen. De meeste fietsers hebben zelfs een traject van +20km. Niet voor het milieu hoor.CarpeNoctem schreef: ↑11 december 2023, 17:34Niet akkoord. Die fietsvergoeding is iets tussen je werkgever en jezelf. Dat de politiekers zelf daar weer hun deel van eisen is hemeltergend.Fietsvergoeding, maaltijdscheques, 13de maand, bonussen, ... Overheden eten overal van mee, Carpe.pukkie007 schreef: ↑11 december 2023, 16:47
Zo simpel kan het allemaal zijn. Geen vergoedingen voor woon-werk-kilometers, enkel een verzekering voor die verplaatsingen. Trein, tram, bus, fiets, auto, ... allemaal nul euro vergoeding voor op je werk en terug thuis te geraken. Hier ten land moet alles complex zijn. Complex is gelijk aan nodeloos duur en creëert jobs die geen meerwaarde hebben.Dat klopt dan weer wel.Daar moet je mij niet van overtuigen. In 2023 ben ik tot nu toe welgeteld 5 keer niet met de fiets gaan werken. Maar toch behoor ik tot een minderheid, de parking blijft vol staan