Nieuwe Vlaamse regering
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
-
- Verbannen Gebruiker
Re: Nieuwe Vlaamse regering
Mijn cijfer was verkeerd. Ik heb mijn bericht gewist, net te laat.Orakel van Brakel schreef: ↑11 december 2023, 19:33Dat zal dan de oudere generatie zijn wiens huis (bijna) is afbetaald.huisjetuintjefiets schreef: ↑11 december 2023, 19:24 50% van de Belgische huishoudens heeft een nettovermogen van 725.000 euro of meer.
In mijn vriendenkring (voornamelijk veertigers) zijn er niet veel die zo'n netto vermogen hebben.
We hebben het hier toch echt niet over de middenklasse.vortex schreef: ↑11 december 2023, 19:12Als loon zo zwaar belast wordt dat werken nauwelijks nog een betere levenskwaliteit garandeert tegen over leven van een of andere uitkering, gaan er steeds minder bereid zijn om te werken en belastingen te betalen. Meer belasten zorgt dus dan niet automatisch voor meer inkomsten voor de staat. Wie werkt en een bijdrage aan de samenleving levert via het betalen van belastingen zou een aanzienlijk betere levenstandaard moeten hebben dan wie niet bijdraagt.
Lag de mediaan niet een stuk lager Op 242.000 euro per gezin of zohuisjetuintjefiets schreef: ↑11 december 2023, 19:24 50% van de Belgische huishoudens heeft een nettovermogen van 725.000 euro of meer.
Ik ben steeds bereid om het verschil tussen bruto- en nettovermogen of tussen gemiddelde en mediaan uit te leggen …
Laatst gewijzigd door anonymous9433 op 11 december 2023, 19:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Niet echt een correcte discussie. Veronderstellingen zijn geen feiten.JOKER247 schreef: ↑11 december 2023, 19:20Je verklaart het zelf al hahaha.
Trouwens wake up.
Of het OK is? Dat maakt voor de politici niet uit.
De rechtvaardigheid mag dicteren, maar politici regeren.
Wordt de kloof in de EU overigens ook niet steeds groter?
Verdwijnt de middenklasse hier soms niet?
En ja, de rijken zijn in die landen gaan wonen.
En ja, 20% belasting van 1.000.000 is voor de staat altijd nog beter dan 10 x 40% van 40.000.
Het bedrag is een heel stuk lager (242.000 euro per gezin) maar het is inderdaad omwille van het hoge percentage huiseigenaarschap, en ook door de hoge huisprijzen, dat België hoger scoort dan vele andere landen.Orakel van Brakel schreef: ↑11 december 2023, 19:33Dat zal dan de oudere generatie zijn wiens huis (bijna) is afbetaald.huisjetuintjefiets schreef: ↑11 december 2023, 19:24 50% van de Belgische huishoudens heeft een nettovermogen van 725.000 euro of meer.
In mijn vriendenkring (voornamelijk veertigers) zijn er niet veel die zo'n netto vermogen hebben.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik zou denken een beter inkomen.
Je levensstandaard kan ook van vermogen komen.
Daarnaast zou n.m.i. wie meer/langer bijgedragen heeft ook meer/langer ondersteuning mogen krijgen.
Bv. in de discussie rond "het beperken van werkloosheidsuitkering in de tijd" mis ik dergelijke nuances.
Dat ben ik me ook al enkele pagina's aan het afvragen: Wie van jullie zit er onder de 2k netto? Toch bijna niemand, en dat is de middenklasse ook niet.
Iemand uit de middenklasse heeft een hoog bruto inkomen waar hij/zij teveel belastingen op betaalt. Maar het verschil met iemand die van een uitkering 'geniet' moet toch aanzienlijk ( om maar een getal te noemen: 1000 euro per maand) zijn. Dat die verschillen nog niet groot genoeg zijn, daar ga ik wel mee akkoord.
Iemand uit de middenklasse heeft een hoog bruto inkomen waar hij/zij teveel belastingen op betaalt. Maar het verschil met iemand die van een uitkering 'geniet' moet toch aanzienlijk ( om maar een getal te noemen: 1000 euro per maand) zijn. Dat die verschillen nog niet groot genoeg zijn, daar ga ik wel mee akkoord.
-
- Verbannen Gebruiker
Ik ga jou eens het verschil tussen een persoon en een gezin moeten uitleggenm-peeters schreef: ↑11 december 2023, 19:37Lag de mediaan niet een stuk lager Op 242.000 euro per gezin of zohuisjetuintjefiets schreef: ↑11 december 2023, 19:24 50% van de Belgische huishoudens heeft een nettovermogen van 725.000 euro of meer.
Ik ben steeds bereid om het verschil tussen bruto- en nettovermogen of tussen gemiddelde en mediaan uit te leggen …
Voor wie geen huishuur moet betalen, eigenlijk wel.
Voor wie dat wel moet betalen misschien niet.
Kan je dat een verschil laten zijn in wat een uitkeringsbedrag is ?
In de UK zijn er al veel gepensioneerden die zich geen huishuur meer kunnen veroorloven.
Dat zal niet alleen in de UK zijn zeker..
Europese steden genoeg waar erg veel daklozen gewoon op straat leven.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Een eigen woning hebben die afbetaald of grotendeels afbetaald is maakt inderdaad een heel groot verschil, alsook geen inwonende (studerende) kinderen meer hebben.
Wij hadden bewust gekozen om zo snel mogelijk af te betalen, ondertussen al 10 jaar afbetaald. De kinderen staan nu ook op eigen benen en we leven zuinig. Zoals Brembos zegt is het echt wel mogelijk om met weinig toe te komen. In plaats van mee te doen met de rat race hebben we ervoor gekozen om een groot stuk van het jaar maar 4/5 en zelfs halftijds te werken en toch kunnen we nog een groot deel van ons loon opzij zetten en veel reizen, net omdat we met weinig tevreden zijn.
Wij hadden bewust gekozen om zo snel mogelijk af te betalen, ondertussen al 10 jaar afbetaald. De kinderen staan nu ook op eigen benen en we leven zuinig. Zoals Brembos zegt is het echt wel mogelijk om met weinig toe te komen. In plaats van mee te doen met de rat race hebben we ervoor gekozen om een groot stuk van het jaar maar 4/5 en zelfs halftijds te werken en toch kunnen we nog een groot deel van ons loon opzij zetten en veel reizen, net omdat we met weinig tevreden zijn.
Soms is "reizen" goedkoper dan thuis blijven, belangrijk is ook hoe en waar je het doet.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Inderdaad.
Vandaag de 13.333ste euro dit jaar uitgegeven , wel maar 1 week op vakantie geweest in de Ardeche en regelmatig gaan eten in frituur t puntzakske :-)